video thumb

۱۰ سکه برتر جهان در سال ۲۰۲۰: ارزهای دیجیتال چه قیمتی خواهند داشت؟

ارزهای دیجیتال در سال گذشته به عنوان منبع سرمایه‌گذاری مطمئن معرفی شدند و طرفداران زیادی به دست آوردند و ارزهای دیجیتال ثابت شده و جدید در حال حاضر تقاضای زیادی دارند. البته ممکن است مانند سرمایه‌گذاران اولیه نتوانید به سود ۱۰۰۰% دست پیدا کنید ولی با این حال می‌توانید با سرمایه گذاری صحیح به سود قابل قبولی برسید.

 

ارزجو : در حالی که بیت کوین (Bitcoin) اتریوم (Etherem) و دیگر سکه‌های مشابه بسیار گران قیمت شده‌اند، ریپل می‌تواند به عنوان سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای با قیمت زیر یک دلار مطرح شود. چرا ما پیشنهاد می‌کنیم که در ریپل سرمایه گذاری کنید و چه چیزی این ارز دیجیتال را منحصر به فرد کرده است؟ ریپل به عنوان یکی از ده ارز دیجیتال برتر دنیا، توجه افراد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را به خود جذب کرده است. در این مقاله ۵ دلیل به شما ارائه می‌دهیم تا به ریپل برای سرمایه گذاری علاقه‌مند شوید.

ریپل ارزهای دیجیتال

ریپل چیست؟

این پاسخ که ریپل یک آنالوگ بیت کوین است، کاملاً اشتباه است. این توضیح اشتباه می‌تواند ارزش آن را زیر سؤال ببرد. ریپل پلتفرم پرداختی است که در ابتدا برای بانک‌ها و مؤسسات مالی اختراع شده بود. این پلتفرم از ارز دیجیتال XRP استفاده می‌کند. این شبکه در سال ۲۰۱۲ به وسیله کمپانی ریپل ابداع شده و از آن زمان هنگامی که در بانک‌ها و مؤسسات مالی مورد استفاده قرار گرفت و شروع به توسعه کرد و در سال ۲۰۱۷ توانست توجه بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی را به خود جلب نماید.

با وجود اینکه بلاک چین ریپل بسیار شبیه به بلاک چین بیت کوین است، تفاوت‌های فنی خاصی بین آنها وجود دارد که باعث می‌شود انجام تراکنش‌ها در ریپل با سرعت بسیار بیشتری انجام شود. برخی از افراد ریپل را بسیار متمرکز معرفی می‌کنند، در حالی که بیت کوین و آلت‌کوین‌های دیگر به وسیله نودهای غیر متمرکز تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند، بخشی از تراکنش‌های ریپل، توسط لابراتوار ریپل انجام می‌شود.

 

مزیت‌های ریپل چیست؟

۱- در ریپل یک تراکنش در کمتر از ۴ ثانیه انجام می‌شود و این مدت بسیار کوتاه‌تر از برخی از ارزهای دیجیتال دیگر است به طور کلی گنجایش انجام تراکنش‌ها در ریپل ۱۵۰۰ تراکنش در یک ثانیه است.

۲- صورت‌حساب کارمزدی که برای انجام تراکنش‌های ریپل گرفته می‌شود، بسیار اندک است و انجام تراکنش‌ها به وسیله این پلتفرم بسیار به صرفه است.

۳- با ریپل می‌توان تراکنش‌های مالی بین‌المللی را انجام داده و پرداخت‌ها را با ارز فیات یا ارز دیجیتال به انجام رساند.

۴- پرداخت با ریپل در سراسر دنیا قابل انجام است و نقل و انتقالات مالی بلافاصله صورت می‌گیرد، به همین علت است که ریپل نسبت به وسترن یونیون (Western Union) یا بانک‌های بین‌المللی گزینه بهینه‌تر و مناسب‌تری است.

 

به خاطر استفاده از ریپل در بیش از ۱۰۰ بانک، این پلتفرم به سرعت در حال رشد و گسترش است و ممکن است به زودی پروسه پرداخت را کاملاً زیر و رو کند.

۵ دلیل برای اینکه در ریپل سرمایه گذاری کنید

حالا که درک بهتری از روش کار ریپل به دست آورده‌اید، زمان آن است که متوجه شوید که چرا باید ریپل خریداری نمایید.

 

۱- پروتکل پیشرفته تراکنش‌ها

همه ما در مورد این مسئله توافق داریم که سیستم مالی کنونی کاملاً بهینه نیست. فرستادن پول برای کسانی که مشتری بانک شما نیستند؛ می‌تواند پروسه طولانی و خسته کننده باشد. فرستادن پول به خارج از کشور حتی یک پروسه طولانی‌تر و کسل کننده تری دارد.

در اینجاست که ریپل به کار می‌آید. با استفاده از پروتکل تراکنش‌های ریپل می‌توانیم ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات و حتی اطلاعات را مورد نقل و انتقال قرار دهیم و هیچ واسطه‌ای مورد نیاز نیست. ریپل می‌تواند این فرایند را بسیار ساده سازد. به این شکل که پول را از طریق یک کانال دیجیتال امن و بسیار پر سرعت منتقل می‌کند.

هر دو طرفین این تراکنش به این کانال امن دسترسی دارند و این کار ریسک و تهدیدها را کاهش می‌دهد و از بین می‌برد. بنابراین ریپل برای بانک‌ها و افراد بسیار مفید است. ممکن است از خودتان بپرسید آیا باید ریپل را برای انجام تراکنش‌ها و نقل و انتقالات کوچک هم مورد استفاده قرار دهم؟ پاسخ مثبت است.

 

۲- ریپل به جای حذف سیستم بانکی آن را بهینه‌تر می‌سازد

البته اکثر سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال با این نظر موافق هستند که:

بیت کوین یک ارز دیجیتال هوشمند است که به وسیله مهندسان بسیار روشنفکر و نابغه ابداع شده است با استفاده از بیت کوین می‌توان بانک‌ها را از سر راه برداشت و از پرداخت کارمزد و استفاده از کارت‌های اعتباری و از پرداخت هرگونه صورت‌حساب به صرافی‌ها و بانک‌ها خلاص شد، و برای نقل و انتقال پول نیز احتیاجی به واسطه‌ها وجود ندارد.

ولی این تصور که سیستم‌های بانکداری کنونی کاملاً از بین می‌روند، ساده‌انگارانه است. ارزهای دیجیتال ماندگار هستند ولی بدون کمک سیستم‌های بزرگ مالی جهانی مانند بانک‌ها نمی‌توانند جایگاه خود را در جهان امروزی تثبیت کنند.

ریپل

با در نظر داشتن این نکته، متوجه می‌شویم که ریپل در واقع رویکرد هوشمندانه‌ای داشته است و به جای ضدیت با بانک‌ها توانسته همکاری مسالمت آمیزی با آنها برقرار کند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ بانک به سرمایه گذاران ریپل افزوده شده‌اند و در حال استفاده از خدمات آن می‌باشند. برخی از این بانک‌ها و مؤسسات مالی عبارتند از:

– موسسه پرداخت جهانی کمبریج (Cambridge Global Payments)

– موسسه اعتباری استار وان (Star One Credit Union)

– بانک بیلبائو ویزاکایا آرژانتین (BBVA)

– بانک SEB

– بانک SBI

– شرکت eZforex

گفته می‌شود که این سیستم با موفقیت می‌تواند جایگزین سوئیفت باشد، گرچه سیستم اجرای تراکنش‌های آن هنوز در حد زیر استاندارد است. بنابراین آیا ریپل می‌توانند برای بانک‌ها سرمایه گذاری مناسبی محسوب شود؟ بانک‌ها هم مانند هر موسسه مالی دیگر می‌خواهند پول و راه‌های سوددهی به نفع خودشان به جریان بیفتد. استفاده از ریپل هزینه‌های بانک را برای هر پرداخت به میزان ۳/۷۶ دلار کاهش می‌دهد که در هر سال به مبلغ ۵۶۴۰۰۰ دلار به نفع بانک است.

 

۳- ارز دیجیتال ریپل توسط یک تیم هوشمند پشتیبانی می‌شود

بهتر است فراموش نکنیم که موفقیت عرضه اولیه سکه به کسانی بستگی دارد که این پروژه را انجام می‌دهند. بسیاری از ارزهای دیجیتال حتی نمی‌توانند وارد بازار شوند زیرا به وجود آورندگان آنها متدهای مناسب و درستی را به کار نمی‌برند. در سال ۲۰۱۵ تیم به ابداع کننده ریپل توانست ۵۵ میلیون دلار به عنوان سرمایه از سرمایه گذاران برای شروع به کار در زمینه ریپل جمع آوری کند. این افراد می‌دانستند که چطور می‌توانند پروژه خود را در بهترین وضعیت به پیش ببرند. پول همچنان به پروژه آنها توسط بانک‌های مختلف که علاقه‌مند در سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال آنها می‌باشند سرازیر می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران ریپل، گوگل است. در واقع این همکاری از اولین سرمایه‌گذاری‌هایی بود که در ریپل انجام شده زیرا این پلتفرم می‌تواند پرداخت‌ها را با امنیت و سهولت زیاد به انجام برساند. گوگل هیچ گاه اشتباه نمی‌کند. در کنار گوگل، اپل نیز در زمینه ریپل سرمایه گذاری کرده است. شرکت‌های دیگری مانند Airbnb، آسانا (Asana)، بازفید (Buzzfeed)، کوین بیس (Coinbase)، فیسبوک، توییتر و اسنپ (Snap) نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

Cardano ریپل

۴- پیش بینی‌هایی که در زمینه قیمت ارز دیجیتال ریپل می‌شود، بسیار جالب توجه است

آیا خریدن ریپل به صرفه است؟ یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید در این زمینه در نظر گرفته شود قیمت ریپل در آینده است. با اینکه در حال حاضر شاهد کاهش قیمت هستیم، انتظار می‌رود که ریپل مرز یک دلار را در پایان سال ۲۰۱۸ رد کند و حتی به سه و نیم دلار نیز برسد.

بر اساس پیش‌بینی‌های کنونی بسیاری از متخصصان ریپل معتقد هستند که قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ده سال آینده برسد. در صورتی که ریپل به سیستم ثابت پرداخت در بانک‌ها تبدیل شود، می‌تواند به قیمتی معادل ۲۰ دلار در آینده بسیار نزدیک برسد. علاوه بر آن به علت این که این کمپانی در حال گرفتن سرمایه‌گذاران بسیار زیادی است، به احتمال زیاد نوسانات قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

 

۵- ریپل ارزان و در دسترس است

ریپل هنوز هم یکی از ارزهای دیجیتالی است که زیر یک دلار قیمت دارد. بنابراین سرمایه گذاری در آن، بودجه زیادی نمی‌طلبد. می‌توانید این سکه‌ها را از هر بنگاه یا صرافی ارز دیجیتال خریداری نمایید و میزان آن نیز هیچ فرقی نمی‌کند. میزان رد و بدل شدن ریپل در هر روز در حدود ۱-۶ میلیون است که نشان می‌دهد این ارز دیجیتال بسیار پرطرفدار شده است.

چگونه در زمینه ریپل سرمایه گذاری کنید؟

حالا که در مورد مزیت‌های ارز دیجیتال ریپل اطلاعاتی کسب کرده‌اید، باید بدانید که چرا باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید. بگذارید در مورد روش‌های سرمایه‌گذاری توضیح بدهیم.

۱- یک حساب ریپل ایجاد کنید. بنگاه‌های مالی و صرافی‌های قابل اعتماد ریپل می‌توانند منابع خوبی برای ذخیره ریپل شما محسوب شوند. از جمله این بنگاه‌های مالی می‌توان از بیت سین (Bitsane) بیت فینکس (Bitfinex)، پولونیکس (Poloniex)، و کراکن (Kraken) نام برد. همچنین می‌توانید از کیف‌های پول ریپل استفاده کنید و مهم نیست که چه سایتی را برای خرید کیف پول انتخاب می‌کنید. پروسه خریدن ارز دیجیتال ریپل در همه آنها مشابه است.

۲- در سایت کوین بیس به خرید بیت کوین یا اتریوم بپردازید. هنگامی که حساب ریپل شما ایجاد شد، به ارز دیجیتال برای خریدن آن احتیاج دارید. خرید ارز دیجیتال در کوین بیس بسیار ساده است: یک حساب ایجاد کنید و درخواست خود را برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال در همان صفحه پیگیری نمایید.

۳- اتر (Ether) یا بیت کوین خود را به حساب بیت سین انتقال دهید. حساب بیت سین خود را باز کنید. به بخش Ballances و سپس Wallets بروید و سکه‌هایی را که در حسابتان وجود دارد در آنجا چک کنید. بر روی بیت کوین یا اتریوم کلیک کنید، یک آدرس کیف پول به شما ارائه می‌شود. دوباره به کوین بیس برگردید و گزینه Accounts و سپس Send را انتخاب کنید. پنجره‌ای برای فرستادن بیت کوین باز می‌شود. در اینجا باید آدرس کیف پول خود در سایت بیت سین را کپی کنید.

۴- حالا می‌توانید ریپل خریداری کنید. برای مبادله ریپل با بیت کوین، می‌توانید به بخش بالای صفحه اول سایت بیت سین مراجعه کنید.

اگر تمایل دارید که بیشترین سود را از سرمایه‌گذاری خود به دست بیاورید، باید صبور باشید. ممکن است برای موفقیت ریپل، گذشت چندین سال احتیاج باشد. با این حال سودی که به دست می‌آورید، مطمئناً ارزش وقتی را که گذاشته‌اید دارد. در واقع اگر به کیف پول سخت افزاری علاقه‌مند هستید و ترجیح می‌دهید ریپل های خود را در یک کیف پول سخت افزاری نگهداری کنید، بهتر است از کیف پول سرد استفاده نمایید. به این شکل ریپل‌های شما با امنیت بیشتر نگهداری می‌شود و وسوسه هم نمی‌شوید که آن را در شرایط نامناسب بفروشید.

کلام آخر

اگر هنوز هم در فکر این هستید که آیا باید در ریپل سرمایه‌گذاری کنید یا نه، باید بگوییم که به احتمال زیاد بله. مانند هر ارز دیجیتال دیگر، ممکن است که ریپل مقداری نوسان قیمت داشته باشد و این سرمایه گذاری دور از ریسک نیست. با این حال و با در نظر گرفتن قیمت کم کنونی و کمی خوش‌بینی در مورد آینده ریپل، خریدن مقداری از این ارز دیجیتال، می‌تواند تصمیم هوشمندانه‌ای باشد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در چند سال آینده برایتان ثروت خوبی به همراه بیاورد.

نمی‌توان پیش بینی کرد که چند سال دیگر ریپل به اوج ارزش خود خواهد رسید. به نظر می‌رسد که بازار ارزهای دیجیتال هیچ‌گاه از تب و تاب نمی‌افتد. ولی ریپل یکی از پیشرفته‌ترین ارزهای دیجیتال از لحاظ فنی و با یک تیم برنامه‌ریزی قوی، پشتیبانان و سرمایه‌گذاران قدرتمند است. افرادی که در شرکت اپل در حال فعالیت بر روی پروژه آن هستند، در مورد برنامه‌های آینده خود توضیحات زیادی نمی‌دهند ولی مطمئناً در حال برداشتن گام‌های جدیدی در جهت پیشرفت در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشند. بنابراین شما هم بهتر است تا زمانی که ریپل تنها یک دلار یا کمتر از آن ارزش دارد، اقدام به خریداری کرده و اجازه ندهید که این فرصت طلایی از دستان شما خارج شود.