video thumb

باید جامعه و پایداری را به قلب اتریوم بازگرداند!

ما باید رفتارهای “برداشت پول نقد” مرتبط با DeFi در سال ۲۰۲۰ را پشت سر بگذاریم و در جهت ایجاد پروژه های بلندمدت پایدار تلاش کنیم. هدف اصلی اتریوم از بدو پیدایش آن، بشارت برای اینترنت نسل بعدی بود. پیدایش آن مبتنی بر ساخت یک شبکه همتا به همتا بود که هیچ نهاد یا گروه واحدی آن را با قرار دادن جامعه در مرکز سیستم جهانی کنترل نمی کرد.

در سال ۲۰۲۰ شاهد پیشرفت این شبکه از طریق پروژه های نوآورانه و در حال تغییر صنعت مانند Yearn.finance ، Aave ، Synthetix ، Nexus Mutual و بسیاری دیگر هستیم. در واقع، ۱۰ برنامه برتر غیرمتمرکز در اتریوم اکنون بیش از ۱ میلیون کاربر در ماه جذب می کنند.

بسیاری از پروژه های موفق مبتنی بر اتریوم متعهد یا متمرکز در اطراف جامعه هستند و سرمایه هایی را جمع می کنند تا در نهایت با سهامداران مختلف به اشتراک بگذارند.

آیا می توانیم سیستمی ایجاد کنیم که به طور مداوم از پروژه های جامعه بهره مند شود و در زیرساخت اصلی این پروتکل ها تعبیه شده باشد؟

اگر ما بخواهیم چنین شبکه ای را بر اساس ذات اصلی اتریوم ایجاد کنیم، جامعه اکنون باید به دنبال پایداری طولانی مدت باشد که از کل اکوسیستم سود می برد. در سال ۲۰۲۱ ، ما توانایی ارائه راه حل های طولانی مدت که از فناوری پیشرفته غیرمتمرکز برای ساخت بازده مالی شبکه به منظور زیرساخت های پروژه های خود استفاده می کنند را داریم.

ظهور DeFi مورد استقبال قرار گرفته اما پیامدهایی به همراه دارد

افزایش نجومی DeFi در سال ۲۰۲۰ نویدبخش بوده و حتی سرمایه گذاری بیشتری برای صنعت به ارمغان آورده است. با این حال، علاقه روزافزون به ایجاد سود سریع از طریق تکنیک های جدید مانند ییلد فارمینگ، شبکه را با تراکم و پروژه های ناپایدار آزار داده است. برخی از کاربرانی که مقادیر زیادی ارز دیجیتال را جابجا می کنند، هزاران دلار کارمزد گس برای انتقال اتر (ETH) پرداخت می کنند و یک مانع مالی برای بسیاری از افرادی که به دنبال استفاده از برنامه های DeFi هستند اما هنوز دارای منابع بزرگ ارز دیجیتال نیستند، ایجاد می کند.

در برخی موارد، پروژه ها از شکوه چشمگیری برخوردار بوده اند که ناگهان این شکوه کاهش یافته است که این امر بیشتر به دلیل مدل کسب و کار ناپایدار یا کوته بینانه رخ داده است.. در حالی که افزایش سرمایه و سود وارد شده به پروژه های به کار گرفته شده در اتریوم پیشرفت مثبتی است، اگر این پروژه ها نتوانند در درازمدت خود را حفظ کنند ، این یک اقدام ضد عادی است.

دستیابی به پایداری: راه حل های Eth2 و لایه دو

هدف بسیاری از رویکردها و پروژه ها، توسعه و کارآیی شبکه اتریوم با استفاده از زیرساخت های لایه دو شامل جمع آوری دانش صفر است.

همانطور که اتریوم ۲٫۰ شروع به شکل گیری می کند، باید اخلاق جامعه را به قلب شبکه برگردانیم و بازدهی مالی را در طراحی اساسی ایجاد کنیم که شبکه و زیرساخت های آن را حفظ کند – این همان جایی است که راه حل های لایه دو به طور فزاینده ای در حال مهم شدن هستند.

ما می توانیم این مقیاس پذیری را با ایجاد پروژه های سودآور که به جامعه بازده می دهد، به دست آوریم نه فقط پس از یک بازار گاوی موفق، ICO یا جمع آوری سرمایه.

راه حل های لایه دو که از یک شبکه اثبات کمک مالی پیروی می کنند، نه تنها مسائل را در سطح لایه حل می کنند، بلکه با مأموریت اصلی که ویتالیک بوترین در همان ابتدا آغاز کرد، مطابقت دارند.

ما باید این مکانیسم های امور مالی را مستقیماً در زیرساخت های لایه دو ایجاد کنیم. به این ترتیب، کل جامعه به طور خودکار از شبکه بهره مند می شوند، نه تنها در زمان رشد سریع یا سود زیاد.

به طور خلاصه باید عنوان کرد که، جامعه اتریوم باید به دنبال ایجاد پروژه های بلندمدت پایدار باشد که از طریق سود سریع به کل جامعه و شبکه سود می رسانند.

افزایش قیمت بیت کوین (BTC) به بیش از ۳۰ هزار دلار همراه با افزایش قیمت اتر به بیش از ۷۵۰ دلار باعث شد جهانیان به آنها توجه کنند زیرا سیستم های مالی فعلی همچنان طرد می شوند.

اکنون ما توانایی ایجاد یک شبکه پایدار از برنامه های غیرمتمرکز را داریم که همه ما را قدرتمند می سازد، نه فقط تعدادی نخبه را. بیایید تا این فرصت را از دست ندهیم.