video thumb

حقایقی جالب برای روز پیدایش بیت کوین و ساتوشی !

بر اساس گزارش های منتشر شده، ساتوشی ناکاموتو ۱۲ سال پیش در چنین روزی اولین بلاک بیت کوین را استخراج کرد. از زمانی که ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک بیت کوین را در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ استخراج کرده تا به امروز این دارایی دیجیتال با یک افزایش نجومی روبرو بوده تا جایی که این ارز دیجیتال سودهای قابل توجهی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است.

قیمت بیت کوین (BTC) ده سال پیش در چنین روزی با دلار آمریکا برابری می کرد، نقطه عطفی که بسیاری آن را تحسین کردند و آن را قدم دیگری در جهت پذیرش دانستند. با وجود اینکه بیت کوین در حال حاضر بین ۳۲ تا ۳۴ هزار دلار در نوسان است، اکنون قیمت این ارز دیجیتال هم قیمت مدل ۳ تسلا است که با مبلغی بیش از ۳۰ هزار دلار به فروش می رود.

بازیکنان نهادی با صرف میلیون ها دلار برای خرید بیت کوین به سودهای میلیاردری دست پیدا کرده اند. خرید بیت کوین توسط شرکت MicroStrategy با سود قابل توجهی همراه شده است، به گونه ای که این شرکت در سرمایه گذاری اولیه خود ۴۲۵ میلیون دلار هزینه کرد و ارزش آن در زمان انتتشار این مطلب بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار است.

با فرض اینکه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا همچنان ۰٫۲۵ بیت کوین خود را حفظ می کند، در حال حاضر سهام ارز دیجیتال این میلیاردر تقریباً ۸۱۰۰ دلار ارزش دارد. طبق داده های AssetDash، بیت کوین اکنون با ۶۱۱ میلیارد دلار پس از غول تجارت الکترونیک Alibaba و Tesla، نهمین دارایی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

در همین حال، ۱،۱۲۵،۱۵۰ بیت کوین متصل به ساتوشی ناکاموتو برای مدتی بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش داشته است. با این حال، اجرای بازار گاوی در حال حاضر باعث می شود که خالق بیت کوین در میان ۴۰ فرد ثروتمند برتر جهان قرار داشته باشد، چرا که دارایی های او تقریبا ۳۷ میلیارد دلار قیمت دارد و بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ او درست پشت سر تاجر بریتانیایی لن بلاواتنیک (Len Blavatnik) قرار دارد.

از آنجایی که بیت کوین هر روز با قیمت جدیدی روبرو می شود، علاقه رسانه های اجتماعی به این ارز دیجیتال نیز رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. به گفته جاش فرانک (Josh Frank) از The TIE، کل حجم توئیتر ارسال شده در مورد بیت کوین از زمان بازار گاوی سال ۲۰۱۷ تا کنون به ۱۴۰،۰۰۰ مورد رسیده است و بیش از ۷۰،۰۰۰ مورد جدید توئیتر جدیدی راجع به این دارایی دیجیتال پست منتشر می کنند.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین ۳۲۷۸۰ دلار است که در طول ۷ روز گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است. این ارز دیجیتال در اوایل روز جاری قیمت ۳۴،۷۰۰ دلار را نیز پشت سر گذاشته بود.