سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اگر توده مردم ارزهای فیات را با بیت کوین جایگزین کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

برایان وسبری (Brian Wesbury)، اقتصاددان آمریکایی، افکار خود را در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد اگر توده مردم ارزهای فیات را کنار بگذارند و به جای آن از بیت کوین استفاده کنند، به اشتراک گذاشته است. وی درمورد اینکه آیا دولت اجازه وقوع این امر را می دهد و اینکه بیت کوین چگونه می تواند به یک ارز واقعی تبدیل شود، بحث کرد.

برایان وسبری، یک اقتصاددان ارشد به سوالاتی درباره کنار گذاشتن ارز فیات و استفاده از ارز دیجیتال توسط توده مردم پاسخ می دهد

برایان وسبری یک اقتصاددان در زمینه اقتصاد کلان و پیش بینی اقتصاد است. وی در حال حاضر اقتصاددان ارشد First Trust Advisors ، یک شرکت خدمات مالی در ویتون، ایلینوی است.

هفته گذشته از وی در Fox Business News سوال شد که اگر توده مردم ارز فیات را کنار بگذارند، چه اتفاقی می افتد، آیا این امر باعث سقوط مالی خواهد شد و آیا بیت کوین می تواند جایگزین دلار شود؟ وسبری عنوان کرد:

بسیاری از افرادی که در حال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند معتقدند که این دارایی ها جایگزین دلار می شوند.

با این حال، او تعدادی سوال را مطرح كرد: “آیا دولت اجازه می دهد كه چنین اتفاقی بیفتد؟ آیا می توانید مالیات خود را با بیت کوین پرداخت کنید؟ آیا می توانید هر چیزی را که می خواهید با بیت کوین خریداری کنید؟ ” این اقتصاددان اظهار کرد:

این چیزی است که باید اتفاق بیفتد تا شما یک ارز واقعی داشته باشید … بنابراین ارز دیجیتال با آن فاصله زیادی دارد.

این اقتصاددان ارشد اشاره نکرد که تعداد بیشتری از حوزه های قضایی در حال حاضر از بیت کوین برای پرداخت مالیات استقبال می کنند. به عنوان مثال، کانتون زوگ در سوئیس اعلام کرد که امسال پذیرش بیت کوین برای پرداخت مالیات را آغاز می کند. چندین دولت محلی دیگر در سوئیس نیز مانند زرمات اعلامیه مشابهی را اعلام کرده اند.

اخیراً، شهردار میامی عنوان کرد که او در حال بررسی اجازه دادن به پرداخت خدمات شهری در بیت کوین است. علاوه بر این، تعداد فزاینده ای از فروشگاه ها پرداخت بیت کوین را پذیرش می کنند. به عنوان مثال غول پی پال (Paypal) قصد دارد به مردم این امکان را بدهد تا از ارز دیجیتال برای پرداخت کالا و خدمات ۲٫۸ میلیون معامله گر در شبکه خود در سال جاری استفاده کنند.

وسبری همچنین ادعا کرد که نوسانات بیت کوین یکی از مشکلات است. به عنوان نمونه، او گفت كه با دو بیت کوینی که در جیبم دارم می خواهم اتومبیل مورد علاقه ام را خریداری کنم اما نمی دانم وقتی به محل فروش رسیدم آیا توانایی مالی خرید آن اتومبیل را دارم یا نه و این یکی از مشکلات بیت کوین است.” وی نتیجه گرفت:

بیت کوین آن قدر بی ثبات است که واقعاً نمی دانیم چقدر ارزش دارد.

با این حال گفتنی است که بسیاری از کارشناسان استدلال می کنند که نوسانات بیت کوین با افزایش پذیرش کاهش می یابد. Inigo Fraser-Jenkins از Alliance Bernstein در ماه دسامبر عنوان کرد که نوسانات بیت کوین طی سه سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است و آن را به یک فروشگاه با ارزش تر تبدیل کرده است و نوسانات نسبی آن در برابر طلا و سهام به سطوح پایین تاریخی رسیده است. در ماه جولای، نوسانات بیت کوین به کمترین حد در سه سال گذشته رسید. علاوه بر این، بیل میلر (Bill Miller)، یک سرمایه گذار میلیاردر چندی پیش عنوان کرد که هرچه قیمت بیت کوین بالاتر رود این ارز دیجیتال ریسک کمتری پیدا می کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location