video thumb

گروه ارز دیجیتال هنگ کنگ: قانون جدید پیشنهادی، دسترسی افراد به بیت کوین را محدود می‌کند

طرفداران ارز دیجیتال در هنگ کنگ عنوان کرده اند که مقررات استفاده از ارز دیجیتال می تواند شهروندان را از استفاده از خودپردازهای بیت کوین منع کند. انجمن بیت کوین هنگ کنگ از نهادهای نظارتی درخواست کرد تا تأثیر قوانین ورودی را در دستور کار نوآوری دیجیتال این شهر در نظر بگیرند. در ماه نوامبر، دولت هنگ کنگ اعلام کرد که قصد دارد تا معاملات خرده فروشی ارزهای دیجیتال را به عنوان بخشی از اقدامات گسترده علیه پولشویی ممنوع کند.

طبق روزنامه South China Morning Post ، مقررات ارز دیجیتال پیشنهادی همچنین می تواند به دستگاه های فروش خودکار بیت کوین نیز گسترش یابد. در یک مقاله مشاوره ای که در ماه نوامبر منتشر شد، دفتر خدمات مالی و خزانه داری نشان داد که همچنین برنامه هایی برای قانون گذاری خودپردازهای بیت کوین دارد. داده های CoinAtmRadar نشان می دهد که هنگ کنگ ۶۲ دستگاه خودپرداز بیت کوین را در خود جای داده است.

لئو ویز (Leo Weese)، بنیان گذار این انجمن در گفتگو با SCMP، در مخالفت با مقررات پیشنهادی مربوط به ارز دیجیتال اظهار داشت:

“محدود کردن دسترسی خرده فروشان به بیت کوین، پیشی جستن بر اهداف دولت در زمینه ارتقاء نوآوری و شمول مالی خواهد بود.”

در صورت تصویب این قانون، رژیم نظارتی جدید به طور قابل توجهی ساختار مجوز ارز دیجیتال شهر را گسترش می دهد. در حال حاضر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ فقط ثبت نام برای صرافی هایی را که لیست اوراق بهادار ارز دیجیتال یا محصولات قراردادهای آتی را در اختیار دارند، مجاز می داند.

لتزم به ذکر است که در اوایل ماه دسامبر، پلتفرم دارایی های دیجیتال OSL با پشتیبانی Fidelity به طور رسمی از Hong Kong SFC مجوز گرفت.

این قوانین پیشنهادی همچنین برخی از سختگیرانه ترین دستورات اعمال شده در سرزمین اصلی چین را که از جمله آنها می توان به ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال اشاره کرد، بازتاب می دهد. همچنین گفتنی است که هنگ کنگ چندین سرویس معاملاتی بزرگ ارز دیجیتال از جمله Bitfinex و FTX را در خود جای داده است و برخی صرافی های دیگر همچون OKEx و Huobi نیز دفاتر منطقه ای خود را در این منطقه نگهداری می کنند.