video thumb

تاثیر فعالیت گسترده خریداران کوین بیس بر روی قیمت بیت کوین

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین از ۳۲،۰۰۰ دلار گذشته است زیرا خریداران کوین بیس به شدت نسبت به خرید بیت کوین اقدام کرده اند.

کوین بیس یک شبه شاهد افزایش چشمگیر فعالیت خریداران بوده است زیرا قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۲ ژانویه از ۳۲،۵۰۰ دلار فراتر رفته است. تحلیلگران می گویند این روند یادآور تجمع بیت کوین MicroStrategy است که احتمالاً با سفارشات خرید سازمانی ایجاد می شود. در نتیجه، بیت کوین با پشت سر گذاشتن ۳۱،۰۰۰ دلار، به بالاترین رکورد تاریخ خود رسید.

نمودار شمعی روزانه BTC / USD (کوین بیس). منبع: Tradingview

خریداران کوین بیس کاتالیزور افزایش قیمت بیت کوین بودند

در ۴۸ ساعت گذشته، کوین بیس به طور مداوم در مقایسه با بایننس دارای حق صرافی بالایی بوده است. در یک زمان، قیمت بیت کوین در این صرافی ۱۰۰ دلار گرانتر از بایننس بود.

وقتی قیمت بیت کوین از ۳۰۰۰۰ دلار فراتر رفت، حق صرافی به ۳۵۰ دلار رسید. به عنوان مثال، هنگامی که بیت کوین در بایننس به قیمت ۳۰۰۰۰ دلار معامله می شد، قیمت بیت کوین در کوین بیس حدود ۳۰۳۵۰ دلار بود.

قبل از این افزایش قیمت، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل CryptoQuant گفت که خروجی کم کوین بیس خطری را برای بیت کوین ایجاد می کند. وی گفت که برای یافتن مومنتوم جدید، باید جریان های خروجی افزایش یابد که بیت کوین، این کار را انجام داد. وی پیش از این افزایش قیمت عنوان کرده بود:

“ما از زمانی که قیمت بیت کوین به ۲۳ هزار دلار رسیده، خروجی قابل توجهی از کوین بیس نداشته ایم، توکن های منتقل شده در حال کاهش است و نسبت جریان صندوق برای همه صرافی ها در حال افزایش است. هنوز هم ممکن است سرمایه گذاران نهادی نسبت به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین اقدام کنند، اما اگر این روند ادامه یابد ممکن است با اصلاح روبرو شویم. “

با نزدیک شدن بیت کوین به ۲۹۵۰۰ دلار، روند خروجی کوین بیس افزایش یافت. کی عنوان کرد که آنها معاملات خارج از بورس (OTC) محتمل هستند، که به طور معمول برای بیت کوین صعودی می باشند و روند گسترده تری از کاهش ذخایر بیت کوین در صرافی ها را نشان می دهد.

خریداران ثروتمند از بازار OTC برای خرید یا فروش مقادیر زیادی بیت کوین استفاده می کنند. از این رو، هنگامی که توکن های معاملات فرابورس ظاهر شد، کی اظهار داشت که این امر برای بیت کوین مثبت است. فقط دو روز پس از افزایش جریان خروجی، بیت کوین از مرز ۳۰،۰۰۰ دلار گذشت و به ۳۱،۴۰۰ دلار رسید.

خروجی های کوین بیس. منبع: CryptoQuant

چرا بیت کوین تا این اندازه جذاب می شود؟

طبق گفته Ashwath Balakrishnan، تحلیلگر Delphi Digital، بیت کوین هنگامی که رکورد قبلی خود را شکست، جذاب تر شد.

هنگامی که قیمت بیت کوین در حدود ۴۰۰۰ دلار بود، خطر کاهش به طور قابل توجهی بالا بود که با عدم اطمینان زیاد در مورد چشم انداز میان مدت بیت کوین همراه بود.

در کوتاه مدت، روایتی مشهور که می تواند قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد، پیش بینی این است که موسسات ممکن است بیت کوین را در ماه دسامبر به دلیل مشکلات حسابداری بالقوه خریداری نکرده باشند.

به همین ترتیب، برخی از تحلیلگران می گویند که ممکن است موسسات بیشتری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ وارد بیت کوین شوند. اگر این اتفاق بیفتد، این امر از طریق دارایی های تحت مدیریت Grayscale و نرخ بهره باز بازار قراردادهای آتی CME بیت کوین مشهود خواهد بود و احتمالاً باعث ایجاد افزایش قیمت بیشتر بی کوین خواهد شد.