سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نهنگ‌های بیت کوین از کریسمس تاکنون با شدت بیشتری خرید می‌کنند

سرمایه گذاران بزرگ یا نهنگ ها از زمان کریسمس تا کنون با شدت بیشتری اقدام به خرید بیت کوین کرده اند. داده های روی زنجیره ای نشان می دهد که نهنگ های بیت کوین (BTC) از زمان کریسمس تا کنون خرید بیشتری داشته اند. این مسئله نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ به ذخیره بیت کوین ادامه می دهند.

تفکیک سرمایه گذاران نهادی از سرمایه گذاران فردی از طریق داده های روی زنجیره ای تقریباً غیرممکن است. با این حال، این روند نشان می دهد که سرمایه گذاران با سرمایه زیاد علی رغم افزایش قیمت این ارز دیجیتال، بطور فزاینده ای وارد بازار بیت کوین می شوند.

چرا نهنگ ها به خرید بیت کوین بیشتر ادامه می دهند؟

به گفته تحلیلگران Santiment، حدود ۶۴۷ میلیون دلار بیت کوین احتمالاً از آدرس های کوچک به آدرس های بزرگ منتقل شده است.

بسیاری از تحلیلگران، آدرس هایی را که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین دارند را به عنوان نهنگ در نظر می گیرند، زیرا ۱۰۰۰ بیت کوین با قیمت فعلی این ارز دیجیتال که معادل ۲۷۱۰۰ دلار است بیش از از ۲۷ میلیون دلار ارزش دارد. تحلیلگران در این باره نوشتند:

“طی ۴۸ ساعت گذشته از زمان کریسمس، آدرس های بیت کوین دارای ۱۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر ۰٫۱۳٪ بیشتر از آدرس های کوچکتر، ذخیره بیت کوین را در اختیار دارند. این میزان حدود ۲۴۱۵۸ توکن است که در زمان نگارش این مقاله چیزی حدود ۶۴۷٫۷ میلیون دلار ارزش دارد. “

بیت کوین از اواسط سال ۲۰۲۰ تقریباً سه برابر شده است و مسلماً روند صعودی بیت کوین در آینده نزدیک محدود می شود.

هنوز هم، بیشتر داده های روی زنجیره ای نشان می دهد که نهنگ های کمتری دارایی های خود را در صرافی های بزرگ به فروش می رسانند. کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت CryptoQuant در این باره عنوان کرد:

“به نظر می رسد که نهنگ های بیت کوین تمایلی به امر فروش ندارند. تعداد کمی از نهنگ ها دارایی های خود را در صرافی ها سپرده گذاری می کنند. من فکر می کنم با ادامه خرید سرمایه گذاران نهادی و پایین ماندن نسبت نهنگ های صرافی به زیر ۸۵٪ ، این بازار گاوی همچنان ادامه خواهد داشت. “

دو دلیل مهم وجود دارد برای این مسئله وجود دارد که نهنگ ها در محدوده قیمت فعلی، بیت کوین را جمع آوری می کنند.

اول اینکه، علی رغم افزایش قیمت بیش از حد بیت کوین، نهنگ ها ممکن است باور کنند که سد روانی ۳۰ هزار دلاری شکسته خواهد شد. در این صورت، داده های نشان می دهد که رسیدن به قیمت ۳۶۰۰۰ دلار می تواند در کوتاه مدت یک هدف احتمالی برای این ارز دیجیتال باشد. دوم اینکه، هیچ دلیل موجهی برای پیش بینی یک اصلاح عمده وجود ندارد.

اما اگر بیت کوین پس از هر افزایش قیمت ثابت شود، همانطور که در دو روز گذشته مشاهده شد، احتمالاً نرخ بودجه نرمال می شود. وقتی این اتفاق می افتد، بازار مشتقات بیش از حد داغ می شود و احتمال یک افزایش قیمت جدید را افزایش می دهد.

یک معامله گر با نام مستعار “ژنرال بیزانس” در این خصوص عنوان کرد که در حال حاضر بازار، سیگنال های متناقضی را ارائه می دهد. دارندگان بلندمدت و کوتاه مدت هر دو تهاجمی عمل می کنند که این امر فشار طولانی و کوتاه را امکان پذیر می کند.

سناریوی احتمالی برای میان مدت، ثبات بیشتر است

به طور معمول، قیمت بیت کوین در کوین بیس بالاتر از بایننس و سایر صرافی های متکی به تتر است. با این حال، در هفته گذشته، بیت کوین در کوین بیس چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار کمتر معامله می شد.

اگرچه این شکاف اندک است، اما نشان می دهد ایالات متحده که در ماه دسامبر روند بیت کوین را به راه انداخته است، ممکن است تقاضای خریدار را کُند کند. اما بازار آسیا و بازار مشتقات شاهد افزایش تقاضای خریدار هستند.

با توجه به اینکه به نظر می رسد تقاضا برای بیت کوین در بازار اسپات ایالات متحده در حال کم شدن است، بیت کوین می تواند با نوسانات کمتری برای مدت طولانی تر ثابت شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location