video thumb

FMA نیوزیلند به دنبال کاهش اخیر قیمت بیت کوین، در مورد سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال هشدار داد

قانون گذار مالی نیوزیلند در میان اقدام قیمت اخیر بیت کوین، به سرمایه گذاران و معامله گران ارز دیجیتال محلی هشدار داد. سازمان بازارهای مالی (FMA) از مردم می خواهد که محتاط باشند زیرا ارزهای دیجیتال “دارایی های پر خطر و بسیار ناپایدار” هستند.

هشدار FMA در مورد صرافی های ارز دیجیتال قانون گذاری نشده در خارج از کشور

طبق بیانیه رسمی منتشر شده در NZ Herald ، ناظر مالی نیوزیلند نگران آخرین حرکتی است که در قیمت بیت کوین (BTC) مشاهده شده است. سخنگوی FMA عنوان کرد: “ارزهای دیجیتال در نیوزیلند قانون گذاری نمی شوند و اغلب توسط کلاهبرداران و هکرها مورد سو استفاده قرار می گیرند.”

اما باید عنوان کرد که اخطار این قانون گذار تنها اخطاری نیست که در چند روز گذشته مشاهده شده است. در واقع، FMA به نقل از همتای خود در انگلیس یعنی سازمان رفتار مالی (FCA) اظهار داشت:

FMA نگرانی های FCA را به اشتراک می گذارد چرا که برخی از صرافی های ارز دیجیتال وعده نرخ بازه بالا می دهند و و مشتریان باید آمادگی از دست دادن همه پول خود را داشته باشند.

این مشاوره شامل هشدار در مورد صرافی های ارز دیجیتال قانون گذاری نشده در خارج از کشور است. به گفته سخنگوی FMA ، از آنجایی که این صرافی ها هیچ ارتباطی با نیوزیلند ندارند، دشوار است که بفهمید چه کسی ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد و آن را مبادله و خرید یا فروش می کند.

این نهاد قانون گذار در مورد کار با یک صرافی ارز دیجیتال یک هشدار صادر کرد و بیان داشت:

همچنین باید بررسی کنید که آیا این صرافی دلار نیوزلند شما را در یک حساب تراست نگهداری می کند یا خیر.

FMA عنوان کرد که افراد محلی باید اطمینان حاصل کنند که آیا نام این صرافی در بین ارائه دهندگان خدمات مالی (FSPR) ثبت شده است یا خیر. این مورد برای دسترسی به “طرح حل اختلاف” اضافه شده است.

مقاله NZ Herald همچنین به دزدی Cryptopia اشاره دارد – یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در کریستچرچ که در ژانویه ۲۰۱۹ دچار هک بزرگی شد. در آن سال، تیم Cryptopia تخمین زد که آنها تقریبا ۹٫۵٪ از کل دارایی خود را از دست داده اند و در این مقاله اشاره شد که “سپرده های ارز دیجیتال تضمین شده نیستند.”