video thumb

پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۵

ما در حال نزدیک شدن به دوره‌ای منحصر به فرد و جدید در زندگی خود هستیم. جایی که ارزهای دیجیتال اقتصاد دنیا را فرا گرفته‌اند و تصویر زندگی ما را دگرگون خواهند ساخت. بنابراین هنگامی که بچه‌ها و نوه‌های شما بپرسند هنگامی که ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل اولیه خود بودند، شما چه کاری می‌کردید، پاسخ شما چه خواهد بود؟

 

ارزجو : تصور کنید که در سال ۲۰۲۵ اتومبیل‌های بدون راننده در همه جا دیده می‌شوند. استفاده از کاغذ کاملاً منسوخ شده و ارزهای دیجیتال حالا دنیای اقتصاد را فرا گرفته‌اند و تنها راه انجام معاملات تجاری در حال حاضر فقط ارزهای دیجیتال هستند. آیا تا به حال در مورد اینکه در ۵ سال آینده یا چندین سال پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد، فکر کرده‌اید؟ ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم منظره جالبی از آنچه که در آینده رخ می‌دهد مخصوصاً آنچه در حوزه ارز دیجیتال پیش می‌آید به شما ارائه دهیم. در سال ۲۰۲۵ ارزهای دیجیتال در چه حالی خواهند بود؟ بیایید با هم ببینیم…

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

۱- یک دنیای بدون کاغذ

۲- از بین رفتن تبعیض‌های جنسیتی

۳- میلیونرهای حوزه ارز دیجیتال

۴- ارزهای دیجیتال دولتی

۵- آینده ارز دیجیتال

 

دنیای بدون کاغذ

در حدود ۷ سال آینده کاغذ به طور کلی از دنیا حذف خواهد شد. این واقعیت دارد. همه چیز از پرداخت‌های کوچک گرفته تا صورت حساب‌های حجیم، توسط ارزهای دیجیتال پرداخت خواهند شد. ولی این همه ماجرا نیست شما نمی‌توانید و با اپل یا سامسونگ پی (Samsunpay) تمام صورت حساب‌های خود را پرداخت کنید. ولی با سیستم پرداخت کریپتو پی (Cryptopay) می‌توانید این کار را انجام دهید. کریپتو پی جدیدترین و آسان‌ترین روش برای پرداخت صورت حساب‌های روزانه خواهد بود که در یک چشم به هم زدن انجام می‌شوند. درست است، کریپتو پی را می‌توانید به وسیله لنزهای چشمی در داخل چشم خود قرار دهید و با یک مژه زدن، شماره‌های رمز خود را وارد کنید و پرداختتان را به راحتی انجام دهید.

زندگی کردن در جهانی بدون کاغذ چگونه خواهد بود؟ خب شما می‌توانید تصور کنید که تمام کارهایی که قبلاً با کاغذ انجام می‌شد به روش‌های دیگر اجرا می‌شود تصور کنید که در یک فروشگاه هستید و می‌خواهید از پول کاغذی استفاده کنید تا اجناس مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای این کار مجبور هستید در صف‌های طولانی بمانید و زمان خود را تلف کنید. ولی با استفاده از ارزهای دیجیتال می‌توانید بسیار راحت‌تر و با سرعت بیشتر این کار را انجام دهید. ارز دیجیتال به قدری در دسترس مردم عادی قرار می‌گیرند که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. پس بهتر است آماده باشید تا دیگر وقتتان را در صف‌های طولانی مدت هدر ندهید و از کیف پول ارز دیجیتال خود آنچه را که خریداری کرده‌اید پرداخت کنید.

حتی در جاهایی که حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد، شما می‌توانید با استفاده از ارز دیجیتال به مسافرت بپردازید. زیرا استفاده از این ارزها بهینه‌تر و راهی آسان‌تر نسبت به روش‌های دیگر پرداخت پول در مقابل اجناس یا خدمات است. در واقع اگر با اتریوم پول خود را پرداخت کنید، لزومی هم ندارد که کارمزدی هنگام پرداخت از حسابتان کم شود و حتی در صورتی که از یک فروشگاه آنلاین خرید می‌کنید، آنها اجناس را به صورت رایگان به در منزل شما می‌رسانند.

از بین رفتن تبعیض‌های جنسیتی

یکی از مهم‌ترین مشکلات در مورد ارز دیجیتال این است که این صنعت به وسیله مردها احاطه شده است. همانند تمام صنایع که امروزه وجود دارند، مردها در صدر مشاغل قرار گرفته‌اند. ولی بسیار خوشحال هستیم که اعلام کنیم این رویه در چند سال آینده تغییر خواهد کرد. همینطور که‏ صنعت هر روز پیشرفت می‌کند، می‌توانید انتظار داشته باشید که زنان بیشتری نقش‌های مهم را در کمپانی‌های بر اساس بلاک چین، بر عهده خواهند گرفت.

برخی از تحلیلگران برتر ارزهای دیجیتال و مدیران این حوزه زنان خواهند بود. در حال حاضر این حوزه در دست مردان است ولی در ۱۰ سال آینده زنان هم پا به پای مردان در این فضاها پیشرفت خواهند کرد. افراد میانسال خواهند توانست وظایف کلیدی را بر عهده بگیرند و نسل جدیدی که با ارزهای دیجیتال رشد کرده‌اند نیز در کنار آنها به همکاری خواهند پرداخت. حتی برخی از جوانان نوگرا هم در زمینه ارز دیجیتال متخصص خواهند بود، وظایف کاملاً میان زنان و مردان تقسیم خواهد شد: به سال ۲۰۲۵ خوش آمدید!

 

میلیونرهای ارزهای دیجیتال

اگر در حال جمع کردن سرمایه خوبی از ارزهای دیجیتال هستید، ممکن است در آینده یکی از میلیونرهای حوزه ارزهای دیجیتال باشید. نسل جدید افراد ثروتمند در جامعه از سرمایه داران ارزهای دیجیتال تشکیل خواهد شد که به پتانسیل این ارزها ایمان داشته‌اند. ممکن است برخی معتقد باشند که در حال حاضر شاهد فصل زمستان در دنیای ارز دیجیتال هستیم. به این معنا که قیمت این ارزها در حال کاهش است ولی آینده روشن‌تر خواهد بود.

در سال ۲۰۲۵ دنیا با ماشین‌های و هواپیماهای بدون راننده پر خواهد شد، و همه چیز به صورت دیجیتال و خودکار پیش خواهد رفت و ثروتمندان دارای زندگی‌هایی پر از ولخرجی خواهند بود. این افراد فوق العاده ثروتمند چه کسانی هستند: سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال. از آنجا که بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۵ به بالاترین قیمت خود خواهد رسید، خواهیم توانست تعداد زیادی از افراد را از طبقات اجتماعی مختلف ببینیم که به میلیونرهای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند. سرمایه‌گذاران امروزی ارز دیجیتال به میلیونرهای آینده تبدیل خواهند شد.

ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال دولتی

از آنجا که کاغذ دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، دولت‌های مرکزی در سراسر دنیا مجبور می‌شوند که به ایجاد ارزهای دیجیتال ملی روی بیاورند تا مانند بیت کوین بازار هر کشور را به دست بگیرند. به جای اینکه قدرت فقط در دست بیت کوین اتریوم و ریپل باشد ارزهای دیجیتال ملی می‌توانند به عنوان پرقدرت‌ترین از های بازار ارز دیجیتال قدرت نمایی کنند.

برای تعدادی از افراد که اعتقادی به قدرت گرفتن ارز دیجیتال ندارند باید گفت که کاملاً در اشتباه هستند. مثلاً تحریم‌های ترامپ علیه ونزوئلا باعث خواهد شد که پول ملی این کشور کاملاً از بین برود و همه کشورهای مختلف به مرور زمان مجبور شوند ارزهای دیجیتال خود را وارد بازار کنند. اگر چنین رویه‌ای در مورد ارزهای دیجیتال ملی رخ دهد به زودی شاهد تغییرات سریعی در بازار ارزهای دیجیتال در چند سال آینده خواهیم بود.

همچنین وجود نداشتن کاغذ ممکن است باعث این تغییرات شود. بازار ارزهای دیجیتال را تصور کنید که ارزهای دیجیتال برتر نه تنها به خاطر در دست گرفتن بازار با یکدیگر به رقابت می‌پردازند بلکه به خاطر غرور ملی نیز این مبارزه را ادامه می‌دهند. رقابت ارزهای دیجیتال کشورهای مختلف نزدیک و نفس گیر خواهد بود. فقط کمی زمان لازم است تا ببینیم چه موقع، ارزهای دیجیتال کشورهای مختلف وارد بازار می‌شود.

 

آینده ارزهای دیجیتال

ما در دنیایی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵ و پس از آن شاهد چه چیزهایی خواهیم بود؟ دنیا به طور کامل از استفاده از کاغذ دست برداشته و هر کسی با ارزهای دیجیتال تنها در چند ثانیه می‌تواند پرداخت‌هایش را انجام دهد. بعد از آن چه خواهد شد؟ آینده ارزهای دیجیتال می‌تواند نتایج جالبی داشته. شاید بیت کوین دیگر ارز دیجیتال برتر نباشد. شاید ارز دیجیتال دیگری گوی رقابت را از آن بربایند و شاید قوانین و مقررات در مورد ارزهای دیجیتال تغییر پیدا کنند. فقط باید صبر کنیم و ببینیم.

به یاد داشته باشید که ارز دیجیتال هنوز مانند یک نوزاد در شروع زندگی خود به سر می‌برند، پس ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بسیار زود شاهد تغییرات زیادی در این رابطه باشیم. ولی شاید ۱۵ یا ۲۰ یا ۵۰ سال دیگر ارزهای دیجیتال به صورت کامل تمام دنیا را در بر بگیرند. شاید ارزهای دیجیتال کاملاً بر نحوه‌های دیگر پرداخت، فائق آمده باشند. به خاطر داشته باشید تنها زمان است که می‌تواند ثابت کند که آینده ارزهای دیجیتال موفقیت‌آمیز خواهند بود یا کاملاً با شکست روبه‌رو می‌شوند. تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم آن است که پتانسیل و آمادگی تبدیل شدن به میلیونرهای ارز دیجیتال در آینده را در نظر بگیریم.

نتیجه گیری

سال ۲۰۲۵ شاید تا الآن فاصله زیادی به نظر بیاید، ولی دیر یا زود به آن سال خواهیم رسید. زمان ارزشمندترین چیزی است که ما در اختیار داریم، پس باید قدر تمام لحظات آن را بدانیم و در مورد مسائل کوچک زندگی که منظره کلی زندگی ما را خدشه دار نمی‌کنند، به خودمان استرس وارد نکنیم. ما در حال نزدیک شدن به دوره‌ای منحصر به فرد و جدید در زندگی خود هستیم. جایی که ارز دیجیتال اقتصاد دنیا را فرا گرفته‌اند و تصویر زندگی ما را دگرگون خواهند ساخت. بنابراین هنگامی که بچه‌ها و نوه‌های شما بپرسند هنگامی که ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل اولیه خود بودند، شما چه کاری می‌کردید، پاسخ شما چه خواهد بود؟