video thumb

بررسی نرخ ارزهای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت/کاهش ۱۰ درصدی ارزش بیت کوین

لیست عناوین این مطلب

بازار ارزهای دیجیتال طی هفته گذشته با معاملات سنگینی روبرو شد که اوج این معاملات به بازه زمانی پنجشنبه شب تا جمعه صبح باز می‌گردد. همچنین ارز دیجیتال بیت کوین نیز طی تنها ۲۴ ساعت با کاهش قیمت ۱۰ درصدی مواجه شده و ارزش آن به حدود ۳۳۰۰ دلار رسید. این در حالیست که نرخ مابقی ارزهای دیجیتال تقریبا افت و خیز چندانی نداشته و به همان نرخ قبل معامله شدند.

گفته می‌شود با اینکه بازار جهانی در وضعیت نا بسامانی به سر می‌برد، اما بازار ارزهای دیجیتال همچنان از رونق خوبی برخوردار است.

اما دو ارز دیجیتال به نام یعنی Waves و Factom هر کدام به ترتیب با ۲۰ و ۳۱ درصد کاهش قیمت مواجه شدند که رشد قیمت ۲۵ و ۱۲ درصدی هفته گذشته این دو ارز را جبران کرد.

گفته می‌شود دلیل کاهش قیمت بیت کوین به تصمیم اخیر کمیسیون مبادلات مالی و امنیت آمریکا باز می‌گردد. این کمیسیون تاکید کرد که تاسیس صندوق ذخیره پشتوانه مبادلات بیت کوینی توسط شرکت VanEck را به تعویق انداخته و دقیقا مشخص نیست که چه زمان این صندوق تاسیس خواهد شد. گفته می‌شود تعیین وقت رسیدگی به این پرونده از سوی کمیسیون مذکور به فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی موکول شده است.

اما در هر صورت بیت کوین همچنان با ارزش ترین ارز دیجیتال بازار به حساب می‌آید. نرخ مبادلات ارزی انجام شده در روز جمعه هفته گذشته عبارت بود از:

ارزهای دیجیتال بیت کوین

وقوع هر چیزی ممکن است

«متی گرینزپن»، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت eToro معتقد است نرخ بیت کوین در بازار حتی ممکن است تا ۱۵۰۰ دلار نیز کاهش یابد.

وی گفت: وقوع هر چیزی ممکن است. اما من مایلم اعلام کنم که ما مولفه‌های بسیار زیادی برای تعیین قیمت ارزها را در پیش رو داریم. همانطور که ملاحظه می‌کنید، ما در حال آزمایش حمایت خود از قیمت ۳۵۰۰ دلاری برای بیت کوین (درجه آبی) هستیم. اما اگر افول قیمت‌ها به همین نسبت ادامه داشته باشد، ما از قیمت ۳ هزار دلار (درجه زرد) برای بیت کوین حمایت می‌کنیم. اما خط قرمز ما قیمت ۱۸۰۰ دلاری بیت کوین است. تمامی این مولفه‌ها، در تعیین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ نیز به ایفای نقش می‌پرداختند.

این تحلیلگر ارشد بازار که سخنان خود را روز پنجشنبه هفته گذشته در قالب مقاله‌ای منتشر کرد، معتقد است: برای آن دسته از سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری در بخش بازار سرمایه هستند، واقعا بازار فعلی جای مناسبی برای انجام این سرمایه گذاری نیست.

وی افزود: البته در بلندمدت من فکر می‌کنم که بیت کوین این فراز و نشیب را پشت سر خواهد گذاشت و در دهه آینده با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. البته بعید به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین به زیر ۱۵۰۰ دلار برسد.

این در حالیست که «تون ویز»، دیگر تحلیلگر بازار معتقد است وضع از این هم بدتر خواهد شد.