سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معرفی ارز دیجیتال Dash

Dash : در سال ۲۰۱۶، بیت کوین توانست ارزش توکن‌های خود را به بیش از ۱۰۰۰ دلار برساند. چنین رشدی باعث شد که افراد بسیار زیادی به ارز‌های دیجیتال رجوع کنند و سرمایه گذاری‌های خود را در این حوزه آغاز کنند. بیت کوین با استفاده از فناوری بلاک چین توانسته بود که اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز جهان را ایجاد کند و به سرمایه بسیار زیادی رسید. بیت کوین با تمام محبوبیت خود، دارای مشکلات متعددی بود که بزرگ‌ترین مشکل آن، ناشناس نبودن کاربرها بود. تراکنش‌های بیت کوین در گردش بلاک چین قابل مشاهده بود و هر کاربری می‌توانست مبلغ و دیگر مشخصات این تراکنش را بداند.

همین باعث شد که ارز‌های زیادی شروع به فعالیت کنند که تخصص اصلی آن‌ها پیگیر گریز یا ناشناس بودن کاربرها است. یکی از معروف‌ترین ارز‌ها در این میان، دش یا Dash است که حریم شخصی کاملا امنی را برای کاربرها ایجاد کرده است و پیگیر گریز است. محبوبیت دش نسبت به دیگر ارز‌ها این است که علاوه بر پیگیر گریز بودن، کاربرد‌های زیاد دیگری هم دارد که کاربرها می‌توانند از آن استفاده کنند.

معرفی دش

توسعه دهنده‌های دش به دنبال این بودند که ارزی را تولید کنند که کاملا دیجیتال است و می‌خواهد جایگزین دلار و یورو شود. دش غیر متمرکز است و بر روی سیستم بلاک چین کار می‌کند. توسعه دهنده‌های دش با استفاده از کدهای هسته بیت کوین، دش را ایجاد کردند و تغییراتی در آن دادند که یکی از آن‌ها افزایش حریم شخصی کاربرها بود. علاوه بر این، تراکنش‌های دش سریع است و کارمزد کمی‌ را از کاربر دریافت می‌کند.

دش کاملا متن باز است و توسعه دهنده‌های مستقل هم می‌توانند در ارتقای دش به دیگر افراد کمک کنند. برتری دش نسبت به بیت کوین این است که دش می‌تواند تراکنش‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهد. همچنین استخراجی که در دش صورت می‌گیرد متفاوت است و دش از تراکنش‌های ناشناس هم استفاده می‌کند. یعنی کاربرها می‌توانند در پلتفرم دش، تراکنش‌هایی ایجاد کنند که کسی نتواند آن را پیگیری کند یا به اطلاعات آن دست پیدا کند.

پروژه کلی دش در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. آن‌ها در ابتدا با نام ایکس کوین یا Xcoin فعالیت می‌کردند و سپس نام پروژه را به دارک کوین یا Darkcoin تغییر دادند. اما در نهایت ایوان دوفیلد که سرپرست این تیم بود، نام پروژه را به دش تغییر داد. ایوان در سال ۲۰۱۰ با کارایی بیت کوین آشنا شد. او به شدت به بیت کوین و ارز‌های دیجیتال علاقه مند شد اما بعد از مدتی متوجه شد که بیت کوین به ‌اندازه کافی نمی‌تواند حریم شخصی مناسبی را برای کاربر ایجاد کند. به همین علت او تیم توسعه دهنده خود را ایجاد کرد و با استفاده از کدهای هسته بیت کوین، دش را ایجاد کرد و جامعه کاربری خود را ساخت.

واحدها و استخراج دش

دش نوعی محدودیت در توکن‌های خود به وجود آورده است. سقف توکن‌های دش ۱۸ میلیون است و دیگر بعد از آن توکنی از سوی دش تولید نخواهد شد. استخراج کننده‌ها تنها می‌توانند تا این سقف فعالیت کنند و زمانی که توکن‌های ایجاد شده به ۱۸ میلیون رسید دیگر نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. طبق حدسیات ایجاد شده توسط کاربرها، حداقل ۳۰۰ سال دیگر طول می‌کشد تا دش به این رقم برسد.

استخراج دش هم مانند بیت کوین و دیگر ارزها، هر سال سخت‌تر می‌شود و پاداشی که استخراج کننده‌ها دریافت می‌کنند هم نیز کمتر خواهد شد. پاداش استخراج کننده‌ها هر سال ۷ درصد کاهش پیدا می‌کند. هر بلاک دش حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد تا در بلاک چین ایجاد شود که این رقم حدود چهار برابر سریع‌تر از بلاک‌های بیت کوین است.

دش مانند بیت کوین از اثبات کار برای استخراج خود استفاده می‌کند و الگوریتم رمز نگاری آن X11 نام دارد. دش را می‌توان از طریق پردازنده‌ها، کارت گرافیک‌ها و دستگاه‌های ASIC نیز استخراج کرد و محدودیتی در قدرت آن وجود ندارد. علاوه بر استخراج کننده‌ها، کاربرهای دیگری هم در دش پاداش دریافت می‌کنند که مستر نود نام دارند. مستر نود‌ها فعالیت‌های خاصی را در شبکه دش انجام می‌دهند که به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول ویژگی InstantSend یا ارسال فوری نام دارد. در این بخش کاربرها می‌توانند کارمزد بیشتری پرداخت کنند و به ازای آن تراکنش خود را در کمتر از دو ثانیه انجام دهند. بخش دوم PrivateSend یا ارسال خصوصی نام دارد. در این بخش کاربرها تراکنش‌های خود را به طور ناشناس انجام می‌دهند و امکان رهگیری آن وجود ندارد.

برای اینکه بتوانید در سیستم دش به عنوان یک مستر نود فعالیت کنید، باید حداقل ۱۰۰۰ توکن دش را در سیستم خود داشته باشید. ۴۵ درصد از پاداش شبکه به استخراج کننده‌ها و مستر نود‌ها می‌رسد و ۱۰ درصد دیگر نیز به خود شبکه و توسعه دهنده‌ها خواهد رسید.

والت و خرید Dash

در ابتدا برای اینکه بتوانید توکن‌های دش را در والت نگهداری کنید، باید آن‌ها را خریداری کنید. توکن‌های دش در صرافی‌ها موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را از صرافی‌ها دریافت کنید. مسئله مهمی ‌که برای ایرانی‌ها وجود دارد این است که بسیاری از ایرانی‌ها مستر کارت ندارند و نمی‌توانند از صرافی‌های بین المللی خرید کنند و صرافی‌های آنلاین داخلی هم نیز تنها توکن‌های بیت کوین و اتریوم را ارائه می‌دهند. به همین دلیل ایرانی‌ها در ابتدا بهتر است که بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنند و سپس آن را از طریق صرافی‌های آنلاین به دش تغییر دهند.

سایت‌هایی همچون ShapeShift و Binance برای ایرانی‌ها مناسب هستند. این سایت‌ها هنوز به ایرانی‌ها خدمات می‌دهند و زمانی که شما بیت کوین یا اتریوم خود را خریداری کردید، می‌توانید از طریق این سایت‌ها بیت کوین یا اتریوم را به دش تغییر دهید. بهتر است که از صرافی‌های دیگری استفاده نکنید زیرا ممکن است که توکن‌های شما بلوکه شود. بسیاری از صرافی‌ها بر اساس تحریم‌های جهانی عمل می‌کنند و ممکن است که آن سیستم دیگر خدماتی برای ایرانی‌ها نداشته باشد و توکن‌های ایرانی‌ها را بلوکه کند. این دو سایت تا به امروز فعال بوده‌اند و دارای یک رابط کاربری مناسب و آسان برای کاربر هستند. همچنین کارمزد بسیار کمی ‌را دریافت می‌کنند و کاربر در مبالغ کم هم به ضرر دهی نخواهد رسید. البته این سایت‌ها محدودیت مبلغ دارند. یعنی شما نمی‌توانید کمتر از مبلغ مشخص شده، توکن خود را به دش یا دیگر توکن‌ها تغییر دهید.

Dash محدودیتی در والت ندارد. خود دش برای رایانه و موبایل والت شخصی خود را معرفی کرده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. والت‌های سخت افزار هم مانند نانو لجر وجود دارند که از دش پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین در کنار تمامی ‌این‌ها، والت‌های دسکتاپ مختلفی مانند Jaxx وجود دارند که توکن دش را درون خود نگهداری می‌کنند. تمام این والت‌ها دارای یک رابط کاربری مناسب هستند و از کلید خصوصی برای مدیریت والت، استفاده می‌کنند.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location