video thumb

حرکت بیت کوین به سمت نوسانات کریسمس با انقضای ۱۰۰ هزار قرارداد اختیار معامله بیت کوین

بر اساس گزارش های منتشر شده، قرار است که ارزش قراردادهای آتی بیت کوین به ارزش تقریبی ۲٫۳ میلیارد دلار در روز کریسمس منقضی شود و زمینه را برای یک هفته بی ثبات در بازار ارزهای دیجیتال فراهم کند.

ارائه دهنده داده های ارز دیجیتال Skew دراین زمینه گزارش داد که ۱۰۲،۲۰۰ قرارداد اختیار معامله بیت کوین (BTC) در روز جمعه منقضی می شود.

قراردادهای اختیار معامله به دارندگان این امکان را می دهد که بیت کوین را با قیمت مشخصی خریداری و یا به فروش برسانند که به قیمت انجام گزینه معروف است. به گفته Skew، روز جمعه دارای مجموعه های قابل توجهی در حدود قیمت انجام گزینه ۱۵۰۰۰ دلار و قیمت انجام گزینه ۲۰،۰۰۰ دلار است.

تاریخ انقضای قراردادهای معاملات اختیار بیت کوین به طور گسترده ای به عنوان یک رویداد ناپایدار برای این ارز دیجیتال برجسته در نظر گرفته می شود زیرا با نزدیک شدن زمان انقضا، دارندگان قراردادهای خود را تنظیم می کنند. معامله گرانی که در سود هستند ممکن است تصمیم بگیرند که بازپرداخت را دریافت کنند و این ارز دیجیتال را رها کنند.

ثابت شده است که چنین رویدادهایی باعث نوسانات زیادی در ارزش بیت کوین می شود. به طور معمول، تأثیر یک قرارداد در قیمت بیت کوین تقریباً یک یا دو روز قبل از تاریخ انقضا مشخص می شود.

در حالی که بیشتر معامله گران و سرمایه گذاران نهادی به دنبال سرمایه گذاری بر روی بیت کوین هستند، معاملات مشتقات ارز دیجیتال امسال افزایش یافته است. هفته گذشته، پلتفرم مشتقات ارز دیجیتال Deribit قراردادهای آتی بیت کوین را با قیمت انجام گزینه ۱۰۰۰۰۰ دلار در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد. به عبارت دیگر، علاقه مندان به بیت کوین که فکر می کنند قیمت این ارز دیجیتال شش رقمی خواهد شد، هم اکنون می توانند این شرط بندی را در بازار قرادادهای آتی انجام دهند.

لازم به ذکر است که بیت کوین در حال حاضر در یک بازار گاوی قرار داد که بخشی از آن توسط سرمایه گذاران نهادی و معاملات بزرگ بازار خارج از بورس تامین می شود. حتی با وجود نوسانات پیش بینی شده در آینده، این احتمال وجود دارد که بیت کوین به خوبی از طریق تقاضای نهادی و افزایش به اصطلاح کیف پول های لیکوئید پشتیبانی شود – یعنی آدرس هایی که کمتر از ۲۵٪ بیت کوین هایی را که تا کنون ارسال کرده اند را دریافت کرده اند. چینالیسیس (Chainanalysis) بر این باور است که کیف پول های لیکوئید ۷۷٪ از ۱۴٫۸ میلیون بیت کوین استخراج شده را در اختیار دارد.