video thumb

نخستین شهر هوشمند بلاک چین جهان در آمریکا ساخته می‌شود

لیست عناوین این مطلب

یک سرمایه‌دار میلیونر آمریکایی به نام «جفری برنز» از تصمیم خود برای راه اندازی نخستین شهر هوشمند مبتنی بر بلاک چین در ایالت نوادا آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، برنز قرار است این طرح را در زمینی به مساحت ۶۷ هزار هکتار مربع در زمین‌های بیایانی ایالت نوادا اجرا کند که پیشتر در سال ۲۰۱۸، این قطعه زمین را به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار خریداری کرده بود. قرار است در این شهر تمامی تراکنش‌ها تنها با استفاده از ارز دیجیتال انجام گرفته و همچنین باید گفت که شهر هوشمند ارزهای دیجیتال نوادا تنها یک مجتمع صنعتی نیست؛ بلکه بخش بزرگی از آن نیز به ساخت منازل مسکونی برای شهروندان جدید این شهر تخصیص داده شده است.

به گفته شرکت Blockchains LLC که برنز مدیریت آن را بر عهده دارد، ارزهای دیجیتال در حقیقت عامل ایجاد چهارمین انقلاب صنعتی در جهان به حساب می‌آیند.

در بیانیه رسمی شرکت  Blockchains LLC که به همین مناسبت صادر شده آمده است: شهر برنامه ‌ریزی شده در میان سایر پروژه‌های موجود سرآمد بوده و از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود. این پروژه یک پارک های – تک بوده  و بر پایه هوش مصنوعی (AI)، چاپ سه بعدی و نانوتکنولوژی استوار است. همچنین بخش‌های مسکونی شامل هزاران واحد مسکونی که بر مفاهیم مالی و تجاری استوار هستند و از مواهب این تکنولوژی نوظهور بهره خواهند برد.

گفته می‌شود مقام‌های محلی مشتاق توسعه اقتصادی به شدت از طرح برنز حمایت می‌کنند. بر اساس خبرهای منتشر شده، برنز ماه گذشته نیز در پنل سخنرانی «برایان سندووال»، فرماندار ایالت نوادا شرکت داشته است. فرماندار ایالت نوادا نیز در جریان برگزاری سخنرانی خود از این پروژه تحت عنوان «پارک خلاقیت» نام برد.

قرار است در صورت تایید طرح ارائه شده از سوی مقام‌های شهرداری، ساخت این شهر هوشمند از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

بلاک چین در خدمت کنترل انرژی

همزمان با رونمایی از پروژه ساخت شهر هوشمند یا پارک خلاقیت نوادا، شرکت بلاک چینی LLC یک تفاهمنامه همکاری با شرکت NV Energy امضا کرد که قرار است دو شرکت همکاری خود را بر پایه سیستم بلاک چین و در زمینه حوزه تولید، مصرف، ذخیره و انتقال انرژی آغاز نمایند. گفته می‌شود این پروژه می‌تواند پس از تکمیل شدن، انرژی مورد نیاز ۱٫۳ میلیون نر از مردم ایالت نوادا را تامین نماید.

شرکت LLC در با صدور بیانیه‌ای در خصوص این تفاهمنامه اعلام کرد: انواع همکاری‌های مشترکی که موجب بازپروری انرژی و کنترل نقل و انتقالات مالی به سمت مشتریان می‌شوند، اساس تکنولوژی بلاک چین را تشکیل می‌دهند.  این همکاری تنها آغاز چیزی است که ما برای پارک خلاقیت برنامه ریزی کرده‌ایم.

همچنین تنها در آمریکا، چندین پروژه خلاقانه دیگر در زمینه راه اندازی شهرهای هوشمند بلاک چینی در حال انجام است.