video thumb

معامله گران به سمت آلت کوین ها می‌روند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که با ثبات قیمت بیت کوین و احتمال ارائه بسته محرک اقتصادی ۳ تریلیون دلاری، اعتماد در میان سرمایه گذاران ارز دیجیتال باعث افزایش قیمت آلت کوین می شود.

مومنتوم صعودی که در طول هفته مشاهده می شد در پایان هفته به اوج رسیده است زیرا اکثر ۱۰۰ توکن برتر لیست شده در CoinMarketCap در حال ارائه سودهای دو رقمی هستند. ورود بیت کوین (BTC) به یک دوره ثبات مختصر و احتمال ارائه دور سوم بررسی های محرک برای شهروندان آمریکایی، دو دلیل احتمالی اقدام قیمت صعودی امروز است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

در حالی که نگرانی هایی در مورد ورود گسترده بیت کوین به صرافی های کره جنوبی توسط نهنگ های بیت کوین وجود دارد، عوامل اساسی مانند احساس ماینرها و کاهش عرضه باعث می شود که سرمایه گذاران نسبت به چشم اندازهای آتی بیت کوین خوش بین باشند.

تعداد فزاینده ای از متخصصان عنوان کرده اند که افزایش صعودی اخیر بیت کوین به دلیل خروج سرمایه گذاران از طلا است زیرا ارز دیجیتال برتر بازار به سرعت در حال تبدیل شدن به پوشش ریسک تورم مطلوب برای نسل هزاره است.

بیت کوین محدوده جدیدی را پیدا می کند

به دنبال ثبت رکورد جدید بیت کوین در قیمت ۴۱،۹۴۰ دلار در تاریخ ۸ ژانویه، این ارز دیجیتال برتر وارد مرحله ثبات مختصری می شود زیرا گاوها پس از تأیید سطح ۴۰،۰۰۰ دلار به عنوان سطح پشتیبانی، سعی می کنند قیمت آن را بالاتر ببرند.

نمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView.com

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در ۲۴ساعت حدود ۱٫۵۳٪ افزایش یافته وبه قیمت۴۰،۶۹۰ دلار معامله می شود و حجم معاملات ۲۴ ساعته نسبت به رکورد ثبت شده در تاریخ ۸ ژانویه ۲۶٪ کاهش را تجربه کرده است.

پیش بینی در مورد قیمت های بعدی به دلیل نبود سقف قیمت در این سطوح کار دشواری است. در رابطه با نوسان قیمت، چاد استینگلاس (Chad Steinglass)، رئیس معاملات در CrossTower اظهار داشت که افزایش نوسان می تواند یک قاعده باشد تا زمانی که بازار “به یک فضای با ثبات تر از جریان متعادل و قیمت های با ثبات تر” منتقل شود.

استینگلاس در این خصوص به کوین تلگراف گفت:

“من فکر می کنم ما در حال ورود به مرحله ای در بازارها هستیم که نوسانات روزانه ۱۰۰۰ دلار تقریباً یک امر طبیعی است … نقدینگی بازارساز نسبت به اندازه بازیکن بزرگ در حال کوچکتر شدن است. با توجه به اینکه بازارسازان ظرفیت انباشت را نسبت به جریان معاملات کاهش می دهند، انتظار دارم قیمت ها خیلی سریع حرکت کنند. “

آیا یک فصل آلت کوین جدید شروع شده است؟

همانطور که در بازارهای گاوی قبلی نیز اتفاق افتاده است، افزایش قیمت بیت کوین اغلب با یک مرحله ثبات دنبال می شود. در این مدت، معامله گران تمایل دارند توجه خود را به سمت آلت کوین ها معطوف کنند و سود بیت کوین به ارزهای دیجیتال کم ارزش تر تبدیل شود.

طبق گفته Jean Baptiste Pavageau ، یکی از شرکای ExoAlpha، حرکت صعودی کنونی که از جانب بیت کوین مشاهده می شود، سرانجام کند خواهد شد و در این مقطع سرمایه گذاران احتمالاً به سمت آلت کوین ها می روند. Pavageau به کوین تلگراف گفت:

“در واقع، ما طی ۲ هفته گذشته شروع به مشاهده الگوی کلاسیک توزیع ثروت کرده ایم ، جایی که سرمایه گذاران بیت کوین به دنبال گرفتن سود خود و سرمایه گذاری در سایر کوین های بلو چیپ هستند. در حالی که روند صعودی بیت کوین در حال کاهش است، بازار آلت کوین ها برای معامله گران و سرمایه گذاران که به دنبال بازدهی زیاد هستند جذاب تر می شود. ما انتظار داریم که طی چند هفته آینده سلطه بیت کوین شروع به کاهش کند و بازار آلت کوین ها رونق بگیرد. “

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: Coin360

قیمت اتر (ETH) با ۴٫۲٪ افزایش به ۱،۲۶۷ دلار رسیده همچنان در بالاترین قیمت سالانه خود قرار دارد. در همین حال، بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین اس وی (BSV) به ترتیب ۲۳٫۶٪ و ۶۱٪ رشد داشته اند.

یک هفته پر از تحولات مثبت برای پروژه های استیبل کوین، MakerDAO و توکن MKR آن طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵٪ افزایش داشته و در حال حاضر با قیمت ۱۵۳۰ دلار معامله می شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال حدود ۱٫۱ تریلیون دلار است و نرخ تسلط بیت کوین ۶۹٪ است.