سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا کمپانی‌های کوچک با استفاده از بلاک چین می‌توانند از مؤسسات بزرگ جلو بزنند؟

یک استارتاپ آمریکایی در حال ساختن پروتکل آگنوستیک بلاک چین است تا مشاغل کوچک بتوانند به این فناوری جدید دسترسی داشته باشند و مردم عادی هم بتوانند از بلاک چین و ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

 

ارزجو : شرکت آپورتی (Opporty) با کمک مؤسسان با تجربه آمریکایی همچنین بازار خدمات تأیید شده و مورد اعتمادی را بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی کرده است که دارای امکاناتی مانند تنظیم قراردادهای هوشمند و اسناد غیر متمرکز است. این کمپانی اعتقاد دارد که پلتفرم او می‌تواند به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک کند تا با کمپانی‌های بزرگ به رقابت بپردازند، بدون اینکه احتیاج به سرمایه‌گذاری بزرگ و خاصی در زمینه فناوری و بازاریابی هزینه کنند.

 

پوشش گسترده

در حال حاضر این شرکت پلتفرم خود را در چین، انگلستان، کانادا، ایالات متحده و استرالیا راه اندازی کرده است. همانطور که این کمپانی گزارش داده در حال حاضر حدود ده ثبت نام در روز در این پلتفرم انجام می‌شود. سخنگوی این کمپانی اعلام کرد بنابراین می‌توانیم شاهد آن باشیم که مشاغل و تجارت‌های کوچک و متوسط آماده رشد و سود دهی با پلتفرم ما هستند. بازار آنلاینی که به آنها اهمیت می‌دهد.

مبادله اتمی

اولین کمپانی‌های که  ثبت نام کرده‌اند

در ابتدای سال ۲۰۱۸ این کمپانی دو مشترک جدید در نیویورک به دست آورد. هر دوی آنها تصمیم گرفتند پرداخت‌هایشان را با ارز دیجیتال بر روی وب سایت اوپرتی انجام دهند. سیستم‌های حسابداری جهانی از پلتفرم این کمپانی برای مشتریانشان که علاقه‌مند به پرداخت مالیات‌ها یا دیگر پرداخت‌هایشان با بیت کوین و اتریوم هستند، استفاده می‌کنند. در ابتدا سرویس‌های مختلف هوشمند این پلتفرم به مشتریان معرفی می‌شود و به آنها اجازه داده می‌شود تا با ارزهای دیجیتال پرداخت‌هایشان را انجام دهند.

گروه حقوقی هادسون (Hudson) که شرکتی با مدیریت دیوید تریستر است، برخی از پیشنهادات خود را برای مشتریانش در زمینه استفاده از بازار اوپرتی مطرح کرده است. و همچنین از امکانات هوشمند این پلتفرم استفاده کرده و در حال انجام تراکنش‌های خود به وسیله ارزهای دیجیتال است.

این کمپانی می‌گوید میزان مشتریانی که در ایالات متحده در این پلتفرم عضو شده‌اند، افزایش یافته. بخش استرالیا که به تازگی راه اندازی شده است نیز در حال افزایش مشتریانی است که می‌توانند پرداخت‌های خود را به وسیله ارزهای دیجیتال و از جمله توکن‌های همین کمپانی پرداخت کنند.

سرویس‌های هوشمند اوپرتی به کاربران اجازه می‌دهد تا پرداخت‌ها را از مشتریان خود به وسیله ارزهای دیجیتال دریافت کنند. کمپانی‌هایی که از پلتفرم اوپرتی استفاده می‌کنند به وسیله این سرویس‌های هوشمند بر روی وب سایت خود می‌توانند تراکنش‌ها را انجام دهند. هنگامی که این ابزار بر روی وب‌سایت آنها نصب شد، مشتریان می‌توانند از گزینه‌های مختلف پرداخت از جمله اتریوم و بیت کوین استفاده کنند.

مؤسس اوپرتی سرگئی گریبنیاک در این مورد می‌گوید: “مشاغل کوچک حالا متوجه شده‌اند که ارزهای دیجیتال می‌تواند به آنها فرصت خوبی برای رقابت در بازار عرضه کند. اوپرتی به هرکسی این امکان را می‌دهد تا از ارزهای دیجیتال استفاده کند و بتوانند از مزایای بلاک چین سود ببرد، بدون آنکه لازم باشد سرمایه گذاری خاصی در زمینه این فناوری هزینه نماید.”

ارزهای دیجیتال

پروتکل پلاسمای اوپرتی

در ماه مارس ۲۰۱۸ تیم اوپرتی تصمیم گرفتند تا پروتکل پلاسمای اتریوم اوپرتی را برای برطرف شدن مشکلات امنیتی در پرداخت‌های تجاری و از بین بردن عدم وجود امکان حفظ اطلاعات محرمانه در بلاک چین عرضه نمایند. اولین نسخه پلاسما اوپرتی به کاربران اجازه می‌داد که در حدود ۵ هزار تراکنش را در ثانیه به انجام برسانند.

گروه تحقیقاتی اوپرتی در این باره می‌گوید: “ما تصمیم گرفتیم تا راه حل خودمان را برای پلاسما کش (Plasma Cash) یعنی فناوری که بر روی پروتکل پلاسما اجرا شده بود، ارائه دهیم. پس از کارهای طاقت فرسا، توسعه دهندگان ما توانستند این فناوری را با بالاترین کیفیت در خدمت مشتریان قرار دهند که پیک آن بالاتر از سرویس Alipay است.

پلتفرم B2B اوپرتی به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا لیست پیشنهادات خود را بر روی بازار خدمات این پلتفرم به مشتریان ارائه دهند، درخواست‌هایشان را مطرح کنند و بتوانند به معامله و خرید و فروش در این محیط بپردازند.

این کمپانی ادعا کرده است که این راه حل، مشکلات عدم اطمینان را بین دو طرف معامله به وسیله ثبت دیتای تراکنش تجاری از جمله کیفیت تراکنش بر روی بلاک چین، از بین می‌برد. و باعث می‌شود که شناخت و اعتبار هر کدام از طرفین به وسیله پروتکل پلاسما تأیید شود. این یکی از مزایای پلتفرم اوپرتی محسوب می‌شود تا بتوان تراکنش‌های داخلی و برون مرزی را به وسیله ارز دیجیتال با خیال راحت انجام داد. پروتکل پلاسمای اوپرتی، انجام تراکنش با دیگر پلتفرم‌های بلاک چینی را نیز ممکن می‌سازد.

ارزهای دیجیتال بلاک چین

دستاوردهای بزرگ

پروژه اوپرتی به آپدیت‌های جدیدی مانند گروه حق ایجاد امضا (BLS) و اثبات سهام محول شده (delegated proof of stake) و پروتکل zk-SNARK نیز دست پیدا کرد.

در حال حاضر اوپرتی، در حال ارتقا دادن نسخه بتا است و امکانات مینیمم این اپلیکیشن در حال حاضر قابل استفاده است. کد اوپن سورس بر روی GITHub در اختیار همگان قرار گرفته است.

اوپرتی عضو انجمن همکاری‌های تجاری چین و آقای دنیل وو از مشاوران این شرکت است. در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ اوپرتی به ائتلاف سازمانی اتریوم که بزرگ‌ترین ائتلاف اپن سورس بلاک چین در جهان است، پیوست. EEA یک سازمان غیر انتفاعی است که فناوری بر پایه اتریوم را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. این کمپانی مفتخر است که بتواند همکاری خود را با شرکت اینفینی ویژن نتوورک فناوری (Infini vision network technology) در شانگهای در مورد ائتلاف‌های بزرگ بلاک چین ادامه دهد.

در سال ۲۰۱۸ اوپرتی توانست ۲ مدال برنز را به خاطر نوآوری‌هایش از آن خود کند. این کمپانی در جشنواره سالانه بین المللی استیوی (Stevie) توانست بهترین کمپانی سال در زمینه ارائه خدمات حرفه‌ای و تجاری و همچنین کمپین بازاریابی آنلاین سال شود.

با توجه به این نکته که یک بازار آنلاین می‌تواند چیزی بیش از یک محصول تجاری باشد، اوپرتی به همکاری با سازمان ملل متحد نیز می‌پردازد و در این پروژه تیم اوپرتی به ارائه راه حل‌هایی در زمینه از بین بردن مشکل فقر و بیکاری می‌پردازند.

توکن این کمپانی (OPP) در حال حاضر در برخی از بنگاه‌های مالی و صرافی‌ها در دسترس است و هر روز نیز بیشتر قابل دسترسی خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location