video thumb

آیا می‌توانید فقط با خرج کردن بیت کوین یک زندگی شاد و عادی داشته باشید؟

بیت کوین امروز نسبت به سال‌های گذشته پرطرفدارتر است و حتی ماه‌های گذشته طرفداران بیشتری پیدا کرده است. آیا افراد می‌توانند فقط با خرج کردن بیت کوین یک زندگی عادی داشته باشند؟

 

ارزجو : حدود سه سال گذشته، با یک بیت کوین می‌توانستید ۹۰۰ ساندویچ بزرگ چیزبرگر بخرید ولی با وجود تغییرات ارزش بیت کوین و مشاغلی که ارزهای دیجیتال را در پرداخت‌هایشان هر روزه می‌پذیرند، سؤال این است که آیا می‌توان امروزه فقط با خرج کردن بیت کوین یک زندگی عادی را گذراند؟

 

احتیاجات اساسی: غذا

در سال ۲۰۱۰ مردی به نام لاسزلو هانیچز Laszlo Hanyecz برای خریدن ۲ پیتزا ۱۰۰۰۰ Bitcoin در فلوریدا پرداخت کرد که حدوداً در آن موقع ۳۰ دلار ارزش داشت. ولی با قیمت کنونی آن بیت کوین‌ها میلیاردها دلار ارزش دارد و با آن می‌توان هر چقدر که دلتان بخواهد غذا خرید. البته از فروشگاه‌هایی که ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند مانند فروشگاه فست فود ساب وی (Subway) یا پیتزا فروشی پیتزا فور کوینز (Pizza for coins) تا غذاهای سالم‌تر مانند فروشگاه هول فود مارکت Whole food market. تمام این فروشگاه‌ها بیت کوین را به عنوان پول می‌پذیرند.

 

نیازهای اجتماعی: نوشیدنی‌ها یا تفریحات

بسیاری از فروشگاه‌های نوشیدنی امروزه Bitcoin را به عنوان پول می‌پذیرند. مثلاً فروشگاه پمبری تاورن Pambery Tavern در لندن و اولد فیتزروی the old Fitzroy در سیدنی استرالیا.

اگر داشتن یک اتومبیل گران‌قیمت یکی از راه‌های حفظ کلاس اجتماعی محسوب کنیم، لامبورگینی و مک لارن هم بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته‌اند.

کریپتو توکن کوین

نیازهای درونی تمام انسان‌ها: عشق

یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید “هرچقدر پول بدهی همان‌قدر آش می‌خوری” شاید با وضعیت کنونی این دوران متناسب باشد. با Bitcoin شما می‌توانید به اعضای درجه یک سرویس‌های آنلاین مانند اوکیوپید Ocupid و بادو Badoo دسترسی پیدا کنید.

 

نیازهای ماجراجویانه: سفر

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در حال حاضر به کاربرانشان اجازه می‌دهند تا از Bitcoin استفاده کنند این آژانس‌ها از جمله سرف‌ایر (Surf Air)، ایربالتیک (Airbaltic)، پیچ اوییشن (Peach aviation) ترول‌بای‌بیت (Travelbybit) می‌باشند که توسط بزرگ‌ترین بنگاه و صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس (Binance) حمایت می‌شوند.

یا شاید چیزی متفاوت‌تر مانند سفر به فضا هم مطرح باشد که در این زمینه شرکت ویرجین گالاکتیک برای خدمات خود بیت کوین را می‌پذیرد.

 

این‌طور که به نظر می‌رسد هر کسی می‌تواند به وسیله استفاده از Bitcoin یک زندگی عادی داشته باشد با این حال این کار شدیداً به محل زندگی فرد نیز بستگی دارد. برای مثال با این که می‌توانید به وسیله بیت کوین برنامه سفر خود را رو‌به‌راه کنید، اگر در مکان‌هایی که می‌خواهید از آنها دیدن کنید از استفاده‌های بیت کوین آگاه نباشند، نمی‌توانید برای پرداخت‌هایتان از آن استفاده نمایید.