video thumb

وزارت دارایی هند، خواستار پذیرش قوانین مالیاتی بیت کوین در این کشور

گزارش های منتشرشده حاکی از آن است که دولت هند با وجود عدم وضوح قانونی برای فضای ارز دیجیتال این کشور، می تواند از معاملات بیت کوین مالیات بگیرد. بر اساس این گزارش ها، وزارت دارایی هند خواستار پذیرش قوانین مالیاتی بیت کوین (BTC) در این کشور شده است. طبق گزارش Times of India، اداره اطلاعات اقتصادی مرکزی وزارتخانه یا CEIB اخیراً پیش نویس سندی را ارائه داده است که پیشنهاد می کند ۱۸٪ مالیات کالا و خدمات از تجارت بیت کوین دریافت کند.

آمار CEIB تخمین می زند که حجم معاملات بیت کوین در هند بیش از ۵٫۴ میلیارد دلار باشد. بنابراین، ۱۸٪ مالیات پیشنهادی می تواند برای دولت حدود ۹۷۰ میلیون دلار درآمد در بر داشته باشد.

به عنوان بخشی از این طرح پیشنهادی، CEIB تلاش می کند تا ارزهای مجازی به عنوان “دارایی های ناملموس” طبقه بندی شوند تا تحت مالیات GST قرار گیرند و مالیات های حاصل از سود حاصل از تجارت را دریافت کنند.

در واکنش به این خبر، Tanvi Ratna، مدیرعامل شرکت Policy 4.0 در توئیتر خود نوشت:

“متأسفانه، این مسئله لزوما به معنای قانونی بودن ارز دیجیتال نیست. طبق قوانین هند، درآمد غیرقانونی نیز مشمول مالیات است.

در واقع در سال ۲۰۱۱، وزارت دارایی هند توضیحاتی ارائه داد مبنی بر اینکه فرار مالیاتی از منابع غیرقانونی درآمد جرم محسوب می شود. گفته می شود در آن زمان، دولت به سمت طبقه بندی مجدد انواع فرار مالیاتی به عنوان جرایم جنایی پیش می رفته است.

به غیر از اینکه دیوان عالی کشور منع تحریم بانک مرکزی هند برای ارائه خدمات به صرافی های ارز دیجیتال توسط بانک ها را در ماه مارس تغییر داد، اتفاق زیادی برای مقررات ارزهای دیجیتال این کشور رخ نداده است.

در پایان باید عنوان کرد که هنوز گزارش نشده است که عدم وضوح نظارتی مانع از درگیری بیشتر سرمایه گذاران در این صنعت می شود یا نه. با این حال، بازار معاملات ارز دیجیتال همتا به همتا هند در سال ۲۰۲۰ به رشد خود ادامه داد.