video thumb

چگونه لایت کوین (Litecoin) بخریم

با توجه به توضیحات در مورد تفاوت بین لایت کوین و بیت کوین، شما ممکن است بخاطر سرعت انتقال بیشتر لایت کوین علاقمند به خرید آن باشید.

لطفا هرگز بیش از توانایی مالی خود سرمایه گذاری نکنید، زیرا ارزش ارزهای دیجیتال بسیار نوسان دارد و قیمت نیز مدام بالا و پایین میرود. شما می‌توانید اطلاعات قیمت و اطلاعات مربوط به لیتوکین را در لینک ذیل دنبال کنید:

Litecoin

نحوه ذخیره سازی لایت کوین (Litecoin)

قبل از خرید لایت کوین، شما به محلی نیاز دارید تا آن را ذخیره نمایید. نام کیف پول اصلی این ارز دیجیتال Litecoin Core است که شما می توانید آن را (به صورت رایگان) بر روی دسکتاپ خود نصب کنید. هرچند که با دانلود آن، کل اطلاعات لازم در خصوص بلاک چین لایت کوین دریافت میشود، بنابراین باید مطمئن شوید حافظه مورد نیاز برای این کار را در دسترس دارید.

Electrum-LTC  یک نسخه سبکتر(SPV، یا سیستم تایید ساده پرداخت) است، که می تواند بر روی دسکتاپ خود داشته باشید. برخی از کیف‌های  دیجیتالی دسک تاپی دیگر نظیر (Jaxx  و Exodus) توانایی چند منظوره برای ذخیره سکه‌ها دارند، بدین معنی که می‌توانید بیت‌ کوین و لایت کوین خود را در یک محل نگهداری و ذخیره نمایید.

Loafwallet  نیز یک راه حل ذخیره‌سازی لایت کوین در تلفن همراه است که توسط «چارلی لی»، خالق لایت کوین ساخته شده است. برای کسانی که نسخه سخت افزاری را ترجیح می‌دهند، Trezor و Ledger Nano که از بسیاری از ارزهای دیجیتال، از جمله لایت کوین پشتیبانی می‌کنند، مناسب است. شایان ذکر است که حتی کیف پول‌های کاغذی نیز برای لایتکوین، مانند Liteaddress  موجود است.

فیات یا بیت کوین؟

خرید لایت کوین شبیه به خرید بیت کوین است – امروزه عمده مبادلات در هر دو، از طریق کارتهای اعتباری یا نقدی انجام می شود. در یک سال گذشته فهرست ارزهایی که شما می‌توانید با استفاده از آنها آن لایت کوین خریداری نمایید به طور قابل توجهی افزایش داشته است (با این حال عجیب است که هنوز پوند انگلیس در فهرست این ارز دیجیتال قرار ندارد).

Bitfinex، Bitstamp، Poloniex و Coinbase بعضی از این ارزهای دیجیتالی هستند. با این حال، اغلب خرید لایت کوین با بیت کوین انجام میشود. البته برخی از مبادلات نیز می توانند از طریق شبکه  BTC / LTC  با ارزهای دیجیتال Shapeshift، Poloniex، Bitfinex و Bitstamp پرداخت شوند.

شما همچنین می‌توانید فعالیتهای مرتبط با لایت کوین را با شبکه CoinDesk انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید:

Litecoin