سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راهنمای کامل مبادله ارزهای دیجیتال

تجارت با ارزهای دیجیتال درست مانند قدم زدن در میدان مین است.  پس از آن که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ شروع به کار نمود، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز در ادامه وارد صحنه شدند و ارقام بزرگتر و آینده بهتری را وعده دادند.  بسیاری از افراد از مبادلات ارزی دیجیتالی استفاده می‌کنند زیرا این امر به آنها کمک می نماید بهترین پلتفرم را برای همه نیازهای خود پیدا کنند.

مبادله ارزی دیجیتالی چیست؟

ابتدا باید از اینجا شروع کنیم که مبادله ارزی دیجیتالی چیست؟  به زبان ساده، پایگاه مبادلات ارزی دیجیتالی یک وب سایت است که در آن می‌توانید خرید و فروش نموده و همچنین مبادلات ارزی را با سایر ارزهای دیجیتال و از جمله ارزهای سنتی انجام دهید. اگر به دنبال یک تجارت حرفه‌ای هستید، باید به ابزارهای معاملاتی بیشتری دسترسی داشته باشید، بنابراین باید  از یک ID برای تأیید هویت خود و همچنین یک حساب کاربری استفاده نمایید.  هر چند، اگر شما یک فرد معمولی هستید که فقط به دنبال یک معامله ساده و روتین است، تعدادی از راه‌های مبادلات وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، زیرا نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارند.

انواع مختلف مبادلات ارزی دیجیتال

برای اینکه بهترین تصمیم را در مورد مبادله‌ مد نظر خود بگیرید، درک انواع مختلف مبادلات مهم است. سه نوع مبادله اصلی وجود دارد که احتمالا در این کار با آن برخورد خواهید نمود که عبارتند از:

پلتفرم‌های مبادلاتی

پلتفرم‌های مبادلاتی وب سایت‌هایی هستند که برای ارتباط خریداران و فروشندگان طراحی شده‌اند. این کار از طریق یک نرم افزار انجام می‌شود که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از طریق آن می‌توانند وضعیت‌های بازار را رصد و مدیریت کنند. پلتفرم‌های مبادلاتی از هر معامله یا در ازای تعداد مشخصی از معاملات ماهیانه هزینه دریافت می‌کنند.

    مبادله مستقیم

مبادله مستقیم نیز بعضی اوقات بصورت دسترسی فرد به فرد فراهم میشود و در واقع مبادله‌ای است که به طور مستقیم شخصی را جهت تجارت به شخص دیگری پیشنهاد می‌دهد. از این طریق، افراد و سهامداران می‌توانند به طور مستقیم با سایر افراد و تصمیم گیرندگان بازار یا متخصصان کشورهای مختلف تجارت کنند. البته مبادلات تجاری مستقیم  دارای نرخ ثابتی نیستند، زیرا هر فرد فروشنده  خودش نرخ را تنظیم می‌کند.

    کارگزاران

کارگزاران وب سایت‌هایی هستند که برای هر بازدید کننده‌ای امکان بازدید و خرید ارز دیجیتال را به قیمتی که توسط یک کارگزار تنظیم می‌شود، امکان پذیر می نمایند. شیوه کار کارگزاران ارز دیجیتال مشابه کار دلال های ارزهای فیات خارجی است.

ارزهای دیجیتال

چه باید بکنید:

پیش از آغاز هرگونه فعالیت تجاری در زمینه ارزهای دیجیتال باید همه اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که شما در حال استفاده از بهترین روش مبادله هستید. البته در نهایت همه چیز به شخص شما بستگی دارد، ولی ما راهنمایی‌های مفید و نکات مربوط به جنبه‌های خاص را برای بررسی و اطلاع به شما ارائه می‌کنیم تا بهترین گزینه را در اختیار شما قرار دهیم.

اعتبار
یکی از مهمترین جنبه‌های تفکر قبل از تصمیم گیری، سنجش میزان اعتبار آن تصمیم است.آیا تا کنون از شهرت و اعتبار پاتفرم مد نظر خود چیزی شنیده‌اید و یا اینکه دیگران خدمات آنها را به شما توصیه می‌کنند؟ اعتبار یکی از قابل اطمینان‌‌ترین روش‌های ایجاد انگیزه برای مبادله ارزی است. اگر می‌شنوید که افراد هنگام استفاده از این مبادله، تجربه خوبی نداشته‌اند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از آن چشم پوشی نمایید؛ به ویژه اینکه چند نفر در این خصوص تجربیات مشابه داشته باشند. اگر شما در حال تلاش برای پیدا کردن یکی از آنها هستید، بازدید از پایگاههای اطلاعاتی اشتراکی که در آن افراد می‌توانند تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارند، واقعا میتواند مفید باشد. همچنین این امر یک فرصت واقعا عالی برای شما فراهم می‌آورد تا هر سوالی که دارید، مطرح نمایید.

محدودیت‌های جغرافیایی

برخی از مبادلات ممكن است دارای محدودیت‌های جغرافیایی باشند . بنابراین ارزش این را دارد تا قبل از ورود به این گونه مبادلات در خصوص آنها تحقیق نمایید. برخی از کارکردها در مبادلات ممکن است فقط در برخی کشورهای خاص قابل دسترسی باشند. مطمئن باشید همه اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص مبادله‌ای که انتخاب می‌کنید و همچنین دسترسی به تمام ابزار و عملکردهای مبادلات، در کشور محل زندگی شما در دسترس هستند.

نرخ ارز

مبادلات مختلف نرخ‌های متفاوتی دارند، به طوری که برای به دست آوردن بهترین حالت، مهم است که شما مدام در حال مبادله باشید. همانطور که میدانیم اکثر مردم سعی دارند ارزان ترین محصول را خرید نمایند، بنابر این اصل، شما میتوانید ارز دیجیتال خود را نیز بر اساس همین شیوه مشابه مبادله نمایید.  البته این برای مواردی که نرخ نوسان ۱۰%  و حتی بالاتر باشد، صدق نمی‌کند. بنابراین، اگر شما بتوانید خرید خوبی داشته باشید و بهترین نرخ ارز را پیدا کنید، دست کم می‌توانید مقدار زیادی پول صرفه جویی نمایید.

هزینه ها

درست همانند یک خرید ساده ،‌ چک نمودن نرخ  واقعی ارز و کسب اطلاعات مرتبط با هزینه ها قبل از باز کردن یک حساب کاربری، مهم است. اگر مسائلی وجود دارد که شما آن را متوجه نمی‌شوید، بهتر است که این کار را شروع نکنید .  قبل از ورود به این عرصه، اطمینان حاصل کنید که تمامی اطلاعات درخصوص هزینه‌های واریزی، تراکنش و برداشت را بصورت کامل درک  نموده‌اید. زیرا این اعداد بسته به نوع مبادله‌ای که انتخاب می‌کنید تغییر می‌کنند.

روش‌های پرداخت

قبل از ورود به هر مبادله‌ای ، مطمئن شوید که کلیه روش‌های پرداخت در دسترس را بررسی کرده‌اید. آیا می‌توانید از کارتهای اعتباری استفاده کنید؟  از سایر روشهای اعتباری چطور ؟ محدودیتهای پرداختی را بررسی کنید، زیرا این امر می‌تواند بر تصمیم شما تاثیر بگذارد. در نظر داشته باشید که اگر تصمیم دارید ارز دیجیتال را با کارت اعتباری خرید نمایید، باید هویت خود را تأیید نموده و هزینه‌ها نیز طبیعتاً بالاتر خواهد رفت.زیرا به دلیل خطر تقلب هزینه تراکنشها و مبادلات نیز افزایش پیدا می‌کند.  بدین ترتیب، درخرید با استفاده از کارت اعتباری نیز همانند فعالیت بانکی زمان زیادی صرف پردازش این معاملات میشود.

ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال


الزامات تأیید

زمانیکه شما چیزی را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری می‌کنید، باید از مرحله تأیید هویت نیز عبور نمایید. اینها بسته به نوع مبادله‌ای که انتخاب نموده‌اید متفاوت خواهد بود، بنابراین مهم است که شما پیشتر  این بررسی‌ها را انجام داده و تصمیم بگیرید که چه آیتم‌هایی برای شما مهم است. برخی ازمبادلات به شما اجازه می‌دهند که ناشناس باقی بمانید، در حالی که دیگر مبادلات ممکن است چنین اجازه‌ای به شما ندهند. بنابراین در صورت مواجه شدن با مراحل تایید هویت در حین مبادلات سعی کنید احساس خستگی نکنید، زیرا همه این ساختارها برای جلوگیری از پول شویی و کلاهبرداری از شما ایجاد شده‌اند.

برخی از بهترین پلتفرم‌های مبادلات ارزهای دیجیتال در بازار:

ما فقط به سه مورد از محبوب ترین پلتفرم‌های مبادلات موجود در بازار اشاره می‌کنیم. هر چند لازم است توجه داشته باشید که این لیست کامل نبوده و بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارند که ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشند. بنابراین  بسیار مهم است که تحقیقات خود را قبل از متعهد شدن به یکی از آنها انجام دهید.

بیت استمپ Bitstamp

همانطور که از نام آن پیداست، احتمالا جای تعجب وجود ندارد که Bitstamp  یک پلتفرم مبادله بیت کوینی است که در لوکزامبورگ مستقر است.  بیت استمپ به شما اجازه می‌دهد تا معاملات بین ارز دلاری و ارز دیجیتالی خود را انجام دهید؛ همچنین امکان واریز و برداشت اعتبار به سایر ارزها نظیر یورو EUR، بیت کوین Bitcoin، لایت‌کوین Litecoin،اتریوم Ethereum  و ریپل Ripple را نیز برای شما فراهم می‌آورد.

تجارت از طریق Bitstamp نه تنها فوق العاده آسان است، بلکه فوری و لحظه‌ای هم هست. در این پلتفرم،  همه کارت‌های اعتباری اصلی پشتیبانی و پذیرفته شده و زمانیکه یک حساب کاربری ایجاد شد، به شما این امکان را می‌دهد تا بلافاصله کار تجاری خود را آغاز نمایید. مهمترین  ویژگی آن این است که هزینه‌های پنهان در این پلتفرم وجود ندارد، بنابراین شما دقیقا می‌دانید که بابت چه چیزی هزینه می‌کنید. همچنین امنیت فاکتور مهمی برای Bitstamp به حساب می‌آید؛ به این دلیل که ۹۸ درصد دارایی صندوق‌های دیجیتال بصورت آفلاین ذخیره می‌شود.

این شیوه مبادله مرسوم همچنین به شما اجازه می‌دهد تا سفارشات فوری را با بهترین قیمت پیشنهاد دهید و همچنین  با توجه به  محدودیتهای موجود به راحتی خرید انجام دهید. با این حساب هر فردی از سراسر جهان می‌تواند بیت کوین ها را از طریق API یا رابط تجاری Tradeview خرید و فروش نماید. حتی به لطف برنامه‌های تلفن همراه  هوشمند شویه کار بسیار ساده‌تر شده، بطوریکه هم اکنون  Bitstamp هم در سیستم iOS و هم اندروید موجود است ، که به مشتریان اجازه می‌دهد تا بیت کوین‌های خود را حتی در حال راه رفتن خرید و فروش نمایند.

کریپتو

کوین بیس (Coinbase)

پلتفرم Coinbase  در سانفرانسیسکو و کالیفرنیا مستقر بوده و به مشتریان اجازه می‌دهد تا مبادلات بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را در این اپراتور انجام دهند. البته این شرکت قصد دارد به محض اینکه تسهیلات بانکی تامین شد، ارزهای دیجیتالی بیشتری به شبکه خود اضافه نماید.

آنچه که Coinbase را از دیگران متمایز می‌کند این است که کیف پول دیجیتال و سایر ویژگی‌های مبادله خود را یکپارچه نموده و شما هم اکنون می‌توانید به طور کامل در هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون به آن دسترسی داشته باشید. این امر باعث شده محبوبیت Coinbase به طور قابل توجهی افزایش یافته و به سرعت آن را به یک لیدر صنعتی تبدیل نماید.

اگر شما به دنبال یک مبادله با امنیت بالا هستید، Coinbase  برای شما مناسب است.  همانند  Bitstamp، اکثر دارایی‌های دیجیتال در این اپراتور نیز بصورت آفلاین ذخیره سازی می‌شود. وجود  یک مرجع تأیید اعتبار دو فاکتوری در همه حسابهای کاربری نیز این اطمینان را ایجاد می‌نماید که حساب شما مورد حمله قرار نخواهد کرفت. همچنین تمام ارزهای دیجیتالی که در سرورها ذخیره می‌شوند، تحت پوشش بیمه نامه Coinbase  قرار می‌گیرند.

به عنوان یک مشتری، شما کنترل کامل بر کلیه اطلاعات خصوصی خود را دارید و هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد گردید به شما اجازه داده میشود تا بلافاصله شروع به ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی نمایید.

پلتفرم جمینی (Gemini)

نام Gemini  برگرفته از نام بنیانگذارانش است که دو برادر دو قلو بودند. این پلتفرم در نیویورک مستقر است و پس از راه‌اندازی، فقط به شهروندان ایالات متحده اجازه داد تا برای خود حساب‌های کاربری ایجاد نمایند.

با وجود محبوبیت آن، جمینی در واقع با بسیاری از مبادله‌های دیگر متفاوت است. اکنون این پلتفرم مبادلاتی شهرت خوبی به دست آورده و به عنوان یکی از معروف‌ترین مبادلات برای سرمایه‌گذاری میان بازارهای مالی اصلی و اکوسیستم کنونی مطرح است.

آنها همچنین هزینه های واریز و برداشت را نیز پایین آورده‌اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location