video thumb

راه‌اندازی پروژه یوروی دیجیتال توسط انجمن بانکداری ایتالیا

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که انجمن بانکداری ایتالیا (ABI) در حال انجام  یوروی دیجیتال آزمایشی است، چرا که بانک مرکزی اروپا هنوز تصمیم روشنی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی ندارد.

انجمن بانکداری ایتالیا یا ABI با انجام این کار، حمایت خود را از اجرای ارز دیجیتال اروپا تأیید کرده است. طبق یک اعلامیه ای، این انجمن با همکاری بازوی تحقیق و توسعه خود یعنی ABI Lab و بانک های تجاری در این کشور در حال توسعه یک یوروی دیجیتال آزمایشی است.

بر اساس گزارش ها، مطالعه یورو دیجیتال توسط ABI در دو زمینه اصلی – تجزیه و تحلیل امکان سنجی فنی و قابلیت برنامه ریزی ارز دیجیتال بانک مرکزی برای ایجاد تمایز از روش های پرداخت الکترونیکی موجود تمرکز خواهد کرد.

شرکت شبکه سازمانی ایتالیایی SIA به این کنسرسیوم در مطالعات امکان سنجی فنی کمک خواهد کرد. SIA همچنین در Project Spunta ، لایه تسویه بین بانکی مبتنی بر بلاک چین ABI ، همکاری می کند.

در حالی که این پروژه بر روی یورو دیجیتال آزمایشی متمرکز است، هیچ نشانه ای از مشارکت بانک مرکزی ایتالیا وجود ندارد. در عوض، سایر همكاران مانند Reply و غول مشاوره PwC به عنوان شرکای این مطالعه آزمایشی معرفی شده اند.

از نظر ABI ، این برنامه بخشی از تلاش برای آماده سازی بانک های ایتالیایی برای آینده ای است که می تواند شامل یوروی دیجیتال باشد. سخنگوی ABI در مورد اهداف این پروژه اظهار داشت:

“هدف از این اقدام، کمک فعالانه به بحث عمومی و حمایت از بانک های فعال در ایتالیاست زیرا آنها برای آینده آماده می شوند. هدف آن پیش بینی تصمیم [بانک مرکزی اروپا] درباره پذیرش ارز دیجیتال نیست بلکه کشف کاربردهای احتمالی و انعکاس پیامدهای اجرای احتمالی آن است. “

در ماه دسامبر، یک مقام بانک مرکزی اروپا عنوان کرد که پذیرش یوروی دیجیتال توسط این بانک می تواند تا سال ۲۰۲۱ طولبکشد. در واقع، گزارش های قبلی بیان داشتند که راه اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی محلی حداقل پنج سال طول می کشد.

در پایان لازم به ذکر است که بانک مرکزی فرانسه نیز در حال حاضر در حال اجرای چندین پروتکل آزمایشی برای یوروی دیجیتال آزمایشی خود می باشد. ConsenSys ، توسعه دهنده اتریوم در میان شرکت های بلاک چینی قرار دارد که با شرکت های شریک در آزمایش یوروی دیجیتال از طرف بانک فرانسه همکاری می کنند.