video thumb

صدای ارزجو ۱۰ آذر ۹۷؛ تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال و یک خبر بنزینی برای ایران!

صدای ارزجو ۱۰ آذر ۹۷ پر از اخبار جدیدی است که قطعا شنیدنشان خالی از لطف نیست و اطلاعاتتان را در زمینه ارزهای دیجیتال بروز می کند. اولین خبر جالب در مورد فعالیت ارزهای دیجیتال در کشورمان استفاده از ارزهای دیجیتال در پمپ بنزین هاست که این خبر تحلیل شده و جزئیات جالبی از آن در اختیارتان قرار گرفته است. در دومین خبر به سراغ دکتر ویتالیک رفتیم و جزئیاتی از آن را مورد بررسی قرار دادیم.

در ادامه صدای ارزجو اپیزود ۱۰ آذر ۹۷ به سراغ تحلیل جامعی از ارزهای دیجیتال و وضعیت فعلی و آینده آنها رفتیم که پیشنهاد می کنیم حتما این تحلیل را بشنوید و برای معاملات آتی خود مورد استفاده قرار دهید. در ادامه آموزش هایی که اخیرا به پادکست های صدای ارزجو اضافه شده به سراغ موضوع هش رفتیم و توضیح کاملی از آن را تقدیم شما کردیم. به طور کلی این پادکست از ارزجو را بشنوید و از بروز بودن لذت ببرید…

گوش دادن به این قسمت از صدای ارزجو را به تمام فعالان تازه کار و حرفه‌ای حوزه ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم. پادکست‌های تولیدی ارزجو به صورت کاملا حرفه‌ای و با تولید محتوای اختصاصی صورت می‌گیرد و به همین دلیل نسبت به بعضی دیگر از پادکست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود مزیت‌های قابل توجهی دارد. توجه داشته باشید که ما از بیان مطالب بی پایه و اساس خودداری می‌کنیم و محتوای تولیدی برای هر پادکست با صرف زمان چند ساعته صورت می‌گیرد و به همین دلیل سعی داریم همراه خوبی برای شما عزیزان در تجارت روزمره تان باشیم تا به یک منبع مطمئن برای آخرین اخبار و اطلاعات حوزه ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید.

فعالان بازار ارزهای دیجیتال باید توجه کنند که سلسله پادکست‌های تولیدی توسط ما به صورت اختصاصی بوده و محتوای این پادکست‌ها نیز توسط تیم تحریریه ارزجو تهیه می‌شود. امیدواریم دیدگاه‌های شما را پیرامون این پادکست و سایر بخش‌های آن دریافت کنیم و نظرات سازنده شما را در مورد تولید بخش‌های جدید اعمال کنیم. بدیهی است که هدف از تولید این فایل‌های صوتی صرفا خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به عزیزانی است که وقت کافی برای مطالعه اخبار و مقالات روزانه ندارند.
همچنین گفتنی است که برای دریافت و مشاهده آخرین اخبار و مقالات حوزه کریپتو می‌توانید به صفحه وبلاگ ارزجو مراجعه کنید و از مقالاتی که به تازگی به این بخش افزوده شده است بهره ببرید. برای دسترسی به این بخش کافیست روی این لینک کلیک کنید.

 

سایت Bitcoinplay.net یک لیست از حقایقی درباره بیت کوین ارائه کرده و ما شگفت انگیزترین آنها را در این مقاله عنوان کرده ایم:

۱٫ ساتوشی ناکاموتا یک نام خیالی برای سازندگان بیت کوین است.

۲٫ اعتقاد بر این است که ساتوشی ناکاموتو حدود ۱ میلیون بیت کوین به ارزش ۲ میلیارد دلار در اختیار دارد.

۳٫ هیچ دولت یا نهاد واحدی بر روی ارز بیت کوین کنترل ندارد.

۴٫ تعدادی محدود بیت‌کوین به اندازه ۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ وجود دارد.

۵٫ ۱ درصد از جامعه بیت کوین، ۹۹ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارد .

۶٫ از ماه مارس سال ۲۰۱۵، کارمزد تراکنش های بیت‌کوین به اندازه ۱۲۸۹٪ افزایش یافته است.

۷٫ ۶۹ درصد از تمام بانک های دنیا بلاک چین های مجاز را به طور آزمایشی به کار بسته اند.

۸٫ ارزش بیت کوین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ به میزان ۸۷۹۹۹۹ برابر افزایش داشته است.

۹٫ ۶۴ درصد از مقدار بیت کوین هرگز استفاده نشده است و هرگز هم نباید استفاده شود.

۱۰٫ اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) میزان ۱٫۵ درصد از بیت‌کوین های جهان را در اختیار دارد.

۱۱٫ تقریبا ۵ درصد از اقتصاد بیت‌کوین در بازار سیاه آنلاین جاده ابریشم فعالیت می کند.

۱۲٫ ام تی گاکس (MT Gox)، بزرگ ترین صرافی بیت‌کوین در جهان در سال ۲۰۱۴ سقوط کرد و این مسئله باعث شد تا قیمت بیت‌کوین به میزان ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

۱۳٫ پس انداز سالانه برای بانک هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند، ۸ تا ۱۲ میلیون دلار است.

۱۴٫ تا به امروز، فقط ۸۰۷ نفر در سراسر جهان درآمد بیت‌کوین خود را برای اهداف مالیاتی اعلام کرده اند.

۱۵٫ به تعداد ۷ کارت بدهی (debit cards) برای مشاغل و افراد وجود دارد.

۱۶٫ اولین خرید بزرگ برای بیت کوین به ارزش ۱۱٫۵ میلیون دلار و برای ۱۲۶،۳۱۵ بیت کوین بود که به عنوان SatohiDice شناخته می شود.

۱۷٫ در سال ۲۰۱۳ فردی به نان ناکووا (Nakowa) توانست ۱۱٫۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۱٫۳ میلیون دلار که ارزش امروز آن بیش از ۴۷ میلیون دلار می باشد را از طریق سایت برنده شود.

۱۸٫ استخرهای ماینینگ چینی بیش از ۷۰ درصد از نرخ هش شبکه بیت‌کوین را کنترل می کنند. لازم به ذکر است که نرخ هش، سرعت اتمام عملیات محاسباتی در کد بیت کوین است.

۱۹٫ در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلیاردها دلار از بیت هامب (Bithumb)، چهارمين صرافی بزرگ بیت کوین هک شد.

۲۰٫ در ماه مه سال ۲۰۱۰، شما با ۱۰،۰۰۰ بیت کوین می توانستید، دو پیتزا را دریافت کنید اما در ماه مه سال ۲۰۱۷، یک بیت‌کوین به اندازه ۲۰ میلیون پیتزا ارزش دارد.

۲۱٫ بازپرداخت در تراکنش های بیت کوین امکان پذیر نمی باشد.

۲۲٫ تراکنش های بیت کوین بر مبنای ساتوشی/بایت اندازه گیری می شوند، به این ترتیب که ۱ ساتوشی برابر با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین می باشد.

۲۳٫ جیمز هاول (James Howell) با دورانداختن هارد دیسک کامپیوتر خود که حاوی کیف پول بیت‌کوین بود، ۷۵۰۰ بیت کوین به ارزش ۴ میلیون پوند را از دست داد.

۲۴٫ هر ۴ سال یکبار پاداش استخراج هر بلاک بیت‌کوین به نصف خواهد رسید که این فرآیند را «نصف شدن پاداش استخراج» می‌گویند و این مسئله تا زمانی اتفاق می افتد که تمام بیت‌کوین ها به طور کامل استخراج شوند.

۲۵٫ در بلاک چین بیت‌کوین هر ۱۰ دقیقه یکبار، یک بلاک جدید ساخته می‌شود که منجر به ایجاد ۶ بیت‌کوین جدید در طول یک ساعت می شود.

۲۶٫ بر خلاف ارزهای متعارف، بیت‌کوین ها بر اساس محاسبات ریاضیات بوده و غیر متمرکز هستند.

۲۷٫ تمام داده های مربوط به تراکنش های بیت‌کوین شفاف بوده و در بلاک چین قابل مشاهده هستند.

۲۸٫ تا ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷، به اندازه ۱۶٫۴ میلیون بیت‌کوین در چرخه وجود داشت.

۲۹٫ ارزش چهار هزارمین بیت کوین به اندازه ۳ میلیون دلار بود که در دسامبر سال ۲۰۱۶ به سازمان ویکی لیکس (Wikileaks) اهدا شد.

۳۰٫ قدرت شبکه بیت کوین بیشتر از ۵۰۰ سوپر کامپیوتر می باشد.

۳۱٫ در سال ۲۰۱۶، فردی به طور تصادفی مبلغ ۱۳۷،۰۰۰ میلیون دلار بیت کوین را به جای ۵ دلار ارسال کرده بود و راهی برای بازگشت آن وجود نداشت.

۳۲٫ انتظار می رود که ۱۷ میلیون بیت‌کوین در طول ۱۰ سال مورد استفاده قرار گیرد.

۳۳٫ انتظار می رود که حد مجاز ۲۱ میلیون بیت‌کوین در سال ۲۱۴۰ منقضی شود.

۳۴٫ Alphabay Phisher Phishkingz ادعا کرد که با سرقت بیت کوین در طول ۱۴ ماه به اندازه یک میلیون دلار کسب کرده است.

۳۵٫ دانشگاه نیکوزیا در قبرس، اولین دانشگاهی بود که بیت‌کوین را برای پرداخت هزینه های تحصیلی مورد پذیرش قرار داد.

۳۶٫ هواپیمای مسافربری فضایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic)، بیت‌کوین را می پذیرد.

۳۷٫ شما می توانید با انجام بازی های بلاک چین، بیت کوین اضافی دریافت کنید.

۳۸٫ دادگاه استیناف فلوریدا، یک پرونده پولشویی را در سال ۲۰۱۶ رد کرد و عنوان کرد که طبق مقررات دولت، بیت کوین، پول به حساب نمی آید.

۴۰٫ در ماه اوت ۲۰۱۲ یک طرح پونزی بیت کوین به نام Bitcoin Savings and Trust تعطیل شد و مردم ۷۰۰،۰۰۰ بیت کوین را از دست دادند.

۳۹٫ بیت‌کوین در تنها سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۶۲ درصد افزایش یافته است.

۴۱٫ شرکت های مایکروسافت، دل و اکسپدیا نمونه هایی از شرکت هایی هستند که بیت‌کوین را به عنوان پرداخت می پذیرند.

۴۲٫ آستین کریگ (Austin Craig) و بکی بیانگهام (Beccy Bingham) نشان دادند که چگونه یک فرد می تواند تنها با یک بیت کوین، به اندازه ۹۲ روز زنده بماند.

۴۳٫ در سال ۲۰۱۴ تعداد بازرگانانی که بیت‌کوین را مورد پذیرش قرار دادند از ۳۶،۰۰۰ نفر به ۸۲،۰۰۰ نفر افزایش یافت.

۴۴٫ اعتقاد بر این است که اتریوم با ارزش ۷/۱۸ میلیارد سکه و لایت کوین با ارزش ۲٫۲۷ میلیارد سکه، جایگزین بیت‌کوین می شوند.

۴۵٫ ۹۰ درصد از آدرس های بیت‌کوین دارای ارزش واقعی نیستند.

۴۶٫ راجر ور (Roger Ver) با ۵۲ میلیون بیت کوین، چارلی شرم (Charlie Shrem) با ۴۵ میلیون بیت‌کوین و دیو کارلسون (Dave Carlson) با ۳۵ میلیون بیت‌کوین بعضی از میلیونرهای بیت کوین هستند.

۴۷٫ ۱۳۵۴ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان وجود دارد که در ۵۵ کشور جهان برای انجام مبادلات مستقر هستند.

۴۸٫ بیت‌کوین در کشور بلژیک از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار است.

۴۹٫ کشور سوئیس ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ارز خارجی طبقه بندی کرده است.

۵۰٫ بیت‌کوین در ویتنام، بولیوی، قرقیزستان، ایسلند، اکوادور، بنگلادش و تایلند غیرقانونی به شمار می رود.

جهان بیت کوین‌ها بسیار جذاب و شگفت انگیز است. امید می رود که حداقل ۱۰ مورد یا بیشتر از موارد عنوان شده در این مقاله را یاد گرفته باشید.

شرکت داده‌های بین‌المللی به تازگی پیش بینی کرده است که کمپانی‌ها و دولت‌ها مبلغ ۲/۱ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۸ بر روی بلاک چین مصرف می‌کنند که این مقدار بیش از دو برابر آن چیزی است که در سال گذشته در این زمینه صرف شد. ولی حتی اگر از کسانی که بر روی فناوری بلاک چین کار می‌کنند بپرسید ممکن است جواب‌های متفاوتی دریافت کنید.

 

آیا بلاک چین با بیت کوین (Bitcoin) ارتباطی دارد؟

بله اولین شبکه بلاک چین، دیتابیسی بود که تراکنش‌های بیت کوین بر روی آن ذخیره می‌شد. از سال ۲۰۰۹ که بیت کوینشروع به کارکرد، بلاک چین حدود ۱۶۰ گیگابایت اطلاعات درباره تمام تراکنش‌هایی که بین کیف‌های پول دیجیتال انجام شده است را در خود ذخیره کرده است.

 

چرا به این فناوری بلاک چین گفته می‌شود؟

در مدارک اولیه که بیت کوین را تعریف می‌کنند، دیتابیس جدید این ارز دیجیتال به عنوان بلاک چین معرفی نشده بود. ولی این نام به مرور زمان ایجاد شد. زیرا تمامی تراکنش‌ها به این شبکه وارد می‌شدند که در بلوک‌هایی از اطلاعات وارد شده و سپس با یکدیگر به صورت زنجیره وار اتصال پیدا می‌کردند. با این کار تغییر در بلوک‌های قبلی یا اطلاعات آنها سخت یا غیرممکن می‌شد. متخصصان اشاره می‌کنند که این طرح قبل از بیت کوین هم وجود داشت ولی بیت کوین آن را در منظر دید قرار داد.

 

بلاک چین چه تفاوتی نسبت به دیتابیس‌های دیگری دارد که برای ذخیره تراکنش‌ها به کار می‌روند؟

بیشتر دیتابیس‌هایی که برای ذخیره اطلاعات مالی به کار می‌روند توسط یک موسسه مرکزی ایجاد شده‌اند. برای مثال، شرکت جی‌پی مورگان (JPMorgan) بر روی تمام پولی که در حساب مشتریان خودش است نظارت کامل دارد. با دیتابیس بلاک چین بیت کوین، دفاتر حساب‌ها به صورت همگانی توسط تمام کامپیوترهایی که به شبکه بیت کوین متصل هستند ذخیره شده و آپدیت می‌شود. این طرز کار همگانی بلاک چین بیت کوین باعث مقایسه آن با ویکی پدیا شده است که مطالبش به جای یک نویسنده محدود توسط شبکه گسترده‌ای از کاربران، نوشته می‌شود.

همین ذات اشتراکی بلاک چین بیت کوین برای ارزهای دیجیتال بسیار مناسب است زیرا سازنده ناشناس بیت کوین که با عنوان ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود می‌خواست ارزی را ایجاد کند که هیچ‌گونه نظارت مرکزی بر آن وجود نداشته باشد. به علت این که بایگانی‌ها به صورت همگانی نگهداری و ذخیره می‌شوند، هیچ کامپیوتر یا موسسه‌ای بر این اطلاعات نظارت و دخالتی ندارد. اگر هر کدام از کامپیوترها که اطلاعات را ذخیره کرده‌اند هک شوند و یا از شبکه خارج شوند کامپیوترهای دیگر می‌توانند بدون حضور آن کامپیوتر به کار خود ادامه دهند.

 

آیا تمام پروژه‌های بلاک چین به بیت کوین بستگی دارند؟

نه، بیشتر بلاک چین‌ها هیچ ارتباطی به بیت کوین ندارند. پس از آن که بلاک چین بیت کوین چندین سال به فعالیت پرداخت و به طور موفقیت آمیز توانست تمام تراکنش‌های بیت کوین را انجام دهد و از تعداد زیادی از حمله‌های هکرها به این شبکه جلوگیری کند. بسیاری از برنامه نویسان و کارآفرینان فکر کردند در صورتی که طرح بلاک چین بیت کوین را بازسازی کنند، می‌توانند دیگر انواع دیتابیس با امنیت بالا و بدون هیچ ارتباط با بیت کوین را نیز بسازند.

 

آیا بلاک چین (Blockchain) فقط برای ذخیره تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به کار می‌رود؟

نه، بیشتر تلاش‌ها برای تقلید از بلاک چین بیت کوین توسط برنامه نویسان به منظور ایجاد ارزهای دیجیتال با مشخصات کمی متفاوت‌تر از بیت کوین به انجام رسیده بود که احتیاج به دیتابیس خاص خودشان را برای انجام تمام تراکنش‌هایشان داشتند. با گذشت زمان برخی از این ارزهای دیجیتال جدید توانستند قابلیت‌های جدیدی را به نسخه‌های جدید بلاک چین خود اضافه کنند تا بتوانند انواع دیگری از اطلاعات را نیز در خود جای دهند.

با ارزش‌ترین ارز دیجیتال غیر از بیت کوین اتر (Ether) نام دارد که بر روی بلاک چین اتریوم قرار گرفته است بلاک چین اتریوم علاوه بر ثبت و ضبط تراکنش‌های ارز دیجیتال خود می‌تواند برنامه‌های ساده را نیز ثبت کرده و به انجام برساند. برای مثال ممکن است بر روی بلاک چین اتریوم برنامه‌ای ایجاد شود که ارز دیجیتال اتر را بین دو کیف پول، فقط پس از وقوع یک اتفاق خاص، جا به جا کند.

به تازگی، بسیاری از کمپانی‌ها و دولت‌ها به استفاده از بلاک چین برای ثبت اطلاعات و نگهداری از آنها علاقه‌مند شده‌اند که ممکن است این اطلاعات هیچ ربطی هم به تراکنش ارزهای دیجیتال یا به طور کلی هرگونه تراکنشی نداشته باشد. در حالی که بانک‌ها در حال ساختن بلاک چین‌هایی هستند که می‌توانند پرداخت بین دو حساب را پیگیری کنند، دولت‌ها در حال آزمایش بر روی استفاده از بلاک چین برای ثبت اسناد و یا رأی گیری و انتخابات هستند.

 

چرا این روش عجیب و غیر معمول ثبت و ضبط داده‌ها، مورد توجه کمپانی‌ها قرار گرفته است؟

چندین محدودیت در مسیر استفاده از سیستم‌های قدیمی نگهداری از دیتا وجود دارد که یکی از آنها وجود تنها یک مرجع قابل دسترس برای انجام تمام به روز رسانی‌ها است.

هنگامی که یک دیتابیس به وسیله یک مرجع ایجاد می‌شود، اگر آن مرجع به وسیله یک هکر مورد حمله قرار گیرد یا در اثر بلایای طبیعی مشکلی برای آن ایجاد شود، افرادی که به آن دیتابیس وابسته هستند ممکن است دسترسی به تمام دیتای خود را از دست بدهند. به وسیله بلاک چین تمام افرادی که به یک دیتابیس وابسته هستند می‌توانند کپی دیتای خود را در هر زمانی در دسترس داشته باشند.

گذشته از موضوع امنیت مقدار زیادی اطلاعات، به طرزی نگهداری می‌شوند که منابع اطلاعاتی، باید به صورت جداگانه پیگیری ثبت اطلاعات خود باشند. برای مثال بانک‌ها باید هر تراکنش را که انجام می‌دهند با بانک دیگر هماهنگ کنند. با اینکه بانک‌های دیگر نیز تمام تراکنش‌ها را دنبال کرده و ثبت و ضبط می‌کنند. این کار برای هماهنگی اطلاعات، هزینه زیادی در بر دارد. بلاک چین‌ها می‌توانند راه‌های بهینه‌تری برای هماهنگ کردن تمام طرفین یک تراکنش با یکدیگر پیدا کنند.

 

با توجه با اینکه بلاک چین‌ها برای دنبال کردن داده‌ها به کامپیوترهای زیادی احتیاج دارند، در صورتی که این کامپیوترها به شبکه افزوده نشوند، چه اتفاقی می‌افتد؟

این مشکل که چگونه می‌توان رضایت همه را برای همکاری جلب کرد، مهم‌ترین مسئله است ولی همین مسئله، یکی از سردرگم کننده‌ترین مسائل نیز هست که فناوری بلاک چین در حال کار برای برطرف کردن این مشکل است.

در مورد بیت کوین، فرایند استخراج بیت کوین یا تولید کردن بیت کوین‌های جدید یک هدف ثانویه برای اطمینان از این مسئله نیز دارد. آن هدف این است که همه افراد در حال انجام به روز رسانی صحیح، در شبکه بلاک چین هستند. بیشتر ارزهای دیجیتال از این فرایند برای جلب موافقت تمامی طرفین در شبکه بلاک چین استفاده کرده‌اند.

هنگامی که بلاک چین‌ها، ارز دیجیتال در اختیار نداشته باشند باید به دنبال مکانیسم متفاوتی برای این هماهنگی باشند. این مکانیسم‌ها با عنوان الگوریتم‌های توافقی معروف هستند و یکی از طرح‌های دنباله‌دار بلاک چین است.

 

آیا کسی می‌تواند به شبکه بلاک چین افزوده شود و به فرآیند به‌روزرسانی گزارش‌ها کمک کند؟

همه افراد می‌توانند در بلاک چین اکثر ارزهای دیجیتال شناخته شده عضو شوند و به ثبت و ضبط اطلاعات کمک کنند. به این شبکه‌ها بلاک چین‌های عمومی گفته می‌شود. این مسئله باعث شده است که بسیاری افراد به این فناوری خوش‌بین نباشند. با این حال بیشتر شرکت‌ها و دولت‌ها با بلاک چین‌های خصوصی کار کرده‌اند که تنها کامپیوترهای مورد تأیید آنها می‌تواند اطلاعات را در این بلاک چین‌ها به ثبت و ضبط نماید.

 

آیا تمام سرقت‌هایی که در زمینه بیت کوین رخ داده است، نشان دهنده عدم امنیت بلاک چین نیست؟

بیشتر سرقت‌هایی که در زمینه ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد نتیجه این است که پسوردها یا کلیدهای خصوصی افراد، مورد سرقت قرار گرفته یا هک می‌شوند. ارزهای دیجیتال در مقابل چنین حملاتی آسیب‌پذیر هستند. زیرا هنگامی ‌که هکر پول را از کیف پول دیجیتال تخلیه می‌کند دیگر هیچ مقام دولتی برای برگرداندن آن وجود ندارد. نقطه آسیب پذیر هر کیف پول یا حساب بلاک چین، کلید اختصاصی آن است. در حالی که کلیدهای اختصاصی نقطه ضعف امنیتی هستند ولی بلاک چین‌ها به طور معمول در مقابل حملات بسیار مقاوم‌اند و هیچ عاملی نمی‌تواند اطلاعات بلاک چین را تغییر دهد زیرا بلوک‌ها طوری به یکدیگر زنجیر شده‌اند که اگر کسی بخواهد اطلاعات را تغییر دهد سریعاً مورد تشخیص قرار می‌گیرد و از آن جلوگیری می‌شود.

 

آیا مطمئن هستیم که بلاک چین واقعاً بهتر از روش‌های قدیمی ثبت و ضبط داده‌ها است؟

واقعاً نمی‌دانیم. ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند که بلاک چین‌ها تا حدی می‌توانند کمک‌کننده باشند، ولی برخی عیب‌ها را نیز در خود دارند. از آنجا که تمام کامپیوترها بر روی شبکه باید تمام تراکنش‌ها را ثبت و ضبط کنند، میزان قابلیت برای بررسی و ثبت این حجم از داده‌ها در حجم محدود بلوک‌های بلاک چین مشکل است. بسیاری از تلاش‌ها برای حل این مشکل انجام شده ولی هنوز کارایی هیچ کدام از آنها ثابت نشده است.

بسیاری از منتقدان طرح بلاک چین، معتقدند که محدودیت حجم بلاک چین برای نگهداری داده‌ها، آن را در بسیاری از موارد غیر قابل استفاده می‌کند، زیرا بسیاری از اطلاعات دارای حجم بالایی هستند که دیتابیس بزرگی را می‌طلبند.

در این مورد گذشته از ارزهای دیجیتال بزرگ، بلاک چین‌ها برای استفاده در موارد دیگری در دنیای غیر مجازی نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که این سؤالات را در ذهن متبادر می‌سازد که آیا آنها از پس انجام چنین پروژه‌های گسترده‌ای بر می‌آیند یا خیر.