video thumb

پذیرش ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱: روندها و پیش‌بینی‌ها

چشم اندازها برای سال ۲۰۲۱ بسیار روشن به نظر می رسد زیرا نیروهای اصلی که منجر به پذیرش در سال ۲۰۲۰ می شوند همچنان قدرتمند خواهند بود. صنعت ارز دیجیتال که با رکوردشکنی در قیمت بیت کوین روبرو شده است، سال ۲۰۲۰ را با رنگ های پر رنگی به بازار عرضه می کند. در میان همه هیاهوهای بی سابقه در تاریخ، به نظر می رسد فضای دارایی های دیجیتال انعطاف پذیری خود را به اثبات رسانده است و یک مورد محکم برای تبدیل شدن به یک پناهگاه امن در دنیایی است که به طور فزاینده ای نامشخص است.

در میان سایر پیشرفت ها، سال ۲۰۲۰ شاهد گسترش مداوم پذیرش نهادی و انبوه بود. بنابراین، آیا انتظار می رود این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد و چه عواملی پویایی استفاده از ارز دیجیتال را در بخش های مختلف صنعت در سال آینده شکل می دهد؟

هجوم پول نهادی

نسبت دادن حداقل بخشی از حرکت اخیر بیت کوین (BTC) به تأثیر بانک های سرمایه گذاری و صندوق های پوشش ریسکی که به طور دسته جمعی به این فضا منتقل می شوند، تا حدودی به یک امر عادی تبدیل شده است، با این حال، این روند هیچ نشانه ای از مرگ ندارد.
از روایت های کلان در محافل حاکم بر پول های بزرگ تا تغییرات سرنوشت ساز در فضای سیاسی، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد در سال ۲۰۲۱ شرکت های بزرگ مالی سنتی به طور فزاینده ای در بیت کوین صعود می کنند. ملتم دمیرورس (Meltem Demirors)، مدیر ارشد استراتژی شرکت سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال CoinShares به کوین تلگراف گفت:

“تغییر روایات پیرامون بیت کوین بسیار عمیق است! لری فینک در تماس کنفرانسی با مارک کارنی در مورد بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال صحبت می کند و می گوید او معتقد است بیت کوین صنعت آینده است. گوگنهایم [مدیر ارشد سرمایه گذاری Scott Minerd] می گوید که این ارز دیجیتال به قیمت ۴۰۰ هزار دلارمی رسد. قبلاً افرادی در این صنعت بودند که این کارهای جسورانه را انجام می دادند ، اکنون تاسیس و تیتانهای بازار سرمایه هستند که تریلیون ها دلار را به این دارایی ها اختصاص می دهند. “

دمیرورس همچنین پیش بینی کرد که دولت دموکراتیک در آینده تولید حتی بیشتر از آنچه در سال ۲۰۲۰ ایجاد شده است را تسهیل می کند. با “۵ تریلیون دلاری که در حاشیه نشسته و منتظر به کارگرفته شدن است”، همه این پول ها برای تأمین سوخت به بازارهای ارزهای دیجیتال لازم است.

دیو هاجسون (Dave Hodgson)، مدیر ارشد سرمایه گذاری گروه NEM ، نیز سیاست پولی فعلی ایالات متحده را عامل اصلی ورود پول نهادی به بیت کوین می داند و می گوید: “اگر ایالات متحده به گسترش” کاهش کمی “یا تورم بدون وقفه ادامه دهد، به نظر یک انتخاب منطقی و حتی محافظه کارانه برای متنوع سازی می رسد و بیت کوین یکی از آن خانه های طبیعی برای نقدینگی هایی است که به دنبال سرپناه امن هستند. “

روایت اینکه بیت کوین به تدریج جایگزین طلا می شود و به عنوان یک پوشش ریسک در برابر تورم است نیز همچنان قوی است. اریک ریچموند (Eric Richmond)، مدیرعامل پلت فرم معاملات ارزهای دیجیتال Coinsquare ، به کوین تلگراف عنوان کرد: “بیت کوین همچنان به عنوان پول هوشمند جایگزین طلا با صندوق های بازنشستگی، دفاتر خانواده، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران کلان و شرکت هایی که بخشی از پورتفوی خود را در سال ۲۰۲۱ به بیت کوین اختصاص می دهند، ظاهر می شود.

پذیرش گسترده

در سال ۲۰۲۰، ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری در دسترس سرمایه گذاران خرده فروشی قرار گرفته است، بخشی از آن به لطف خدمات پرداخت معروف مانند PayPal و Square است که دارایی های دیجیتال را در دسترس کاربران عظیم خود قرار می دهند. متنوع سازی نقاط دسترسی و رابط های بصری فزاینده ای باعث می شود که تعداد بیشتری از کاربران روزمره به جمع دارندگان، معامله گران و سرمایه گذاران ارز دیجیتال در سال پیش رو بپیوندند.

مایلز پاسچینی (Miles Paschini)، بنیان گذار و مدیر برنامه سرمایه گذاری از دیجیتال B21 ، عقیده خود را مبنی بر اینکه احتمالاً سال ۲۰۲۱ سالی خواهد بود که در آن پذیرش گسترده آغاز می شود، با با کوین تلگراف در میان گذاشت و اظهار داشت: ارزهای دیجیتالی ک قبلا از آنها اجتناب می شد، شروع به انطباق و ارائه خدمات یکپارچه می کنند. “

علاوه بر ابزارها و پلتفرم های موجود، پیشنهادات جدیدی که دارایی های دیجیتال را به مخاطبان انبوه معرفی می کند همچنان ظهور خواهد کرد. همانطور که سیمون پیترز (Simon Peters)، تحلیلگر بازار ارز دیجیتال با پلتفر تجارت eToro ، به کوین تلگراف گفت: Diem فیس بوک آماده است تا تبدیل به یکی از آنها شود. وی در این خصوص اظهار داشت:

“فیس بوک ۲٫۷ میلیارد کاربر در مجموعه برنامه های خود دارد. Diem فیس بوک قرار است در ژانویه ۲۰۲۱ راه اندازی شود و می تواند یک on-ramp قابل توجهی برای ارز دیجیتال فراهم کند. اگر Diem در صرافی های ارز دیجیتال لیست شود، جایی که می توان آن را با بیت کوین و سایر آلت کوین ها جایگزین کرد، این امر می تواند جمعیتی کاملاً جدید را به کاوش در ارز دیجیتال ترغیب کند. “

پیترز افزود که اگر ثابت شود ارزان تر و راحت تر است که خرید ارز دیجیتال با Diem انجام شود تا فیات، سرویس پرداخت فیس بوک می تواند به یکی دیگر از عوامل افزایش پذیرش گسترده در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

امور مالی غیر متمرکز

برنامه های DeFi در سال ۲۰۲۰ مانند با استقبال گشترده ای روبرو شدند و بسیاری از کارشناسان، رشد مداوم و افزایش آگاهی عمومی از این فضا را در سال آینده پیش بینی می کنند. اریک پینوس (Erick Pinos )، سرآمد اکوسیستم آمریکا در پلتفرم بلاکچین Ontology ، به کوین تلگراف گفت که ارز دیجیتال، کاربران خود را قادر به کسب درآمد می کند: ” به طور کلی، پینوس انتظار دارد که حجم معاملات قابل توجه و تلاش برای توسعه محصول طی سال آینده همچنان پیرامون DeFi باشد.

در عین حال، یک محدودیت عمده در رشد بخش DeFi فشار نظارتی است که به ناچار در روند پل ارتباطی حوزه های مالی سنتی و غیرمتمرکز ایجاد خواهد شد. در ابتدا، این می تواند تنش های قابل توجهی را در این زمینه نوظهور وارد کند، اما در نهایت بازده حاصل از انطباق بسیار زیاد خواهد بود.

کاهش موانع دسترسی به پروتکل های DeFi با کاربرپسند بودن آنها همچنین به گسترش صفحات کسانی که از این ابزارهای سرمایه گذاری استفاده می کنند نیز کمک خواهد کرد. ویل لیو (Will Liu)، رئیس پروتکل غیر متمرکز SAGA، پیش بینی کرد: “DeFi در سال ۲۰۲۱ یک فرم استانداردتر و با کاربرد آسان خواهد بود و من معتقدم که برای مدت طولانی گزینه خوبی برای تک تک سرمایه گذاران خواهد بود.”

لیو همچنین فکر می کند که سایر روندهای پرشور سال ۲۰۲۰ ، به ویژه موارد مختلف استفاده برای توکن غیر قابل تعویض، در سال بعد همچنان مورد توجه قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال، NFT های آثار هنری دیجیتال و فیزیکی توجه برخی از حراج های بزرگ را به خود جلب می کنند، در حالی که NFT ها برای محافظت از اطلاعات شخصی از تکامل مداوم قانون داده بهره مند می شوند.

اتریوم

فعالیت DeFi توسط زیرساخت زیربنایی اتریوم فعال شده است، در نتیجه، انفجار DeFi 2020 باعث افزایش استفاده کلی از این پروتکل شد. در همین حال، جامعه اتریوم در تلاش خود برای تکمیل شبکه خود در این سال نقاط عطف قابل توجهی را پشت سر گذاشته است و روند کار همیشه روان نبود.

هاجسون اظهار كرد كه مسائل مربوط به به روزرسانی های این شبکه منجر به این شده است كه برخی از کاربران درجاتی از فرسودگی پروژه را تجربه می كنند، که نتیجه آن عدم اطمینان در تاریخ های Eth2 و مقیاس های زمانی مقیاس پذیریبود. با این حال، هاجسون استدلال کرد که وقتی این مسائل مرتب شوند، اتریوم شاهد افزایش پذیرش خارج از سنسورهای مرتبط با DeFi خواهد بود. ریچموند در ادامه افزود:

“اتریوم در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱ تریلیون دلار معامله انجام داده است و با ادامه اجرای بسیاری از پروژه های جدید، این میزان در سال ۲۰۲۱ رشد خواهد کرد. اتریوم از تمام محصولات اصلی ارز دیجیتال از قبیل استیبل کوین ها، دیفای، وام های ارز دیجیتال و برنامه های NFT پشتیبانی می کند. از آنجا که این امر برای توسعه این محصولات حیاتی است، مطمئناً سرمایه گذاران برای دستیابی به این محصولات به پذیرش این دارایی ادامه خواهند داد. “

استفاده هایی فراتر از امور مالی

به گفته برخی از شرکت کنندگان در این صنعت، سال آینده در زمینه هایی که ارتباط مستقیمی با تراکنش های پولی ندارد نیز سود قابل توجهی در پذیرش ارز دیجیتال کسب خواهد کرد. فناوری بهداشت می تواند یکی از بارزترین موارد باشد، زیرا بحران ناشی از همه گیری، بر نیاز به نوآوری در این فضا تأکید دارد.

در پایان لازم به ذکر است که این گزارش ها تصویری از صنعتی را ترسیم می کنند که آماده است تا در سال ۲۰۲۱ بیش از هر زمان دیگری مورد پذیرش افراد و سازمان ها قرار بگیرد.