سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ورود سیستم مالیاتی برزیل به عرصه ارزهای دیجیتال

اداره درآمد فدرال برزیل (RFB) اخیرا اعلام کرده است که به دنبال نظارت بر آن دسته از فعالیت‌های تجاری است که با  ارزهای دیجیتال انجام می شود؛ حرکتی که ادعا میشود به جلوگیری از فرار از پرداخت مالیات و پولشویی کمک می‌کند.

برزیل بر شرکت‌های ارزی دیجیتال را نظارت خواهد نمود

براساس اخبار منتشر شده توسط G1، RFB یک سند منتشر نموده است که نشان می‌دهد، فعالین مبادلات ارزهای دیجیتالی در برزیل از این پس باید گزارش‌های دقیق ماهانه خود را در مورد تمام عملیات مرتبط با ارزهای دیجیتال اعلام نمایند.

همه شرکتها و افرادی که از ارزهای دیجیتال در کشور استفاده می‌کنند، باید معاملات مربوط به ارزهای دیجیتالی را که از طریق مرکز تجاری مجازی سازمان (e-CAC) به ارزش ۱۰ هزار رئال (بیش از ۲میلیون و هفتصد هزار دلار) انجام میشود، را گزارش نمایند. کسانی که این کار را انجام ندهند، مشمول جریمه خواهند شد ، البته بسته به اینکه آیا گزارش‌ها ناشی از تاخیر، اشتباه یا نادرست بودن اطلاعات باشد، میزان جریمه‌ها متفاوت خواهد بود.

RFB ادعا می کند که در دسامبر سال گذشته در برزیل بیش از ۴ میلیارد رئال (۱ میلیارد دلار) برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین پول جابه جا شده است. امسال، با توجه به رشد صنعت ارز دیجیتال در کشور، انتظار می رود حجم معاملات سالیانه بین  ۱۸ تا ۴۵ میلیارد رئال (۴٫۸ تا ۱۲٫۱ میلیارد دلار) باشد.

علاوه بر این RFB اعلام نموده است:”در برزیل، طی سال های اخیر شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در بازار ارز دیجیتال بوده‌ایم که این امر اهمیت مدیریت مالیاتی بازار ارز دیجیتال درکشور را نشان میدهد، زیرا معاملات و در آمدهای ناشی از ارزهای دیجیتال موضوع اصلی اخذ مالیات بر درآمد محسوب می شوند.

آژانس همچنین اعلام نموده است که تعداد کاربران مبادلات ارزهای دیجیتال در کشور، در حال حاضر بیشتر از فعالین بورس اوراق بهادار در سائوپائولو (B3) است . به گزارش CCN، بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری کشور، XP Investimentos، یک مرکز مبادله ارز دیجیتالی به نام XDEX را راه اندازی و حیطه عملیاتی آن را در سراسرکشور توسعه داده است.

ارزهای دیجیتال

نظارت بر شرکت‌های ارزی دیجیتال

با توجه به قوانین مالیاتی کشور، خبرهای مختلفی گزارش شده است که استفاده از ارز دیجیتال را برای جلوگیری از پرداخت مالیات، پول شویی و فساد مقامات در سراسر جهان مورد تایید قرار می دهد. به این ترتیب، استدلال میشود که مراجع نظارتی باید وارد عمل شوند.

“به منظور مبارزه با اقدامات مجرمانه ، لزوم شناسایی برخی شرکتهای گمنام که با ارز دیجیتال فعالیت می کنند، یکی از ماموریتهای اصلی مقامات مالیاتی میباشد”.

در این خصوص نمونه‌های دیگری نیز ذکر شده است. بعنوان مثال در استرالیا، کسب و کارهایی که با ارزهای دیجیتال سر و کار دارند، باید جهت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مورد نظارت قرار گیرند. به گزارش CCN، در این راستا شرکت Post استرالیا یک ID دیجیتال جهت استفاده خریداران ارزهای دیجیتال راه اندازی نموده است.

همچنین مطابق گزارش RFB، کمیسیون اروپا برای معاملات با ارزهای دیجیتالی محدودیتهایی در نظر گرفته  و همچنین تصمیمات دیگری را نیز برای متوقف کردن فرار مالیاتی کاربران اجرایی نموده است.

هم اکنون در برزیل، معاملات ارزی به طور قابل ملاحظه ای تحت نظارت قرار دارند، بعنوان مثال در اوایل سال جاری دولت به آنها یک پرسشنامه ۱۴ صفحه‌ای برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پتانسیل ارزهای دیجیتالی برای پولشویی ارائه نموده است. یک نهادی امنیتی برزیل تحت عنوان CADE، یک پرسشنامه دیگر برای فعالین این حوزه ارسال نموده است، که کاربران میبایست یا پاسخ دهند  و یا با جریمه ای که می تواند به مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار برسد، مواجه شوند.

در همین حال اخیراً حجم مبادلات بیت کوین Max، که یک صرافی محلی است و حساب خود را نیز برای جلوگیری از جریمه جهت نظارت بازگذاشته بود، از فعالیتهای دو بانک دیگر پیشی گرفت. جالب اینجاست که صندوق های سرمایه گذاری در کشور به تازگی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، هر چند بصورت غیر مستقیم ، چراغ سبز نشان داده‌اند.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location