video thumb

راه‌اندازی Wrapped Monero همزمان با حذف کوین‌های حریم خصوصی توسط صرافی‌ها

نسخه رپد کوین حفظ حریم خصوصی XMR بر روی شبکه اتریوم راه اندازی شده است. متولی ارز دیجیتال BTSE توکن ERC-20 را راه اندازی کرده است که نشان دهنده مونرو (XMR) بر روی بلاک چین اتریوم است و به سرمایه گذاران موقعیت جدیدی برای داشتن یک کوین مبتنی بر حفظ حریم خصوصی ارائه می دهد.

رپد مونرو (Wrapped Monero) با علامت اختصاری WXMR نشان داده شده است تا نقدینگی بیشتری را به اکوسیستم DeFi وارد کند. این دارایی جدید کاملاً توسط مونرو و با نسبت یک به یک پشتیبانی می شود و امنیت آن توسط BTSE تأمین می شود.

در اطلاعیه مطبوعاتی که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شد، BTSE عنوان کرد که WXMR “به دارندگان مونرو انعطاف بیشتری می دهد تا بدون نیاز به فروش آن برای اتریوم یا استیبل کوین ها، از کوین های خود استفاده کنند تا به بسیاری از فرصت های مهیج در فضای DeFi دسترسی داشته باشند.” گفتنی است که مونرو یکی از جذاب ترین موارد استفاده از ارز دیجیتال را نشان می دهد.

اگرچه دولت ها بطور پیوسته دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) را پذیرفته اند، اما انتقادات بیشتری نسبت به کوین های حریم خصوصی مانند XMR و زی کش (ZEC) داشته اند. بیزاری از فرآیندهای شناسایی هویت مشتری و مقررات مبارزه با پولشویی، صرافی ها را منجر به این کرده تا کوین های حریم خصوصی را از لیست خودخارج کنند تا تضمین کنند که آنها بر خلاف قانون عمل نمی کنند.

اخیراً، بیترکس (Bittrex) جدیدترین صرافی مطرحی بوده که اقدام به حذف کوین های حریم خصوصی، از جمله XMR کرده است. از این نظر، BTSE عنوان می کند که بزرگ ترین قدرت مونرو – ویژگی های محرمانه ای قوی – گاهی اوقات به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته می شود. با در دست داشتن Wrapped Monero، کاربران می توانند شفافیت مورد نیاز برای تأمین نیازهای KYC / AML را که به طور فزاینده ای در معاملات ارز دیجیتال همه گیر می شوند، ارائه دهند.

BTSE در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه نسخه رپد مونرو کاربرد حریم خصوصی آن را نفی می کند، به کوین تلگراف گفت:

“این مسئله به حریم خصوصی مونرو صدمه ای وارد نمی کند، زیرا این یک روش اختیاری برای کاربران برای باز کردن قفل نقدینگی بدون فروش مونرو خودشان است.”

در پایان لازم به ذکر است که رپد بیت کوین (WBTC) نیز به مردم اجازه می دهد تا از بیت کوین به عنوان وثیقه در بلاک چین اتریوم استفاده کنند، حرکتی که به رونق DeFi دامن زده است.