video thumb

مبادله ارزهای دیجیتال اتریوم و EOS با یکدیگر امکان پذیر شد

شرکت بنکر (Bancor) که یکی از شبکه‌های مبادله غیر متمرکز مالی به حساب می‌آید، در بیانیه‌ای رسمی از تکمیل فرآیند شراکت خود با Block.one به منظور فراهم آوردن سوآپ توکن‌های بلاک چینی میان دو ارز دیجیتال EOS و اتریوم خبر داد.

تبادل خودکار توکن میان اتریوم و EOS

نخستین خبرهای مربوط به تبادل توکن میان اتریوم و EOS در ماه سپتامبر سال جاری میلادی ازسوی بنکر منتشر شد. اما روز دوشنبه هفته جاری، بنکر با انتشار بیانیه‌ای رسمی در همین راستا از تکمیل قرارداد کاری مربوط به شراکت با این دو شرکت خبر داد. در متن این بیانیه آمده است:

” Bancor X امکان تبادل خودکار دارایی (توکن) میان اتریوم و EOS بدون نیاز به سپرده گذاری مالی کاربران را فراهم خواهد کرد. کاربران این سیستم نیازی به انطباق سفارش میان خریداران و فروشندگان نداشته و هر شخصی می‌تواند توکن‌های اتریوم خود را با استفاده از پلتفرم Bancor X و در قالب یک قرارداد هوشمند که مالکیت آن در اختیار کاربر خواهد بود تبادل کرده و آن را مدیریت کند.”

لازم به ذکر است پلتفرم Bancor X در حال حاضر بخش عمده‌ای از توکن‌های نوع ERC20 را ساپورت کرده و با تبدیل آنها به توکن نوع BTN متعلق به بنکر، با دیگر شبکه‌های ارزی دیجیتال تبادل می‌کند.

برای استفاده از پلتفرم Bancor X، ابتدا باید توکن‌های اتریوم و یا EOS خود را به توکن‌های BTN تبدیل نمایید. سپس قرارداد هوشمند Bancor X توکن‌های BNT را از سیکل خارج نموده و اطلاعات حساب بلاک چینی مقصد را دریافت می‌کند. اکنون نوبت اوراکل (یا همان ماینر) است که قرارداد هوشمند Bancor X را بر روی زنجیره ارز مورد نظر چک نموده و گزارش آن مقدار اعتبار انتقالی و مشخصات کیف پول مقصد را برای قرارداد دریافت کننده بر روی شبکه ارز دریافتی ارسال نماید.

سپس قرارداد Bancor X بر روی زنجیره مقصد، BNT مورد نظر را بر روی زنجیره صادر می‌نماید. اکنون توکن BNT می‌تواند بر روی شبکه بنکر به ارز دیجیتال مورد نظر شما تبدیل شود.

کریپتو Iota اتریوم

خبر خوش اینکه بنکر همچنین از کار بر روی ساخت  DApps های مربوط به تبادل میان بلاک چینی خود خبر داده که این DApps ها قرار است با همکاری شبکه مبادلات EOS یا همان  LiquidEOS طراحی و ساخته شود.

البته این تمامی ماجرا نیست. بنکر علاوه بر انتشار بیانیه رسمی خود در خصوص انجام پروژه یاد شده، از انتقال ۱۰ میلیون دلار به حساب EOS از سوی بنیاد Bprotocol  به منظور تشویق به توسعه و تبادل توکن در شبکه EOS خبر داد. قرار است این پول جهت به کارگیری توسعه دهندگان در جهت ارتقا و گسترش شبکه موجود تبادل مالی تخصیص داده شود.

لازم به ذکر است ارز دیجیتال EOS جایگاه پنجم را در میان ارزهای دیجیتال جهان به خود تخصیص داده و ارزش هر واحد از این ارز دیجیتال رقمی حدود ۵٫۵۱ دلار برآورد شده است. قیمت فعلی هر اتر هم حدود ۲۱۰ دلار بوده که مکان دوم را در میان ارزهای دیجیتال به خود تخصیص داده است.