video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) علیه ریپل ممکن است برای چند آلت کوین ناخوشایند باشد اما این مسئله می تواند برای بیت کوین صعودی باشد. بیت کوین (BTC) پیشگام اجرای بازار گاوی است. از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قبلاً اشاره کرده بود که بیت کوین یک اوراق بهادار نیست، پرونده قضایی فعلی این قانون گذار علیه ریپل بعید است که مانع ورود نهادی پول به بیت کوین شود. در ادامه تحلیلی از قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها را باهم مرور می کنیم.

با این حال، چند آلت کوین که ممکن است در معرض سرنوشتی مشابه ریپل قرار بگیرند و با فشار فروش روبرو شوند. به دلیل تغییر در احساسات، سرمایه گذاران خرده فروشی ممکن است برخی از آلت کوین های خود را فروخته و به جای آنها بیت کوین خریداری کنند.

حتی سرمایه گذاران خرده فروشی که قصد دارند چک های محرک خود را برای خرید دارایی های دیجیتال خرج کنند نیز ممکن است بیت کوین را به آلت کوین ها ترجیح دهند. بنابراین، در حالی که XRP با فشار فروش روبرو است، ممکن است دادخواست مطرح شده علیه آن برای بیت کوین صعودی باشد.

موسسات با سرعت بی سابقه ای پول را به بیت کوین تبدیل می کنند. Grayscale به خرید خود ادامه داد و روز سه شنبه ۱۲،۳۱۹ بیت کوین به دارایی های اضافه کرد. این بدان معنی است که Grayscale حدود ۴۴٪ از کل بیت کوین تازه استخراج شده را در یک ماه و یا به عبارتی حدود ۲۸۰۰۰ بیت کوین جمع آوری کرده است.

عرضه بیت کوین قادر به مطابقت با تقاضای نهادی نیست و اگر معامله گران خرده فروشی نیز به خریداران خالص تبدیل شوند، قیمت آن بیشتر افزایش می یابد.

بیایید به نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر نگاه کنیم و روند اصلی آنها را مشخص کنیم.

بیت کوین / دلار

در یک روند صعودی قوی، اصلاحات معمولاً حدود یک تا سه روز طول می کشد. بیت کوین در تاریخ ۲۰ و ۲۱ دسامبر ببه رنگ قرمز درآمد اما قیمت آن در تاریخ ۲۲ دسامبر افزایش یافت و اکنون نیز گاوها در حال تلاش برای افزایش روند صعودی هستند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از ۲۴۳۰۲ دلار و ۵۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD می تواند تا ۲۶۹۵۸ دلار افزایش یابد. میانگین متحرک پرتحرک و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

با این وجود، اگر خرس ها از این سطح مقاومت دفاع کنند، قیمت این جفت ارز ممکن است در محدوده ۲۱۹۳۴٫۸۳ دلار تا ۲۴,۳۰۲٫۵۰ دلار، قبل از شروع حرکت بعدی ثابت شود.

برخلاف این فرض صعودی، اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر ۲۱،۹۳۴٫۸۳ دلار برسد، افت به ۲۰،۰۰۰ دلار امکان پذیر است. منطقه بین ۱۹،۵۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ دلار بسیار مهم است زیرا در صورت عدم رسیدن به آن، قیمت این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸،۵۲۹ دلار) کاهش یابد.

اتریوم / دلار

گاوها به طور تهاجمی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۰۳ دلار) دفاع می کنند. اگرچه اتر (ETH) در تاریخ ۲۲ دسامبر به بالاتر از مقاومت ۶۲۲٫۸۰۷ دلار افزایش یافت،اما قیمت این جفت ارز امروز بار دیگر کاهش یافته است. این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر متوقف می شود.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

با این حال، گاوها در حال حاضر سعی در دفاع از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دارند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز ETH / USD می تواند یک تلاش دیگر برای افزایش به بالای ۶۴۰ دلار و آزمایش مجدد ۶۷۶٫۳۲۵ دلار انجام دهد.

میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده برتری گاوهاست. شکست ۶۷۶٫۳۲۵ دلار ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که هدف آن ۷۶۳٫۶۱۴ دلار است.

برعکس، اگر قیمت این جفت ارز به زیر روند مثلث نزول کند، این جفت ارز می تواند یک روند کاهشی را به ۵۴۰ دلار و سپس به ۴۸۰ دلار آغاز کند.

XRP/ دلار

گاوها در تاریخ ۲۲ دسامبر از سطح پشتیبانی ۰٫۴۲۵ تا ۰٫۴۰ دلار دفاع کردند اما فروش مجدد امروز این دامنه را شکسته است. XRP به زیر سطح پشتیبانی ۰٫۳۲۶۷۲۴ دلار سقوط کرده است اما گاوها ممکن است تلاش کنند تا سطح پشتیبانی را در سطوح پایین تر ارائه دهند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۵۱۳ دلار) کاهش یافته و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش از حد افت کرده است که نشان می دهد این روند به نفع خرس ها تغییر کرده است.

حتی اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی بازگردد، خرس ها احتمالاً دارایی های خود را به هنگام افزایش قیمت به ۰٫۴۳۵ دلار و سپس در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می فروشند.

اگر قیمت این ارز دیجیتال به زیر ۰٫۳۲۶۷۲۴ دلار برسد، جفت ارز XRP / USD می تواند به ۰٫۲۵ دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز یک اصلاح ۱۰۰ درصدی را از آخرین مرحله حرکت رو به بالا انجام می دهد.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲۲ دسامبربه سطح ۹۸٫۴۰ دلار برگشت و گاوها نتوانستند قیمت این ارز دیجیتال را از سطح مقاومت ۱۱۸٫۶۴۹۷ دلار بالاتر ببرند. این نشان می دهد که معاله گران از روندهای صعودی برای تخلیه پوزیشن خود استفاده می کنند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح پشتیبانی ۹۸٫۴۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با قیمت ۹۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام این کار، جفت ارز LTC / USD می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۸۰ دلار) سقوط کند. چنین حرکتی نشان دهنده تغییر احتمالی روند از صعودی به یک محدوده بدون روند است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این ارز دیجیتال دوباره از ۹۸٫۴۰ دلار بازگردد، ممکن است این جفت ارز برای چند روز در tight range باقی بماند.

افزایش میانگین متحرک و RSI بالای ۶۰ نشان می دهد که گاوها برتری دارند. شکست بالاتر از منطقه مقاومت ۱۱۸٫۶۴۹۷ دلار به ۱۲۴٫۱۲۷۸ دلار می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد که ممکن است قیمت این ارز دیجیتال به ۱۴۰ دلار برسد.

BCH/ دلار

دنباله طولانی در شمعدان ۲۲ دسامبر نشان می دهد که گاوها به هنگام کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹۹ دلار) این دارایی را خریداری کردند. با این حال، آنها نتوانستند در بازگشت قیمت کمک کنند و فروش مجدد خرس ها در روز جاری قیمت بیت کوین کش (BCH) را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت خود را زیر ۵۰ دلار میانگین متحرک ساده (۲۸۱ دلار) حفظ کنند، جفت ارز BCH / USD ممکن است به ۲۵۰ دلار کاهش یابد. گاوها ممکن است سعی کنند بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ دلار از این منطقه دفاع کنند و در صورت موفقیت، احتمال یک بازگشت خوب وجود دارد.

با این حال، خرس ها سعی می کنند هرگونه افزایش را در میانگین متحرک ۲۰ روزه متوقف کنند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر ۲۳۰ دلار برسد که این امر می تواند منجر به سقوط در سطح پشتیبانی بعدی یعنی ۲۰۰ دلار شود.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) در تاریخ ۲۲ دسامبر از خط روند صعودی خارج شد اما گاوها نتوانستند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند. این نشان می دهد که خرس ها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲٫۸۷ دلار) دفاع کنند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز LINK / USD در حال حاضر به زیر خط روند صعودی سقوط کرده است که نشان دهنده تغییر روند احتمالی است. یک حمایت جزئی در ۱۱٫۲۹ دلار وجود دارد اما اگر این سطح شکسته شود، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۱۰ دلار کاهش یابد.

RSI به زیر ۴۳ رسیده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش می کند، که نشان می دهد حرکت به نفع خرس ها تغییر می کند.

اگر این جفت ارز از سطح پشتیبانی بازگردد و به بالاتر از ۱۳٫۲۸ دلار برسد، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که معامله گران در سطوح پایین تری در حال تجمع هستند.

BNB/ دلار

بایننس کوین (BNB) در ۲۲ دسامبر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰٫۸۸ دلار) سقوط کرد اما خرید تهاجمی در سطوح پایین، قیمت را به بالای ۳۳٫۳۸۸۸ دلار رساند. با این حال، گاوها نتوانستند بر اساس این روند بازگشتی تلاش کنند و قیمت این ارز دیجیتال امروز به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یافت.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از ۳۲ دلار نگه دارند، جفت ارز BNB / USD می تواند برای چند روز در محدوده ۳۲ تا ۳۵٫۴۳۳۸ دلار معامله شود.

وقفه ای بالاتر از ۳۵٫۴۳۳۸ دلار می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و درهای صعود را به بالاترین قیمت ۳۹٫۵۹۴۱ دلار باز کند. رشد متوسط ۲۰ روزه میانگین متحرک نمایی و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

برخلاف این فرض، در صورت شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، ممکن است این جفت ارز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۹٫۵۰ دلار) سقوط کند و در محدوده ۳۲ تا ۲۵٫۶۶۵۲ دلار گیر کند.

ADA/ دلار

گاوها کاردانو (ADA) را در ۲۲ دسامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۵۳ دلار) بازگرداندند، اما آنها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که هر روند صعودی کمکی برای جلب توجه به فروش در خرس هاست.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اکنون فروشندگان سعی می کنند قیمت این جفت ارز را تا سطح حمایت اصلی ۰٫۱۳ دلار کاهش دهند. از آنجایی که گاوها در دو مورد قبلی این قیمت را پشتیبانی کرده بودند، ممکن است دوباره سعی کنند از این سطح دفاع کنند.

در صورت موفقیت به انجام این کار، جفت ارز ADA / USD می تواند حضور خود را در محدوده ۰٫۱۳ تا ۰٫۱۷۵ دلار برای چند روز دیگر افزایش دهد.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را در زیر ۰٫۱۳ دلار حفظ کنند، این روند می تواند به نفع خرس ها باشد و ممکن است افت به ۰٫۱۲ دلار و سپس به ۰٫۱۱ دلار امکان پذیرشود.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) در تاریخ ۲۲ دسامبر ۵۰ دلار میانگین متحرک ساده (۴٫۹۳ دلار) را بازپس گرفت اما گاوها نتوانسته روند بهبود را بازگزدانند، که نشان می دهد معامله گران به هنگام افزایش قیمت ها دارایی های خود را می فروشند. میانگین متحرک ثابت و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها این ارز دیجیتال را زیر قیمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سطح پشتیبانی ۴٫۴۳ دلاری را فرو ببرند، جفت ارز DOT / USD می تواند تا نیمه پایانی دامنه بزرگ ۳٫۵۳ تا ۵٫۶۰ دلار سقوط کند.

گاوها به احتمال زیاد در محدوده کاهش قیمت به منطقه پشتیبانی ۳٫۸۰ تا ۳٫۵۳ دلار این دارایی راخریداری می کنند و یک جهش شدید از آن می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

برعکس، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای ۵٫۶۰ دلار برس ، روند صعودی جدیدی می تواند آغاز شود. یک مقاومت جزئی در ۶٫۰۸۵۷ دلار وجود دارد. اما در صورت عبور از این سطح، ممکن است حرکت صعودی به ۶٫۸۶۱۹ دلار برسد.

XLM/ دلار

استلار لومنز(XLM) در تاریخ ۲۱ دسامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۶۶ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۴ دلار) رسید. با این حال، دنباله بلند روی شمعدان امروز نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تر با شدت خرید می کنند.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این جفت ارز از ۰٫۱۴ دلار بازگردد، جفت ارز XLM / USD ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد که در آن احتمال مقاومت وجود دارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش می کند و RSI به منطقه منفی سقوط می کند که نشان دهنده برتری خرس هاست.

اگر این جفت ارز به زیر ۰٫۱۴ دلار برسد و پایدار بماند، یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند که می تواند فروش را تشدید کند و قیمت را تا ۷۸٫۶٪ اصلاح فیبوناچی در ۰٫۱۱۵۳۵ دلار و سپس به ۰٫۰۸۳۶۸۴ دلار برساند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و خط روند نزولی برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد.