سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ورود بلاک چین به فعالیت‎های اجتماعی بشردوستانه/ امکان ایجاد تغییر اجتماعی بلاک چینی

طی دو سال گذشته، ارزهای دیجیتال و نظام مالی بلاک چین به یکی از سرفصل‌های خبری جریان رسانه‌ای جهان بدل شده است. البته باید این جریان را به تعداد بسیاری از ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌های متعدد تعمیم داد. در هر صورت طی مدت زمان مذکور، حتی نقش اجتماعی ارزهای دیجیتال در جامعه بشری به شدت پر رنگ تر شده است.

یکی از این نقش‌ها به گرایش جدید سازمان‌ها و نهادهای خیریه ایجاد شده برای وارد کردن بلاک چین‌ها به یک بازار توده‌ای بالقوه حاصل از پیشرفت تکنولوژی و خدمات مالی بوده است. به عنوان مثال می‌توان به «بنیاد خیریه بایننس» که تحت مالکیت شرکت تولید ارزهای دیجیتال بایننس اداره می‌شود اشاره کرد که هدف خود را کمک به حل مشکلات جهان پیش روی بشریت اعلام کرده است.

بسیاری دیگر از شرکت‌های بلاک چینی مانند TRON نیز در حال جمع کردن پتانسیل خود برای کمک به این روند هستند. در هر دو مورد عنوان شده، آنچه مهم است اینکه تمامی این موارد منجر به ایجاد یک تغییر اجتماعی و نقش آفرینی بلاک چین‌ها در امور اجتماعی چه در حوزه بخش خصوصی و چه خدمات رفاهی عمومی خواهد شد. در حقیقت بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال خود در حال تبدیل شدن به راهی جدید و عمده برای انجام اموری خیریه اجتماعی هستند.

ارزهای دیجیتال مبادله اتمی

در همین راستا، «جاستین سان» مدیرعامل شرکت ارز دیجیتال TRON، خود به عنوان نخستین خیر اجتماعی، سه میلیون دلار به بنیاد خیریه بایننس کمک کرده است. در ادامه گفتگوی وب سایت CCN را با سان خواهیم خواند:

  • چه عملی موجب ایجاد انگیزه کمک کردن به بنیاد خیریه بایننس در شما شد؟

این بخشی از چشم انداز TRON به حساب می‌آید. شبکه ما تنها به اشخاص و یا نهادهایی که به دنبال سود هستند تعلق ندارد. این شرکت برای برداشت سود حاصل از شبکه مالی غیرمتمرکز تاسیس شده است. این پروژه به خودی خود سودزا نیست. اما هدف از آن دادن حق حفاظت از حریم شخصی اطلاعات و شفافیت به کاربری است که به مردم سود می‌رساند.

ماموریت این پروژه پایه گذاری اصول مربوط به کمک‌های اسنان دوستانه و بنا نهادن سازمان‌های غیر انتفاعی فعال در این زمینه است. من معتقدم که برای دستیابی به این اهداف، نیازمند بازیگرانی مانند TRON در جهت اثرگذاری و الهام بخشی در این زمینه هستیم. همچنین ما نیازمند سازمان‌های بزرگی همچون بایننس هستیم تا ما را در اهداف انسان دوستانه و خیرخواهانه خود شریک سازند. به همین دلیل، TRON سه میلیون دلار کمک انسان دوستانه به بنیاد بایننس انجام داد تا حمایت خود را از این بنیاد خیریه نشان دهد. هدف مشترک ما استفاده از بلاک چین در راستای دستیابی به خیر اجتماعی است.

  • آیا می‌توانید رابطه خود با «ژائو» را برای ما توضیح بدهید؟ آیا این کمک انسان دوستانه به معنای شراکت عمیق تر است؟

ما برای سالهای متمادی شراکت معناداری با بایننس داشته‌ایم و در خصوص روابط شخصی نیز باید بگویم من و ژائو رفقای خوبی برای هم هستیم. این پروژه تنها قدیمی رو به جلو در همکاری استراتژیک بلند مدت ما به حساب می‌آید.

  • آیا به همکاری عمیق تر با بایننس فکر کرده‌اید؟

هر دو شرکت می توانند همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف با یکدیگر افزایش دهند. اقدام ترون در خصوص اهدای کمک به بنیاد باسننس را می‌توان بخشی از توسعه این همکاری‌ها دانست. من مطمئنم که ما به تلاش‌های خود برای یافتن راه‌های جدید و مبتکرانه جهت کار با یکدیگر و پیشرفت صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال ادامه خواهیم داد.

  • نظر شما در خصوص باکت (Bakkt) چیست؟

ورود شرکتی مثل باکت به بازار نشان دهنده این است که جریان اصلی موسسات مالی در حال آغاز فهم و استقبال از بلاک چین و ارز دیجیتال است. ما از اتخاذ چنین موضعی خرسندیم و از دیگر موسسات مالی نیز دعوت می‌کنیم که به ما ملحق شوند.

  • برای حرکت بازار ارزهای دیجیتال از حالت خرسی به گاوی چه مقدماتی لازم است؟

مهمترین چیز، انجام کار واقعی است. امروز هنوز هستند کسانی که از صنعت بلاک چین و ارز دیجیتال تصور غلطی در ذهن دارند. برای آنهایی که در درون این صنعت مشغول به کار هستند، باید گفت که ما باید به سختی کار کنیم تا به مردم نشان دهیم که این تکنولوژی می‌تواند زندگی های را عوض کرده و تغییر ایجاد کند. این کلید تبدیل شدن بازار ارزهای دیجیتال از حالت گاوی به خرسی است. توسعهDapps های ساخته شده در یک زنجیر احتمالا راز این کار است. ما با راه اندازی ماشین مجازی ترون، از توسعه دهندگان بیشتری برای کار با ما در جهت افزایش کیفیت Dapps ها دعوت می‌کنیم.

  • آسیا اکنون بازار ارز دیجیتال رو به جنبشی دارد. اما دولت های منطقه رویکرد دوستانه و مسالمت جویانه‌ای نسبت به آن ندارند. فکر می‌کنید دلیل اتخاذ چنین موضعی چیست؟ آیا تغییری در این مواضع میبینید؟

دلیل ابتدایی پشت این پدیده دولت است که هنوز بلاک چین و ارز دیجیتال را نفهمیده است. طبیعی است که باید موضعی بسیار محتاطانه در برابر این موضوع اتخاذ کنند. لذا من احساس می‌کنم قدم نهادن تدریجی رگولاتورها به بحث ارزهای دیجیتال ناشی از احساس خطر آنها از این ارزها بوده و این یعنی چند قدم به عقب بازگشتند. اما من خوشحالم که می‌بینم اکثر دولت‌ها از کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این تکنولوژی استقبال کرده و تلاش خود را برای ساماندهی و توسعه آنها به کار بسته‌اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location