video thumb

پر ثبات‌ترین ارز دیجیتال جهان با کمک سوئیس به میدان می‌آید

شرکت Alprockz AG مستقر در سوئیس از انتشار نخستین ارز دیجیتال خود با نام ROCKZ خبر داد؛ ارزی که به ادعای این شرکت سوئیسی، دارای پشتوانه پر ثبات‌ترین ارز فیات جهان، یعنی فرانک سوئیس است. به گفته این شرکت سوئیسی، این ارز دیجیتال در شراکت با بانک مرکزی سوئیس طراحی شده و منتشر خواهد شد.

همچنین تیم طراحان این ارز دیجیتال با تاکید بر امنیت آن، ROCKZ را قابل اعتمادترین ارز دیجیتال در بین رقیبان خود اعلام کرده و لقب ارز دیجیتال ضد گلوله با آن داده‌اند! همچنین از دیگر ویژگی‌های این ارز دیجیتال نوین می‌توان به امکان تبدیل آن به ارزهای رایج فیات جهان، ذخیره دارایی‌ها با استفاده از آن و همچنین پرداخت هزینه خریدهای اینترنی اشاره نمود.

فرانک سوئیس، پشتوانه ROCKZ

شرکت Alprockz AG تصمیم گرفته تا سرمایه‌های دیجیتال را با دارایی‌های سنتی فیات پیوند بزند. به همین منظور، این شرکت از پلتفرم اتریومی برای ارز دیجیتال Alprockz AG برای ROCKZ  بهره می‌برد که ارزش هر واحد از آن برابر با یک فرانک سوئیس یا ۰٫۹۹ دلار آمریکا می‌باشد. این شرکت همچنین نسبت به توسعه و ارتقاء پلتفرم ویژه ذخیره دارایی‌ها بر پایه ارز دیجیتال ROCKZ  نیز خبر داده که امور مربوط به تبادل میان سکه‌های دیجیتال و ارزهای قیات را انجام میدهد. پلتفرم مذکور قرار است پس از انجام آزمایش‌های اولیه تا پایان ماه نومبر سال جاری میلادی راه اندازی شود.

اما برای تضمین ارزش توکن‌های صادر شده ارز دیجیتال ROCKZ ، قرار است شرکت Alprockz AG، ۹۰ درصد از سرمایه خود را به این ارز بدل کرده و به عنوان دخیره ارزی در حساب خود در بانک مرکزی سوئیس به صورت ثابت نگه دارد. اما ۱۰ درصد باقیمانده حساب مالی این شرکت نیز به حفظ امنیت تبادل توکن های جدید کمک کرده و در یک بانک سوئیسی به صورت سپرده قرار خواهد گرفت.

ارزهای دیجیتال

شرکت Alprockz AG همچنین تاکید کرده که به دنبال انتشار نسل جدید از پول است که درآن دارندگان ROCKZ  سرمایه‌های خود را نه به دست این شرکت سوئیسی و نه به دست بانک خواهند سپرد. بلکه خود به صورت مستقیم و کاملا مستقل مدیریت حساب خود را در دست خواهند داشت.

این شرکت با تاکید بر لزوم وجود شفافیت مالی در امور مربوط به مشتریان خود، تاکید کرده که تمامی امور مالی انجام شده با استفاده از ارز دیحجیتال ROCKZ  به صورت کاملا شفاف انجام خواهد شد و کار توکن های ادر شده بر این مبنا نیز با قوانین ملی و بین المللی مطابقت کامل خواهند داشت.

ویژگی های ارز دیجیتال با ثبات ROCKZ

تیم طراح و سازنده ارز ROCKZ  این ارز دیجیتال را مناسب‌ترین و باثبات‌ترین وسیله برای سرمایه گذاری‌های نوین اعلام کرده‌اند. به گفته آنها این ارز مناسب‌ترین وسیله برای انتقالات مالی بین المللی است که کمیسیون بسیار کمی به آن تعلق گرفته و همچنین از ریسک بسیار کمتری در قیاس با سایر رقبای خود برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های این ارز جدید دیجیتال، می‌توان به امکان استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت وجوه محصولات خریداری شده آنلاین و یا تبادل با سیستم‌های PayPal و Webmoney اشاره کرد.

پلتفرم ابداعی شرکت Alprockz همچنین دسته‌ای از  خدمات متنوع بانکی مانند سپرده گذاری و یا دریافت وام‌های بدون واسطه (شخص به شخص) را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

Cardano ریپل ارز دیجیتال

لازم به ذکر است این شرکت سوئیسی در نظر دارد در مرحله نخست فعالیت خود، ۱۷۵ میلیون ارز دیجیتال ROCKS یا همان APZ را در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی منتشر کند. قیمت هر واحد APZ در مرحله نخست فروش آن ۰٫۶ فرانک سوئیس اعلام شده است.

جالب اینکه این شرکت سوئیسی قصد دارد برای سال ۲۰۱۹، واحدهای پولی رایج دیگر دنیا مانند ون کره جنوبی و یورو را نیز وارد عرصه پول دیجیتال خود کند.

همان‌طور که گفته شد، شرکت Alprockz AG یک شرکت سوئیسی بوده که بنیان‌گذاران آن را کارشناسان و مدیران خبره و به نام حوزه بانکداری تشکیل می‌دهند. این شرکت همچنین از تیمی متشکل از کارشناسان امور مالی، خبرگان حوزه فناوری اطلاعات، بانکداران بین المللی و مهندسین حوزه ارزهای دیجیتال بهره می‌برد.