video thumb

آینده بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

بیت کوین طی یک هفته در بازه قیمتی ۶ هزار و ۴۰۰ دلار تا ۶ هزار و ۶۰۰ دلار از ثبات نسبی برخوردار بوده و در تقلاست تا حجم معاملات روزانه خود را در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال و بازار بیت کوین حفظ کند.

 

به گزارش سرمایکس، حجم بیت کوین ظرف ۴۸ ساعت از ۴ میلیارد دلار به ۲/۳ میلیارد دلار طبق داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) و از ۶/۲ میلیارد دلار به ۲ میلیارد دلار طبق داده‌های وب‌سایت کوین کپ آیو (CoinCap.io) کاهش پیدا کرد. وب‌سایت کوین کپ آیو در ارتباط با بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و اطلاعات عرضه شده توسط شرکت شیپ شیفت (ShapeShift) در رابطه با مبادله دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد. در مجموع، بیت کوین حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم خود را طی دو روز گذشته از دست داده است و این امر مانع آن شده تا بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال یک حرکت چشمگیر رو به بالا را آغاز کند.

 

بازار بیت کوین به سمت رکود متمایل است، اما اوج‌گیری قیمت را باید همچنان مدنظر داشت

با توجه به حجم پایین بیت کوین و تضعیف حمایت ۶۵۰۰ دلاری، در کوتاه مدت احتمال آن زیاد است که بیت کوین بر اساس شاخص‌های فنی و روند قیمتی خود از اواسط ماه سپتامبر یک افت ارزش ناچیز را تجربه کند.

با این حال، ثبات بیت کوین و ماهیت غیرقابل پیش‌بینی دارایی‌های دیجیتال موجب شده تا شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸۰۰ دلاری همچنان به عنوان یک احتمال مطرح باشد. برخی معامله‌گران ارزهای دیجیتال به اتخاذ رویکرد معاملاتی بلند مدت روی آورده‌اند. اما همانگونه که کریپتو یودا (CryptoYoda) تحلیلگر معتبر بازار ارزهای دیجیتال توضیح داده است، اتخاذ رویکرد معاملاتی بلند مدت در این مرحله همچنان امری مخاطره‌آمیز است.

وی در این باره می‌گوید: «ورود زودهنگام به بیت کوین با پیش‌بینی شکستن خط روند و ترک همیشگی سطح حمایت ۶۰۰۰ دلاری مدنظر قرار گرفته است. دو قعر بلندتر، نزدیکی به خط روند مهم و رشد و ترقی در جهت پیشرفت‌های مثبت. به نظر من، معامله پر ریسک اما زودهنگام به ریسک آن می‌ارزد.»

دان آلت معامله‌گر برجسته دیگر بازار خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال تأکید کرده که بازار همچنان به سمت رکود متمایل است، اما احتمال شکسته شدن قیمت‌ها را نمی‌توان مردود دانست. وی در این باره اظهار داشت: «درست در سطح مقاومت روزانه و چهارساعته (H4). با توجه به این مسئله، ما برخی سطوح خوب را پشت سر گذاشته‌ایم و تا به اینجای کار از جایگاه محکمی برخورداریم. بی‌اعتبار سازی وضعیت رکود به معنای نزدیکی به خط ۴H از طریق مقاومت است. من وضعیت رکود را به سفته‌بازی ترجیح می‌دهم.»

اگرچه حجم بیت کوین طی یک مدت زمان کوتاه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما این ارز دیجیتال هر بار قبل از آنکه یک حرکت بزرگ به سمت جلو را آغاز کند شاهد کاهش ارزش و ماه‌ها ثبات قیمت در بازه قیمتی پایین بوده است که این امر در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، و ۲۰۱۶ نیز مشاهده گردید.

در حال حاضر، روند قیمتی این ارز مطلوب معامله‌گرانی نیست که می‌خواهند وارد قراردادهای کوتاه مدت شوند. اما با توجه به تحولات مثبتی که صنعت ارزهای دیجیتال طی سه ماه گذشته از خود نشان داده است، سفته‌بازها همچنان از یک نگرش مثبت در قبال روند میان مدت بازار برخوردارند.

 

انتظار ثبات

در ماه آگوست، چند تحلیلگر پیش‌بینی کردند که قیمت بیت کوین تا پایان ماه اکتبر به ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار خواهد رسید. در شرایطی که باکت (Bakkt)، کوین بیس کاستودی (Coinbase Custody) و مؤسسات مالی معتبر به سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال خدمات ارائه می‌دهند، معامله‌گران نسبت به حرکت رو به بالای ارزهای دیجیتال معتبر مطمئن هستند. با این حال، اگر حجم بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده احیا نشود، باید انتظار داشت که بازار طی ماه‌های پیش روی ثبات قیمت را تجربه کند.

کیف پول لجر نانو ایکس