video thumb

چرا برای یک جامعه ارز دیجیتال سالم مسابقات بهتر از کمک مالی هستند؟

بر اساس گزارش های منتشر شده، برخی از بزرگ ترین بنیادها و بلاک چین در دنیا به توسعه دهندگان کمک می کنند تا گسترش پیدا کنند. به طور خلاصه، می توانید کمک مالی را به عنوان نوعی پول رایگان توصیف کنید. این گونه کمک ها به افرادی اعطا می شوند که می توانند راه حل های پیشرفته ای را ایجاد کنند که به گسترش پروژه ها کمک کند – خواه این کار به صورت آموزش به مردم، ایجاد امنیت بیشتر در شبکه، افزایش زیرساخت های اصلی بلاک چین یا امکان پردازش تعداد بیشتری از تراکنش ها در طول ثانیه باشد.

بسته به اینکه سازمان کمک مالی کند ده ها هزار دلار می تواند در معرض سهام گذاری قرار گیرد. گیرندگان معمولاً برای باز کردن قفل وجوه باید درخواست دهند و این فرآیند معمولاً وقت گیر است. معیارهای دقیق صلاحیت نیز می توانند لازم الاجرا باشند، به این معنی که یک کمیته ممکن است وظیفه تصمیم گیری در مورد مسیر آینده یک پلتفرم را داشته باشد.

نکات منفی کمک هزینه ارز دیجیتال چیست؟

کمک های مالی همیشه اعضای جامعه را درگیر نمی کند و در بعضی موارد، روند کار می تواند نسبتاً مبهم باشد.

چند ماه پیش، لین رتیگ (Lane Rettig) در مقاله ای عنوان کرد: “من هنوز ندیده ام كه برنامه مالی خوبی در فضای بلاك چین اجرا شود.”

با توجه به اینکه بطور گسترده از کمک های مالی در سراسر صنعت استفاده می شود، این کیفرخواست نسبتاً نفرت انگیزی است. رتیگ استدلال کرد که این طرح ها تمایل دارند به طور باورنکردنی متمرکز شوند. نه تنها در پایان یک سازمان دستور کار توسعه را تعیین می کند، بلکه در بسیاری از موارد، بنیان گذاران در نهایت به افرادی که از قبل می شناسند کمک های مالی زیادی می کنند. وی به عنوان مثالی به بنیاد اتریوم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: “برخی از بزرگ ترین کمک های مالی به پروژه هایی انجام می شود که توسط افرادی که از دوستان نزدیک ویتالیک بوترین هستند، رهبری می شود.”

رتیگ عنوان کرد: این همان چیزی است که یک نوجوان را قادر می سازد استخراج ارز دیجیتال را از لپ تاپ خود در منزل و بدون نیاز به کارت اعتباری یا فرآیندهای شناسایی هویت مشتری انجام دهد.

چرا مسابقات جایگزین بهتری هستند؟

مدافعان استدلال می کنند که مسابقات تضمین می کنند که توزیع توکن به صورت شایسته سالاری انجام می شود.

اگر کمک های مالی، پول وعده ها باشد، می توان مسابقات را به عنوان پاداش کمک های مالی مشخص کرد – و طرفداران ادعا می کنند که در طولانی مدت، نتایج به مراتب بهتری نسبت به کمک های مالی به دست می آورند.

مسابقات یک فضای رقابتی ایجاد می کند که در آن هر کسی در یک جامعه می تواند شانس خود را در آن بیازماید و اعضای دیگر می توانند به پروژه ها و ایده هایی که بیشتر دوست دارند رای دهند. آنها همچنین می توانند بحثی را افزایش دهند که باعث افزایش محصول نهایی می شود. یک مسابقه برای ساخت یک وب سایت جدید ممکن است بحث و گفتگو در مورد ایده های قدرتمند دیگر برای افزایش آگاهی را ایجاد کند.

نکته مهم دیگر این است که چطور این مسابقات می تواند برای همه آزاد باشد – صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنند، چه سابقه ای دارند یا چه افرادی با آنها ارتباط دارند. این رویکرد “تسطیح کننده عالی” لقب گرفته است – تضمین می کند که پروژه های غیرمتمرکز به همین شکل باقی می مانند.

چگونه مسابقات به سلامت جامعه ارز دیجیتال کمک می کند؟

حامیان معتقدند که آنها به گردهم آمدن یک جامعه کمک می کنند و باعث افزایش مشارکت و جذب کاربران جدید می شوند.

برای برندگان مسابقات، مزایای آن فراتر از سود پولی است. هرچه شبکه بزرگتر می شود، آنها می توانند سهم خود را زنده کنند – و از اینکه می دانند کارهای دستی آنها به ساخت بلاک چین امروز کمک کرده است، رضایت حاصل می کنند.

فرصت دادن به هر كسی برای اظهار نظر می تواند تفكر گروهی را كه یك پروژه امیدواركننده را متوقف می كند از بین ببرد و به جای استفاده از کاربران غیرفعال كه از حق رای برخوردار نیستند، لشكری از همكاران فعال ایجاد می كند.

آنها همچنین می توانند نوآوری را بسیار سریعتر اماکن پذیر کنند – مسابقات باعث می شود که دسته های کوچکتر توکن ها با سرعت بیشتری به برندگان توزیع شود. این امر کاملاً با کمک های مالی در تضاد است، جایی که ممکن است ماه ها طول بکشد تا به آنها چراغ سبز نشان داده شود.

آیا پروژه هایی وجود دارد که به جای کمک هزینه از مسابقات استفاده کنند؟

Free TON معتقد است که مسابقات یک ابزار حیاتی در تلاش برای دستیابی به تمرکززدایی کامل و پایدار است.

اعضای این جامعه غیرمتمرکز می گویند مسابقات کمک کرده است تا احساس هیجان محسوسی را در بین هزاران عضو آن ایجاد کند و اطمینان حاصل شود که توکن ها به سطح وسیع تری از مردم می رسند.

از یک منظر دیگر باید عنوان کرد که به آرا بسیار اعتماد می شود، بنابراین همه در مسیر آینده اکوسیستم سهیم هستند. این فراتر از تصمیم گیری در مورد برنده هر مسابقه است. همچنین به انجمن Free TON این فرصت داده می شود تا درمورد اینکه کدام مسابقات باید ادامه یابد، اظهارنظر کند.

از چه مواردی می توان از مسابقات استفاده کرد؟

کمک های مالی معمولاً برای توسعه زیرساخت ها، برنامه ها و سایر ابزارها اختصاص داده می شود، اما Free TON می گوید این به معنای نادیده گرفتن سایر مناطق مهم است.

دستورالعمل شبکه، استفاده از مسابقات برای همه چیز است، از اعتبار سنج ها و توسعه نرم افزار گرفته تا استراتژی های بازاریابی و رسانه های اجتماعی.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که چگونه اعضای انجمن Free TON را قادر می سازد چیزی را که علاقه مند به آن هستند پیدا کنند و در تحقق آن سهم بسزایی دارند.