video thumb

۱۰ میلیونر بیت کوینی دنیای ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

اگر بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر در سال‌های آینده نیز به افزایش قیمت خود ادامه دهند، تعداد بیشتری از مردم به ثروت می‌رسند و حتی با سرمایه‌گذاری‌های اندک میلیونر می‌شوند. در حال حاضر سرمایه گذاری‌های کوچک در زمینه سکه‌های مناسب می‌تواند در آینده ثروت بزرگی را با خود به همراه بیاورد.

 

ارزجو: اکثر افرادی که با ارزهای دیجیتال سر و کار دارند، آرزو می‌کنند به میلیونرهای این عرصه تبدیل شوند یا حتی بهتر به ثروت میلیاردی برسند. با این حال رسیدن به چنین جایگاهی به سرمایه گذاریهای هوشمندانه و قابلیت پیش بینی درست در زمینه این بازار نیازمند است. ممکن است این کار آسانی نباشد. چندین میلیاردر بیت کوینی و حتی بیشتر از آن میلیونرهایی در این بازار وجود دارند.

اگر بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر در سال‌های آینده نیز به افزایش قیمت خود ادامه دهند، تعداد بیشتری از مردم به ثروت می‌رسند و حتی با سرمایه‌گذاری‌های اندک میلیونر می‌شوند. در حال حاضر سرمایه گذاری‌های کوچک در زمینه سکه‌های مناسب می‌تواند در آینده ثروت بزرگی را با خود به همراه بیاورد.

یکی از بهترین کارها در زمینه دنیای ارز دیجیتال آن است که هیچ وقت اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری خود با دیگر افراد به اشتراک نگذارید و هیچ‌ گاه اطلاعاتتان را به صورت عمومی بیان نکنید. شما هیچ‌ گاه نمی‌دانید که چه کسی به یادش می‌ماند که شما در سال ۲۰۱۰ صد بیت کوین خریداری کرده‌اید و می‌توانید امسال به یک انسان ثروتمند تبدیل شده باشید و آنچه که ما توصیه می‌کنیم آن است که در دنیای ارز دیجیتال شما خودتان مسئول امنیت و ثروت دیجیتال خود هستید و در این حوزه هم سرقت‌هایی صورت می‌گیرد.

برخی از افراد علاقه مند هستند که داستان زندگی‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند که به خاطر رسیدن به شهرت است. آنها می‌خواهند به عنوان انسان‌های موفق در زمینه بازار آنلاین مطرح شوند و در این مقاله می‌خواهیم با چند نفر از آنها و در مورد تصمیم گیری‌هایشان در زمینه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال که باعث شده به میلیونرهای بیت کوینی تبدیل شوند، آشنا شویم.

 

دوقلوهای وینکلواس

تایلر و کمرون وینکلواس در حال حاضر هرکدام ثروتی معادل ۹۰۰ میلیون تا ۱/۱ میلیارد دلار در اختیار دارند و دو نفر از شناخته شده ترین افراد در زمینه دنیای ارزهای دیجیتال هستند. مدتی قبل این دو برادر، مارک زاکربرگ را متهم کردند که ایده فیس‌بوک را از آنها دزدیده است و توانستند ۶۵ میلیون دلار سهام و پول نقد از این راه به دست آورند. در سال ۲۰۱۲ آنها تصمیم گرفتند پولهایشان را برای اولین بار در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. آنها در این مدت تجربیات زیادی کسب کردند و با افت قیمت‌هایی هم در بازار ارز دیجیتال مواجه شدند مانند ۸۰ درصد افت قیمت در سال ۲۰۱۳ که بازار را تکان داد.

مدتی بعد این دوقلوها گامی فراتر گذاشتند و صرافی Gemini را در نیویورک تأسیس کردند. امروزه این صرافی یکی از جاهایی است که شهروندان ایالات متحده می‌توانند از آنجا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در مقابل پول نقد به پردازند. در حال حاضر این صرافی حدود ۳۰۰ میلیون دلار در روز تراکنش به انجام می‌رساند و برای دوقلوها منبع مالی مطمئنی محسوب می‌شود.

به غیر از بیت کوین دوقلوهای وینکلواس در بسیاری از دیگر ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کرده‌اند مخصوصاً اتریوم. گذشته از این دیدگاه آنها سعی کرده‌اند که برای گرفتن تأییدیه برای صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت کوین فعالیت کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی مباحثات با کمیسیون قانونگذاری بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در این مورد به انجام رسیده است.

 

چارلی شرم

شرم که در سال ۲۰۱۱ دانش آموز کالج بود شروع به سرمایه‌گذاری در زمینه بیت کوین کرد. مدت زیادی طول کشید که سیستمی که شرم از آن استفاده می‌کرد با مشکل روبرو شد و او تمام بیت کوین‌هایش را از دست داد. شرم و گرت نلسون یکی از دوستان او بود و آنلاین با همدیگر آشنا شده بودند از مدت زمان طولانی که مجبور بودند برای خرید و فروش بیت کوین در سایت‌های صرافی تلف کنند، خسته شده بودند. آنها سایت BitInstant را تأسیس کردند که یک سایت کاربر محور بود و در آن افراد می‌توانستند در ازای پرداخت کارمزد در ۷۰۰ هزار نقطه مختلف در جهان به خرید و فروش بیت کوین با سرعت بالاتر بپردازند.

شرم در این باره می‌گوید: “من در آن زمان ۲۲ ساله بودم و نیم میلیون دلار در بانک داشتم و زندگی‌ام بسیار عالی بود.”

هنگامی که یکی از مشتریان بیت ‌اینستنت بیت کوین‌هایی را که از بیت اینستنت خریده بود در سایت غیرقانونی سیلک رود (بازار خرید و فروش مواد مخدر) فروخت، باعث شد که چارلی به زندان بیافتد و قسمت زیادی از ثروتش را خرج وکیل کند.

از آن زمان او بقیه ثروت خود را با سرمایه گذاری در بیت کوین و فروش آن پس از افزایش قیمت به ۴۵ میلیون دلار رسانده است. او بیت کوین‌هایش را به ارز جاری تبدیل می‌کند زیرا اگر قیمت بیت کوین به صفر برسد، که از نظر چارلی ممکن است اتفاق رخ دهد، او تمایلی ندارد که به خاک سیاه بنشیند.

 

بری سیلبرت

بری سیلبرت بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه ارزهای دیجیتال (DCG) یکی از شناخته شده ترین کمپانی‌های حیطه ارزهای دیجیتال است هدف اصلی این کمپانی کمک به انقلاب ارزهای دیجیتال برای بهینه‌تر شدن سیستم مالی کنونی جهان است. این کمپانی امیدوار است تا بتواند این هدف را به واقعیت تبدیل کند و برای این کار از برخی ارزهای دیجیتال مانند کمپانی‌های بلاک چین (Blockchain) و بیت کوین حمایت می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این کمپانی در بیش از ۷۵ کمپانی مرتبط با ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است.

و علاوه بر این این شرکت در میان کمپانی‌های سرمایه‌گذار مقام اول را در میزان و تعداد سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال از آن خود کرده است.

بری سیلبرت، صاحب چند کمپانی دیگر از جمله جنسیس (Genesis) نیز است که یک شرکت تجاری برای مبادله ارزهای دیجیتال است و همینطور گری‌ اسکیل (Grayscale) به یک کمپانی دیگر متمرکز بر سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال است. کمپانی سرمایه گذاری بیت کوین با نام تراست (Trust) که یک ETF و قادر به تأثیر بر روی قیمت بیت کوین است نیز به وسیله سیلبرت پایه گذاری شده است.

 

راجر ور

راجر ور در زمینه بیت کوین بسیار شناخته شده است و او را با عنوان مسیح بیت کوین می‌شناسند. او در سال ۲۰۱۱ با این عنوان در دنیای ارز دیجیتال معرفی شد و شروع به ارائه اطلاعات در مورد بیت کوین کرد. کمپانی او با عنوان مموری‌ دیلرز (MemoryDealers) یکی از اولین کمپانی‌هایی است که به عنوان به یکی از روش‌های پرداخت بیت کوین را نیز پذیرفت. او توسط این پلتفرم، در دنیای بیت کوین شناخته شده است.

راجر به خاطر فعالیت در زمینه بیت کوین و ایجاد ارز دیجیتال بیت کوین کش (Bitcoin Cash) به یک فرد مشهور در دنیای دیجیتال تبدیل شده و یکی از شناخته شده ترین افراد در این زمینه است.

 

اریک فینمن

با اینکه فینمن ثروتمندترین فرد در زمینه ارزهای دیجیتال نیست، به علت سن کم خود یعنی ۱۹ سال، در این زمینه مشهور شده است. او سرمایه گذاری در زمینه بیت کوین را در سال ۲۰۱۱ پس از اینکه هزار دلار از طرف مادر بزرگش در ۱۲ سالگی هدیه گرفت، شروع کرد. فینمن اعتقاد دارد که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای جوانان برای رسیدن به ثروت است. او در یک پست خود در توییتر نوشته است:

ارزهای دیجیتال بزرگ‌ترین نقل و انتقال دهنده ثروت در نسل ما هستند. هیچ گاه قبل از آن جوانان نمی‌توانستند در مسائل اقتصادی به این سرعت وارد شوند و این امکانی است که بیت کوین در اختیار ما قرار داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که او حدود ۴۰۱ بیت کوین در اختیار دارد که ممکن است زیاد به نظر نیاید ولی در حال حاضر حدود ۴ میلیون دلار ارزش دارند. در سال ۲۰۱۳ او اولین خرید بیت کوینی خود را هنگامی که بیت کوین ۱۲۰۰ دلار قیمت داشت انجام داد. با سودی که از آنها عایدش شد، تصمیم گرفت یک کمپانی آموزشی آنلاین ایجاد کند که بعدها آن را به قیمت ۳۰۰ بیت کوین به فروش رساند. بعد از آن او تصمیم گرفت با ناسا همکاری کند و همچنین به مدیریت سرمایه گذاری خانوادگی‌اش در بیت کوین مشغول شد. اریک اعتقاد دارد که ما تازه در آغاز انقلاب ارزهای دیجیتال به سر می‌بریم.

 

جرمی گاردنر

یکی از سرمایه گذاران میلیونر دنیای ارز دیجیتال که به خاطر جوان بودنش شناخته می‌شود. گاردنر ۲۵ ساله است و به اندازه‌ای ارز دیجیتال در اختیار دارد که می‌توان او را یک میلیونر به حساب آورد. داستان او در سال ۲۰۱۳ شروع شد. هنگامی که یکی از دوستانش به گاردنر پیشنهاد کرد که در مقابل مقداری پول نقد بیت کوین به او بدهد. گاردنر هم به خاطر کنجکاوی تصمیم گرفت که این پیشنهاد را قبول کند. او در این مورد می‌گوید: “برایم جالب بود که می‌توانستم با بیت کوین و یک اتصال اینترنت با هرکسی در سراسر دنیا، ارز جابه‌جا کنم و لزومی نداشت به مؤسسات مالی متمرکز مانند بانک‌ها یا مؤسسات دولتی مراجعه نمایم.”

پس از اینکه او مقداری بیت کوین خریداری کرد، تصمیم گرفت که بیشتر سرمایه‌اش را به خرید ارزهای دیجیتال و سهام اختصاص دهد. پس از آن گام را فراتر گذاشت و توانست چند کمپانی مانند اوگر (Augur) که بازاری برای پیش بینی تغییرات فناوری بلاک چین است، تأسیس کرد. او همچنین به تأسیس شبکه آموزشی بلاک چین نیز پرداخت که یک گروه غیر انتفاعی برای کمک به دانش آموزان برای پیدا کردن شغل است و در زمینه تحصیلی هم به دانشجویان کمک مالی می‌رساند. امروزه گاردنر یکی از طرفداران بیت کوین و یک جهانگرد است و در یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ بدون دریافت حقوق کار می‌کند.

 

کینگزلی ادوانی

کینگزلی ادوانی با فروختن هر چه که داشت، مانند لپ تاپ، هدفون و تمام حساب بانکی‌اش به مبلغ ۳۴ هزار دلار در زمینه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد. پس از آنکه در سال ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین به نزدیک به ۲۰ هزار دلار رسید او به ثروتی ۷ رقمی دست پیدا کرده بود.

او که در یک شرکت نرم افزاری کار می‌کرد هر ماه حقوقش را در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد. او از ماه اکتبر که کارش را رها کرده و حالا در سراسر دنیا سفر می‌کند و به عنوان مشاور و سرمایه گذار به سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال زیلیکا (Zilliqa)، آیون (Aion)، وانچین (Wanchain)، کیولینک (Qlink)، دیپ‌برین (Deepbrain)، نکس (NEX)، ایوتی‌چین (IOT Cain)، و Aelf و سرمایه گذاری اصلی خود یعنی اتر (ETH) و نئو (NEO) می‌پردازد.

 

یان بالینا

او که در جامعه ارز دیجیتال با عنوان “یان شیلینا” شناخته می‌شود، به خاطر پست کردن اسکرین شات هایی از صفحه اپلیکیشن خودش که نشان می‌داد با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری به ۶ میلیون دلار رسیده است، مشهور شد.

یان به وسیله شرکت در عرضه‌های اولیه سکه‌هایی که در گوگل آنها را دنبال می‌کرد، توانسته بود به چنین ثروتی دست پیدا کند. او توضیح می‌دهد که در کدام عرضه اولیه سکه قصد سرمایه گذاری دارد و این کار را بر اساس تیم توسعه دهنده، مشاوران و نکات کلیدی دیگر انتخاب می‌کند.

یان در حال حاضر به سراسر دنیا سفر می‌کند و به گروه‌های جدیدی که قصد عرضه اولیه سکه را دارند مشاوره می‌دهد و برای طرفدارانش در اکانت توییتر خود پست‌هایی را به اشتراک می‌گذارد.

 

فیفتی‌سنت (۵۰Cent)

درست است چه کسی می‌دانست که این رپر معروف یک میلیونر بیت کوینی است. طبق گفته‌های فیفتی سنت، او به طور اتفاقی متوجه شد که ۷۰۰ بیت کوین دارد و در حال حاضر این مقدار بیت کوین ۵ میلیون دلار ارزش دارد. در سال ۲۰۱۴ فیفتی سنت اولین هنرمندی بود که برای فروش آلبوم خود در مقابل دریافت بیت کوین، اعلام آمادگی کرد و از آن موقع بیت کوین‌های خود را خرج نکرده و به تازگی متوجه شد که از آن زمان ۷۰۰ بیت کوین برایش باقی مانده است!

این هفتصد بیت کوین از فروش آلبوم انگیزه حیوانی (Animal Ambition) او به دست آمده که هر کدام از این آلبوم‌ها با قیمت ۶۶۰ دلار در آن زمان فروخته شد و در کل توانسته بود ۴۶۰ هزار دلار در ازای فروش آلبومش به دست بیاورد. فیفتی سنت در پستی در اینستاگرام در مورد میلیونر شدنش از طریق بیت کوین می‌گوید:

“برای یک بچه از ایالت‌های جنوبی، بد نیست. من به خودم افتخار می‌کنم. ولی اگر بخواهم راستش را بگویم باید اعتراف کنم که فراموش کرده بودم که این بیت کوین‌ها را دارم.”

این واقعیت که او در اختیار داشتن این مبلغ بیت کوین را فراموش کرده بود، برای این رپر یک شگفتی بزرگ است. در سال ۲۰۱۵ او دچار ورشکستگی شده بود و باید وام‌هایش را که مبلغ ۲۳ میلیون دلار بود، بازپرداخت می‌کرد.

 

ساتوشی ناکاموتو

ممکن است که در مورد ساتوشی ناکاموتو چیزهایی شنیده باشید. او در صنعت ارزهای دیجیتال و بیت کوین بسیار شناخته شده است. زیرا او کسی است که بیت کوین را به وجود آورده و حدود ۹۸۰ هزار بیت کوین را در اختیار خود دارد. با محاسبه ارزش کنونی این ارز دیجیتال ساتوشی ناکاموتو نه تنها ثروتمندترین فرد دنیای ارز دیجیتال است، بلکه همچنین یکی از ثروتمندترین افراد بر روی کره زمین است. در حال حاضر ثروتی که او در اختیار دارد، حدود ۸ میلیارد دلار ارزش دارد. البته زمانی که هر واحد بیت کوین ۲۰ هزار دلار ارزش داشت، ناکاموتو ثروتی معادل ۲۰ میلیارد دلار در اختیار داشت.

باید به این نکته مهم اشاره کرد که ساتوشی ناکاموتو تنها یک نام مستعار است، زیرا تولید کننده اصلی بیت کوین هنوز ناشناخته باقی مانده است. علاوه بر این مردم حتی مطمئن نیستند که این اسم مربوط به یک نفر باشد، ممکن است یک گروه از افراد که در تولید بیت کوین دست داشته‌اند، این نام را برای خود انتخاب کرده‌اند. به‌هرحال ناکاموتو سازنده اولین ارز دیجیتال است. او تا سال ۲۰۱۰ در زمینه توسعه و پیشرفت بیت کوین فعالیت می‌کرد.