video thumb

معرفی ۵ کشور دوستدار ارز دیجیتال و بلاک چین در سال ۲۰۲۰!

دراین مطلب می خواهیم شما را با پنج کشوری که در زمینه پذیرش ارزهای دیجیتال و بلاک چین در سال ۲۰۲۰ پیشگام بوده اند، آشنا کنیم. گفتنی است که با ادامه استفاده از ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، تعدادی از کشورها خود را به عنوان پیشگامان پذیرش این صنعت معرفی کرده اند.

COVID-19 بر سال ۲۰۲۰ سلطه داشته است و اثرات این همه گیری بسیاری از اقتصادها را از بین برده است. با این حال، فضای ارزهای دیجیتال یک سال تجدید حیات را تجربه کرده است که شاهد آن است که امور مالی غیرمتمرکز به یک روند عمده تبدیل شده است و بیت کوین (BTC) نیز سرانجام از بالاترین سطح سابق خود در سال ۲۰۱۷ عبور کرد.

شایان ذکر است که دولت ها، سیاست گذاران و قاون گذاران مالی مالی طی دو سال گذشته بسیار درگیر ارزهای دیجیتال شده و فناوری بلاک چین شده اند. این امر کمک شایانی به توسعه مداوم این فضا کرده است.

با این وجود، چند کشور برجسته در این بین وجود دارد که همچنان در ایجاد محیط هایی که باعث توسعه و استفاده از ارزهای دیجیتال می شوند، پیشگام هستند. بیایید نگاهی به پنج کشور برتر در زمینه ارز دیجیتال و بلاک چین در سال ۲۰۲۰ بیندازیم.

سوئیس (کانتون زوگ)

زوگ، یک منطقه کوچک اداری است که به “کریپتو ولی ” سوئیس معروف شده است. این کانتون که در حدود ۱۲۰،۰۰۰ نفر در آن زندگی می کنند، به دلیل موقعیت خود به عنوان یک پناهگاه مالیاتی و به دلیل اینکه دارای پایین ترین نرخ مالیات در سوئیس استف یک سنگر عالی برای کسب و کارها محسوب می شود. این منطقه یک مرکز فناوری است که در زمینه توسعه پزشکی و تولید قطعات الکترونیکی تخصص دارد.

وب سایت Community Swiss همچنین خاطر نشان می کند که معاملات عمده فروشی یکی دیگر از صنایع مهم در کانتون زوگ است که تمرکز زیادی روی کالاها دارد. در نتیجه، این منطقه شرکت های بزرگ ارائه دهندگان خدمات مالی و همچنین شرکت های IT ، معماری و مهندسی را به خود جلب کرده است.

لقب زوگ به عنوان ” کریپتو ولی ” سوئیس عمدتاً به دلیل تاسیس رسمی انجمن کریپتو ولی در سال ۲۰۱۷ در منطقه است. این سازمان سهم خود را در پیشبرد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین در سوئیس ایفا کرده است.

در سپتامبر سال ۲۰۲۰، اعلام شد که ساکنان زوگ از فوریه ۲۰۲۱ قادر به پرداخت مالیات با استفاده از ارزهای دیجیتال هستند و شرکت ها و افراد می توانند تا ۱۰۰۰۰۰ فرانک سوئیس (۱۱۱،۲۵۸ دلار) از بدهی مالیاتی خود را با ارز دیجیتال پرداخت کنند و صرافی ارز دیجیتال محلی Bitcoin Suisse AG مبادلات ارز فیات و انتقال آن به دولت را تسهیل می کند.

در سطح کلان، پارلمان سوئیس اصلاحات مهمی در قانون مالی و شرکتی را در سپتامبر ۲۰۲۰ تصویب کرده که چارچوب های حقوقی جدیدی را برای ارز دیجیتال و فضای بلاک چین در بر می گیرد.

این قوانین شامل رهنمودهایی برای مبادله اوراق بهادار دیجیتال و همچنین مراحل قانونی بازپس گیری دارایی های دیجیتال از شرکت هایی است که پرونده ورشکستگی را در اختیار دارند. الزامات قانونی مبادلات ارزهای دیجیتال نیز شرح داده شد – اساساً با تمرکز بر معرفی قوانین AML و KYC در تلاش برای کاهش پولشویی با استفاده از ارزهای دیجیتال.

به دنبال آن، وزارت دارایی فدرال سوئیس مشاوره عمومی در مورد یک دستورالعمل پیشنهادی را آغاز کرد که این اصلاحات قانونی را در سطح فدرال به قانون وارد می کند. از کانتون ها، کسب و کارهای مختلف و طرف های مختلف سوئیس که در فضای بلاک چین مشارکت دارند تا فوریه ۲۰۲۱ مشاوره گرفته خواهد شد. پیش بینی می شود که این اصلاحات در اوایل سال ۲۰۲۱ در سطح فدرال اجرا شود.

تمام این کارها در سال ۲۰۲۰ پایه و اساس محکمی برای ارز دیجیتال و فضای بلاک چین برای ادامه رشد در سوئیس برای سال های آینده ایجاد کرده است. طبق Swiss Info، بیش از ۹۰۰ بلاکچ ین و ارز دیجیتال در سوئیس فعالیت دارند که از حدود ۴۷۰۰ کسب و کار پشتیبانی می کنند.

سنگاپور

سنگاپور خود را به عنوان مرکزی برای صرافی های ارز دیجیتال، بنگاه ها و شرکت های بلاک چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه معرفی کرده است.

لوتی ولز (Lottie Wells)، مدیر ارتباطات Wirex در مقاله ای که در آسیا تایمز منتشر شده است، از موضع نظارتی پیشگیرانه خود به رهبری سازمان پولی سنگاپور، خلاصه ای از نحوه برخورد سنگاپور با این بخش رو به رشد را ارائه می دهد.

قانون خدمات پرداخت نهاد نظارتی در ژانویه ۲۰۲۰ به اجرا درآمد، که قوانین و مقررات مشخصی را برای صرافی های ارزهای دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات برای فعالیت در کشور فراهم می کند. ولز این اقدام را عامل مهمی برای جایگاه صنعت در کشور توصیف کرد و اظهار داشت:

“این مقررات و مجوز مربوطه یک چارچوب تدریجی را فراهم می کند که سیستم های پرداخت و خدمات توکن پرداخت دیجیتال را در سنگاپور قانون گذاری می کند و به برخی از کسب و کارهای های ارز دیجیتال امکان ادامه فعالیت در کشور را می دهد.”

MAS همچنین پلتفرم پرداخت بلاک چین خود را با نام Project Ubin در ماه جولای برای ادغام تجاری راه اندازی کرد. این پروژه طی پنج سال انجام شد و یک سیستم مبتنی بر بلاک چین را برای پاکسازی و تسویه حساب پرداخت ها و اوراق بهادار توسعه داد. MAS عنوان کرد که به استفاده از نمونه اولیه به عنوان شبکه آزمایشی برای همکاری آتی با سایر بانک های مرکزی و همچنین صنعت مالی ادامه خواهد داد.

تعدادی از شرکت کنندگان صنعت در سنگاپور در اوایل سال جاری به کوین تلگراف گفتند که تکمیل پروژه و در دسترس بودن آن برای استفاده عمومی می تواند در توسعه مداوم سیستم های بلاک چین بین مرزی و قابل همکاری، نقش داشته باشد.

داده ها همچنین از این ادعا پشتیبانی می کنند که سنگاپور در حال تبدیل شدن به خانه ای جذاب تر برای شرکت های بلاک چین و فین تک است. طبق FinTech Times Blockchain Map، حدود ۲۳۴ شرکت بلاک چین اکنون در این کشور فعالیت می کنند که در سال ۲۰۲۰ نیز تعداد ۹۱ شرکت جدید به آنها اضافه شد.

همچنین سنگاپور میزبان تعدادی از رویدادها و کنفرانس های مهم از جمله ، هفته بلاک چین سنگاپور و جشنواره FinTech سنگاپور است. مورد بعدی اینکه این کشور شرکت کنندگان عمده دنیای امور مالی، فناوری اطلاعات و بانکداری و برخی از درخشان ترین ذهن های جهان در فضای بلاک چین و ارز دیجیتال را به خود جذب می کند.

آخرین و نه مهمترین مورد این است که، سنگاپور یکی از کشورهایی است که مالیاتی بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال در نظر نگرفته است. همه این موارد سنگاپور را به یک کشور دوستدار ارز دیجیتال تبدیل می کند و شرکت های برتر را به مکانی جذب می کند که مدت هاست به عنوان مرکز مالی و اقتصادی منطقه آسیا-اقیانوسیه شناخته می شود.

ژاپن

با نگاهی به روزهای اوج که اکنون از بین رفته است می توان عنوان کرد که صرافی Gox، ژاپن محل زندگی یک جامعه کب وکار ارزهای دیجیتال سالم بوده است. به نظر می رسد این امر باعث ایجاد آژانس خدمات مالی ژاپن یا FSA شده است تا ضمن خنثی کردن اپراتورهای غیرقانونی و بازیگران شرور، مقرراتی را تنظیم کند که هدف آن ایجاد ثبات و امنیت برای بازرگانان در این کشور است. استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت قانونی است، اگرچه “دارایی های دیجیتال به عنوان پول رایج محسوب نمی شوند.

در نتیجه، ژاپن پارامترهای نظارتی قوی ای را برای صنعت ارز دیجیتال اعمال کرده است که اکثر صرافی ها و سایر شرکت های مرتبط با ارز دیجیتال از آن استقبال کرده اند. آخرین این مقررات در آوریل سال ۲۰۲۰ به اجرا درآمد ، که برای صرافی های ارز دیجیتال را ملزم به اخذ مجوز فعالیت در این کشور می کند. برخی از هک های مهم همچنین منجر به ایجاد سیاست هایی شده است که صرافی ها را ملزم به محافظت از دارایی های دیجیتال مشتریانشان در کیف پول های آفلاین می کند.

این اصلاحات در قانون خدمات پرداخت و قانون ابزارهای مالی و صرافی ها تا حد زیادی مورد استقبال تعدادی از صرافی هایی بود که Cointelegraph Japan با آنها تماس گرفت. در این بین یک باور گسترده وجود داشت که قوانین و مقررات مشخص به نفع این فضاست و به طور بالقوه سرمایه گذاری نهادی را به سمت ارزهای دیجیتال سوق می دهد.

تعدادی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال کشور نیز یک نهاد خودتنظیمی به نام انجمن مبادله دارایی های مجازی و رمزنگاری ژاپن را تشکیل دادند که اساساً این صنعت، خود را اداره می کند. طبق اعلام این سازمان، در حال حاضر ۲۴ صرافی در ژاپن دارای مجوز می باشند.

FSA ژاپن همچنین شبکه جهانی Blockchain Governance Initiative Network خود را در مارس ۲۰۲۰ راه اندازی کرد که هدف آن توسعه بخش بلاک چین از طریق اشتراک اطلاعات متن باز در میان طیف گسترده ای از سهامداران در این فضاست.

ژاپن با داشتن یک محیط بسیار قانون گذاری شده اما دوستدار ارز دیجیتال، اکنون دارای ۴۳۰ شرکت مرتبط با ارز دیجیتال و بلاک چین است که در این کشور فعالیت می کند و تعداد آنها نسبت به شرکت های ثبت شده در سال ۲۰۱۹ با ۳۰٪ افزایش همراه بوده است.

کره جنوبی

کره جنوبی یکی دیگر از کشورهای آسیایی است که جامعه ارزهایدیجیتال پر رونقی را توسعه داده است. اشتیاق معامله گران آن برای بیت کوین در سال های گذشته منجر به “حق بیمه کیمچی” شده است، اما پس از آنکه این کشور شروع به اعمال اقدامات نظارتی دقیق بر فضای ارزهای دیجیتال کرد، کاهش یافته است.

مجلس ملی کره جنوبی در مارس ۲۰۲۰ قانون جدیدی را تصویب کرد که چارچوب تنظیم و قانونی سازی ارزهای دیجیتال و صرافی ها را نهایی کرد. در حالی که این قانون جدید فقط تا مارس ۲۰۲۱ به طور کامل اجرا خواهد شد، شرکت های بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای برآورده کردن مقررات مندرج در این قانون جدید یک دوره شش ماهه فرصت دارند.

صرافی های ارز دیجیتال، وجوه، ارائه دهندگان خدمات کیف پول، شرکت هایی که عرضه های اولیه سکه را ارائه می دهند و سایر شرکت کنندگان در صنعت باید برخی از شرایط گزارشگری مالی کاملاً سختی را برآورده کنند. این اقدام شامل استفاده اجباری از حساب های بانکی با نام واقعی، اعمال الزامات شناسایی هویت مشتری / ضد پولشویی برای مشتریان و استفاده از سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات مجاز می باشد.

نتیجه این مقررات اولیه منجر به ایجاد نگرشی مترقی برای ارتقا و استفاده از فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال در این کشور شده است. تا جایی که در آگوست سال ۲۰۲۰ ، دفتر رئیس جمهور بیانیه ای در مورد تلاش های خود برای مبارزه با اثرات اقتصادی مداوم بیماری همه گیر COVID-19 منتشر کرد. بخشی از برنامه آن برای رونق بخشیدن به اقتصاد محلی خود، تقویت فناوری بلاک چین و استفاده از ارزهای دیجیتال است – با برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بیش از ۴۸٫۲ میلیارد دلار در بلاک چین و سایر فناوری های Industry 4.0 تا سال ۲۰۲۵٫

این کشور همچنین در سال ۲۰۱۹ مناطق ویژه ای عاری از مقررات را در شهرهای مختلف کشور ایجاد کرد و بوسان به یک سندباکس برای این کشور تبدیل شد. این زمینه برخی از برنامه های بلند پروازانه در سال ۲۰۲۰ را فراهم کرد، از جمله دسترسی شهروندان به خدمات دولتی با استفاده از یک برنامه شناسایی مبتنی بر بلاک چین. این شهر همچنین پشتیبانی از پرداخت ارز دیجیتال برای خدمات مختلف را در محبوب ترین سواحل خود ارائه داده است. یک کنسرسیوم خصوصی از شرکت ها در بوسان نیز نشان داد که برای تأمین انرژی یک پلتفرم برنامه ریزی شده برای گردشگری پزشکی، به فناوری بلاک چین روی خواهد آورد.

همچنین بیش از ۱ میلیون نفر در کره جنوبی از داشتن مجوزهای رانندگی فیزیکی به یک جایگزین دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در یک پروژه تحریم شده توسط دولت که فقط در ماه مه سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است، روی آورده اند. رانندگان کره جنوبی همچنین می توانند از طریق گیت های عوارض بلاک چین در این کشور عبور کنند. چند ماه بعد از آن، با یک بانک محلی و شرکت بزرگراهی، کره این پروژه را در ماه آگوست آغاز کرد. همانطور که کوین تلگراف در اوایل سال جاری گزارش داد، چهار بانک از بزرگ ترین بانک های کره جنوبی نیز در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات نگهداری ارز دیجیتال هستند.

پیشرفت قابل توجهی که در فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال در کره جنوبی حاصل شده است، بار دیگر جایگاه این کشور را به عنوان یک رهبر جهانی در سال ۲۰۲۰ تأیید کرده است.

ایالات متحده

در ابتدای امر باید عنوان شود که ایالات متحده نه به دلیل اقدامات نظارتی بلکه به خاطر نقشی که بخش مالی سنتی به طور ناخواسته در ارتقا استفاده از ارزهای دیجیتال در سال جاری ایفا کرده است، در این لیست قرار گرفته است.

در اوایل سال جاری ، کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده اعلام کرد که بیت کوین و اتر (ETH) از نظر دولت به عنوان کالاها طبقه بندی می شوند. با پارامترهای نظارتی کاملاً واضح، هر دو به طور فعال معامله و انباشته شده و در نتیجه بازارهای آتی سالم و سایر محصولات توسعه یافته اند.

در طرف مقابل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه دسامبر، پرونده ای را علیه شرکت ریپل و توکن آن XRP به اتهام انجام یک پیشنهاد اوراق بهادار ثبت نشده طی چند سال گذشته تشکیل داد. برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل شرکت ریپل، قول داد که در دادگاه با SEC بجنگد و تا جایی پیش رفت که اتهامات علیه ریپل و XRP را حمله به کل صنعت ارزهای دیجیتال عنوان کند.

این وضعیت یک هشدار جدی برای فضای بلاک چین و ارزهای رمزپایه است که نهادهای نظارتی در آمریکا به شدت به عرضه ای اولیه سکه و ابتکارات جمع آوری کمک مالی که می توانند تحت صلاحیت قوانین کالاها و اوراق بهادار باشند، توجه دارند.

با کنار گذاشتن نگرانی های نظارتی، سال ۲۰۲۰ برای بیت کوین و اتر به ویژه در ایالات متحده سال بزرگی بوده است، زیرا تعدادی از شرکت کنندگان در صنعت و بازیگران بزرگ از حوزه تجارت و امور مالی سنتی به طور تهاجمی وارد بازارهای ارز دیجیتال شده اند.

شرکت MicroStrategy در دوره ای به عناوین اصلی خبرها تبدیل شده بود چرا که بیت کوین را به عنوان دارایی اصلی ذخیره خزانه داری خود در سال جاری اختصاص داده بود. چرا که مدیرعامل آن، مایکل سیلور، به طور ویژه ای در مورد نقش ارز دیجیتال در جبران کاهش احتمالی کاهش ارزش پول فیات، به دلیل اقدامات محرک مالی مداوم توسط بانک مرکزی فدرال ایالات متحده، بسیار سرسخت بوده است.

MicroStrategy شرط بندی بزرگ بر روی بیت کوین انجام داده است، زیرا در پنج ماه گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار ارز ارز دیجیتال خریداری کرده است که به کمک صرافی ارز دیجیتال آمریکایی کوین بیس این کار را انجام داده بود. این شرکت همچنین فروش اوراق قرضه خصوصی ۶۵۰ میلیون دلاری را در ماه دسامبر به اتمام رساند که برای خرید بیت کوین بیشتر استفاده خواهد شد. طبق گفته سیلور، این شرکت اکنون ۷۰،۴۷۰ بیت کوین در اختیار دارد.

تعدادی از شرکت های بزرگ مدیریت دارایی نیز به بازار ارزهای دیجیتال ورود پیدا کرده اند. Grayscale Bitcoin Trust بزرگ ترین سال خود را تا به امروز داشته است و اکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد. One River Digital قصد دارد مالک بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین و اتر در سال ۲۰۲۱ شود. و ارائه دهنده بیمه زندگی MassMutual 100 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است تا “در معرض دید قابل توجهی در دنیای دیجیتالی در حال رشد ما قرار گیرد.”

غول پرداخت های جهانی پی پال (PayPal) نیز در افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ نقش مهمی ایفا کرد زیرا اعلام کرد از طریق فروشندگان منتخبی که از این پلتفرم استفاده می کنند، از کاستدی ارز و رمزپایه پشتیبانی می کند. این حرکت اساساً این ارز دیجیتال را به سمت یک پذیرش گسترده سوق می دهد – با توجه به اینکه این پلتفرم بیش از ۳۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

صرافی کوین بیس همچنین در ماه دسامبر عنوان كرد كه در حال برنامه ریزی برای عرضه اولیه است كه پس از اتمام روند بررسی پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایلات متحده توسط شركت، آن را به اطلاع عموم خواهد رساند. با توجه به اینکه دنیا هنوز شاهد معامله یکی صرافی بزرگ ارز دیجیتال در سطح عمومی نبوده، این یک اقدام اساسی است.

در پایان، لازم به ذکر است که ایالات متحده با داشتن یک محیط سالم معاملاتی ارزهای دیجیتال و انواع محصولات مالی متمرکز بر ارزهای دیجیتال مانند معاملات قراردادهای آتی ای که در دسترس عموم قرار دارد، نیروی محرکه ای برای پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ بوده است.