video thumb

Bitcoin Cash به دو ارز دیجیتال مجزا تقسیم خواهد شد

لیست عناوین این مطلب

هفت روز از زمان انتشار خبرهای مربوط به جدایی دو بخش داخلی ارز دیجیتال BItcoin Cash می‌گذرد و هنوز هیچ یک از طرفین حاضر به آغاز این جدایی نیست. علاوه بر این، مبادلات ارز دیجیتال که هولدینگ های BItcoin Cash را به حال انجماد در آورده‌اند، منجر به قدرت گرفتن این ایده شده است که BItcoin Cash مسیر جدایی را در پی گرفته و به دو واحد مستقل منقش خواهد شد.

روز سه شنبه هفته جاری نیز شرکت مبادلاتی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coin Base) به عنوان بزرگترین شرکت مبادلات ارزهای دیجیتال در آمریکا اعلام کرد: اکنون وقت ادامه فعالیتهای محدود ارز دیجیتال BItcoin Cash است.

بیت کوین بیس همچنین توضیح داد که آماده حمایت از تعلیق سرویس دهی به این بلاک چین است. اما به گفته مسئولان بیت کوین بیس، این کار دستکم چند هفته ای به طول خواهد انجامید.

شرکت‌های دیگر مبادله ارزی مانند Poloniex و Bitfinex تیز از آمادگی خود برای حمایت از فعالیت تجاری با هر دو شبکه انشقاقی از BItcoin Cash هستند که گفته می‌شود احتمالا به نام‌های تجاری BCHABC یا BAB یا BCHSV و یا BSV به بازار عرضه خواهند شد.

به علاوه، اطلاعات بدست آمده از سوی Coin Dance نشان میدهد که یلاک چین Bitcoin ABC و Bitcoin  SV به احتمال زیاد نام دو مشتق آینده BItcoin Cash بوده هر دو بر اساس همین سیستم بلاک چین فعالیت خواهند کرد. طرفداران Bitcoin SV نیز معتقدند این ارز دیجیتال از رقیب دیگر خود یعنی Bitcoin ABC پیشی خواهد گرفت.

در همین حال، «کریگ ورایت» از جمله طرفداران Bitcoin SV و رئیس موسسه nChain که گفته می‌شود نقشه راه ارز دیجیتال مذکور را طراحی کرده، در گفتگو نشریه کوین دسک اعلام کرد: ما هنوز در حال رقابت هستیم. ان کار اندکی زمان نیاز دارد. این اتفاق یک جدایی (در Bitcoin cas) نیست. بلکه به این معناست که یکی نجات می یابد و دیگری خواهد مرد. اما آن مرده ما نخواهیم بود.

وی همچنین با توضیح اینکه Bitcoin SV پیروز نهایی این رقابت خواهد بود، ورشکستگی را برای طرف مقابل پیش بینی کرده و گفت که سیستم هشینگ طراحی شده برای ABC سیستمی بی ثبات بوده و همین امر منجر به پیشی گرفتن SV از رقیب خود خواهد شد.

این در حالیست که «راجر ور»، از طرفداران ABC و مدیر مجموعه استخراج بیت کوین bitcoin.com اعلام کرد که قدرت هشینگ استخراج یلاک ها در  Bitcoin ABCتا ماه ها ثبات خود را حفظ خواهد کرد.

ارزهای دیجیتال

شکار پایداری

در واقع رقابت میان دو ارز دیجیتال Bitcoin ABC و Bitcoin SV به عنوان دو مشتق آینده Bitcoin Cash هنوز به پایان نرسیده و رجز خوانی‌های این دو برای یکدیگر در خصوص ثبات، تا حد زیادی با واقعیت فاصله دارد.

وریت طی سخنانی مدعی شد که شبکه مورد حمایت وی نیروی کافی را برای هشینگ در اختیار دارد و همین امر منجر خواهد شد تا این شبکه، ۵۱ درصد مشتریان را به سمت خود جلب کند. وی البته اعلام کرد که این قابلیت منجر خواهد شد تا Bitcoin ABC گوی رقابت را از دست داده و همچنین انرژی صرف شده از سوی این شرکت به سمت بلاک‌ها و تراکنش‌های نا معتبر سوق پیدا کند.

البته باید به یاد داشته باشیم که ظاهرا تهدید یاد شده، پیش از تجزیه شرکت مادر در حال رخ دادن است. ورایت در همین خصوص به وب سایت Coin Desk گفت که این متد مبارزه میان دو شرکت یاد شده را که وی نام آن را «شکار پایداری» نامیده، ایده و سبک مبارزه ای زود گذر نیست.

وی در این خصوص گفت: ما پشت سر آنها حرکت می کنیم، آنها را تعقیب کرده و آنها را در زمین خود نگه خواهیم داشت.