سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

جنگ تجاری آمریکا و چین به استخراج ارزهای دیجیتال رسید

با وجود افت شدید قیمت ارزهای دیجیتال، تقاضا برای استخراج این ارزها همچنان در حال افزایش است و همین باعث گسترش تجارت سامسونگ بیت مین و GMO شده است. اکثر مناطق قانون‌هایی به نفع استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال وزن کرده‌اند که ممکن است باعث افزایش ایجاد کمپانی‌های استخراج ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این زمینه شود.

 

ارزجو : در سال ۲۰۱۸ بازار ارز دیجیتال یکی از بدترین کاهش‌های قیمت خود را در ۹ سال تاریخ خود پشت سر گذراند به طوری که بیت کوین حدود بیش از ۶۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

با وجود سقوط شدید قیمت بیت کوین که به شدت بر روی دست آورد استخراج کنندگان تأثیر گذاشت، قدرت هش شبکه بیت کوین همچنان در ۱۰ ماه گذشته افزایش یافته است و از ۱۵ میلیون در ژانویه تا ۵۰ میلیون در اکتبر رسید.

بر اساس تجزیه و تحلیل متخصصان برای محاسبه نقدینگی قیمت بیت کوین با استخراج آن باید هش شبکه تا ۳۵ میلیون برسد. در این فرمول که توسط بارکلی جیمز از متخصصان بلاک چین ارائه شد، قدرت هش شبکه بیت کوین، قدرت هش اسیک (ASIC) سخت افزار استخراج کننده بیت کوین و بهینه بودن هر استخراج کننده در تولید بیت کوین در نظر گرفته شده است:

هر واحد = قدرت هش جهانی ÷ قدرت هش واحد ÷ بازده واحد

با در نظر گرفتن هزینه استخراج بیت کوین هنگامی که قدرت هش ۸ در حدود ۳۵ میلیون TH/s باشد و ارزش بیت کوین ۶۴۰۰ دلار، قیمت نقدینگی بیت کوین باید در حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار باشد. این به آن معناست که با قیمت ۶۴۰۰ دلار استخراج کنندگان بیت کوین کمتر از ارزش واقعی بیت کوین پول دریافت می‌کنند و فقط به امید افزایش قیمت آن در ماه‌های آتی این ارز را استخراج می‌کنند.

بیت کوین استخراج ارزهای دیجیتال

برای استخراج کنندگانی که در چین قرار دارند، مخصوصاً کسانی که در بخش کوهستانی سیچوان که کمترین هزینه را برای برق پرداخت می‌کنند و به صورت طبیعی از سرد بودن هوای اطراف برای استخراج بیت کوین سود می‌برند، باز هم استخراج بیت کوین هزینه بر است. بارکلی جیمز در این مورد می‌نویسد:

“چین یکی از ارزان‌ترین هزینه‌ها را برای استفاده از انرژی الکتریکی دارد و دارای آب و هوای معتدلی است. این نکته بسیار مهم است، زیرا یکی از مشکلات استخراج ارزهای دیجیتال داغ کردن ابزارهای کامپیوتری است. علاوه بر این، هزینه‌های پایین در این کشور یکی از مزیت‌های دیگر برای استخراج بیت کوین به شمار می‌رود. در واقع در حال حاضر ۷۰ درصد استخراج‌ها در چین اتفاق می‌افتد و قسمت زیادی از آن در منطقه سیچوآن قرار دارد.”

از ماه ژوئن استخراج کنندگان بیت کوین با افت قیمت بیت کوین استخراجی مواجه شده‌اند. با دانستن این نکته که قدرت هش بیت کوین در طول بازار خرسی (روند نزولی) افزایش یافته است، نشان می‌دهد که فعالیت در زمینه استخراج ارز دیجیتال در سطح جهانی افزایش داشته و فعالیت استخراج کنندگان در این صنعت همچنان تا انتهای امسال روندی افزایشی خواهد داشت.

 

 شرکت بیت مین (Bitmain) و فروش سخت افزار استخراج با تخفیف

شرکت بیت مکس (BitMEX) که یک شرکت ارز دیجیتال است و به عنوان بخش تحقیقاتی بنگاه مالی و صرافی هم فعالیت می‌کند، تحقیقات خودش را در ماه آگوست ارائه داد و در آن نوشته شده است که بیت مین که یک کنگلومرای غالب در بخش استخراج ارزهای دیجیتال است، جدیدترین ماینر ASIC خود را که آنت‌ماینر S9 نام دارد، با تخفیف قابل توجه به فروش رسانده است.

در سال ۲۰۱۷ یک میلیون از این سخت افزار و ۷۰۰ هزار عدد دیگر را در یک چهارم اول سال ۲۰۱۸ به فروش رساند. بر اساس گفته متخصصان که حاشیه سود ناخالص بیت مین را در سال ۲۰۱۷ را با در نظر گرفتن هزینه هر ماینر محاسبه کردند، بیت مین حاشیه سود منفی را ۱۱/۶ درصد برای هر Antminer S9 در نظر گرفته است.

محققان اعلام کرده‌اند که توزیع انتماینر با این قیمت و افزایش فروش سخت افزارهای استخراج در ۴ ماه اول سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که این کمپانی استراتژی فروش بیش از اندازه محصولات خود را در پی گرفته است.

ممکن است این قیمت‌های پایین یک استراتژی توسط شرکت باشد تا بتوانند فروش کم خود و مشکلات اقتصادی را جبران کنند. از نظر ما این استراتژی کلیدی برای عرضه اولیه سهام است. یک عرضه موفق اولیه سهام می‌تواند سرمایه کافی برای ادامه این استراتژی را در اختیار این شرکت قرار داده و رقبای احتمالی را از بازار حذف کند. این تحقیق همچنان توضیح می‌دهد که این کمپانی ممکن است تعداد زیادی از این سخت افزارها را در انبار خود داشته باشد.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ این شرکت به خاطر فرستادن انتماینر S9 که با مقدار زیادی خاک و گرد و غبار همراه بود، مورد اعتراض قرار گرفت. برخی از استخراج کنندگان ادعا کردند که این شرکت اقدام به فرستادن سخت افزارهای قدیمی یا استفاده شده، کرده است. در مقابل این ادعا بیت مین اعلام کرد که تمام کسانی که سخت افزارهای مشکل دار گرفته‌اند می‌توانند برای تعویض سخت افزارهای خود اقدام کنند.

این کمپانی اعلام کرد که هر محصولی ممکن است مشکل داشته باشد و ایرادهایی در پروسه تولید آن باعث این مشکلات شده باشد و کمپانی ضرر کسانی را که سخت افزارهای مشکل دار و معیوب دریافت کرده‌اند را جبران کرده است و حالا تمام سخت افزارها به خوبی کار می‌کنند.

چه این تصمیم شرکت برای فروختن نرم افزارها با قیمت کم به خاطر رقابت برای حذف رقبا بوده باشد و چه نه، نتایج پایانی، نشان دهنده عملکرد بالا و بهینه در زمینه بخش استخراج جهانی بود، که نهایتاً باعث افزایش قدرت هش در شبکه بیت کوین شد.

ارزهای دیجیتال Stellar اتریوم

آیا سلطه بیت مین با وارد شدن سامسونگ و GMO به بازار، در خطر است؟

در ۴ ماه اول سال ۲۰۱۸ بیت مین دو برابر شرکت انویدیا (Nvidia) که بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده کارت گرافیک در دنیا است سود کرد. انویدیا ۵۵۰ میلیون دلار سود خالص داشت ولی شرکت بیت مین از ماه ژانویه تا مارس توانست ۱/۱ میلیارد دلار سود خالص به دست بیاورد.

این تجارت سودآور بیت مین و سود حاصل از آن باعث شد که ۲ کمپانی تکنولوژیک در ژاپن و کره جنوبی یعنی GMO و سامسونگ به فکر بیفتند که وارد صنعت استخراج ارزهای دیجیتال شوند.

شرکت GMO سخت افزار استخراج خود را با خصوصیات جالبی که قابل رقابت با سخت افزار شرکت بیت مین بود به بازار عرضه کرد. سامسونگ هم مقداری از سرمایه خود را در کره جنوبی به ساخت سخت افزارهای استخراج ارزهای دیجیتال اختصاص داده و با کمپانی‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری می‌کند.

هنگامی که کمپانی سامسونگ برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت کند، اعلام کرد که هنوز مطمئن نیست که آیا با این کار می‌تواند سود کارخانه را افزایش دهد یا خیر. ولی تأکید این کارخانه بر روی تولید سخت افزارهای استخراج و ورود به صنعت ارزهای دیجیتال، تازه‌ترین فعالیت این کارخانه را نشان می‌دهد که قبلاً در زمینه بیمه، تولید نرم افزارهای الکترونیک، تولید ماشین و ابزار دریانوردی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. هوآنگ مین سونگ، مسئول تجزیه و تحلیل سرمایه سامسونگ در ژانویه امسال اعلام کرد:

«کمپانی سامسونگ می‌تواند سود خود را به وسیله تولید سخت افزارهای مخصوص استخراج ارزهای دیجیتال افزایش دهد ولی به علت اینکه این سود فقط در بخش کوچکی از تولیدات کارخانه به دست می‌آید، نمی‌توان پیش بینی کرد که سود کارخانه در این زمینه تأثیر زیادی بر روی سود کلی کارخانه داشته باشد.»

از آن زمان کمپانی سامسونگ فعالیت‌های خود را در زمینه تولید سخت افزارهای ارز دیجیتال افزایش داده است زیرا تقاضا در بازار برای چنین سخت افزارهایی زیاد شده. عدم اطمینان سامسونگ در مورد ارزهای دیجیتال، به این خاطر بود که کمپانی مایل بود پتانسیل حساب کردن بر روی سود کوتاه مدت و بلند مدت این بازار را محاسبه کند.

به تازگی سامسونگ قراردادی با شرکت Squire یک شرکت استخراج ارزهای دیجیتال کانادایی امضا کرده که در ماه آگوست توانست به میزان ۱۹/۵ میلیون دلار ابزارهای استخراج ارزهای دیجیتال را از سامسونگ خریداری کند.

در طول همین مدت یک کمپانی تایوانی به نام سمیکنداکتور (Semiconductor) که بزرگ‌ترین تولید کننده مستقل تراشه‌های کامپیوتری است، با هدف گیری رشد بخش استخراج ارزهای دیجیتال آن را از ۹ درصد به شش و نیم درصد کاهش داد.

گفته می‌شود که کاهش تقاضای برای استخراج ارزهای دیجیتال باعث شد که این شرکت بخش رشد این صنعت را هدف بگیرد. ولی مشخص نیست که این گزارش نتایج بیت مین را نیز در برمی‌گیرد یا خیر، زیرا مشخص نشده که تولیدکننده سخت افزارهای استخراج بیت مین همان شرکت سمیکنداکتور باشد.

«تجارت ما به صورت منفی به خاطر کاهش تقاضا برای استخراج ارزهای دیجیتال تحت تأثیر قرار گرفته است. در نتیجه محاسبه کرده‌ایم که نرخ رشد سال ۲۰۱۸ ما حدود ۶/۵ درصد بر اساس دلار آمریکا خواهد بود که در برابر با رشد صنعتی خواهد بود ولی کمی پایین‌تر از مقداری است که در کنفرانس قبلی خود به آن اشاره کرده بودیم (۷ تا ۹ درصد)

ارزهای دیجیتال

مراکز جدید استخراج با قیمت مولتی میلیون دلاری

با وجود نقطه نظرات متناقض سامسونگ و TSMC در مورد تقاضا برای استخراج ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته چندین کارخانه مولتی میلیون دلاری در همین زمینه در ارمنستان و کلرادو شروع به فعالیت کرده‌اند.

خبرگزاری‌ها اطلاع می‌دهند که در ارمنستان شرکت استخراج به ارزش ۵۰ میلیون دلار در ۱۹ اکتبر با استفاده از ۳ هزار سخت افزار استخراج برای بیت کوین و اتریوم شروع به کار کرده است در ماه‌های آینده انتظار می‌رود که تعداد ۱۲۰ هزار سخت افزار استخراج به این شرکت اضافه شود.

این شرکت نیمه دولتی شامل همکاری چند گروه یعنی کمپانی فناوری کشور مالت به نام Omnia Tech است که با همکاری دولت و مسئولان محلی موفق شده است این کمپانی را تأسیس کند.

برنامه اولیه ساخت این شرکت در آوریل امسال ارائه شده و مؤسس شرکت اومنیاتک گفت که دو کمپانی می‌توانند ۲ میلیارد دلار برای استخراج ارزهای دیجیتال در ارمنستان سرمایه کنند.

«همچنین می‌توانیم به شرکت اومنیاتک برای ساخت پارک فناوری ملی و مرکز تبادل داده‌ها در ارمنستان کمک کنیم. ما تصمیم داریم در اینجا مرکز بر اساس بلاک چین ایجاد کنیم و پروژه‌های جدیدی را سر و سامان دهیم تا ارمنستان را به یک پلتفرم تکنولوژیک تبدیل کنیم.»

در ۲۵ اکتبر شرکت MGT بزرگ‌ترین اپراتور استخراج ارزهای دیجیتال در ایالات متحده اعلام کرد که شرکت بزرگ استخراج دیگر در کلرادو را با ۶۳۰۰ سخت افزار استخراج شرکت بیت مین راه‌اندازی می‌کند. در حال حاضر شرکت MGT دارای ۶۸۰۰ سخت افزار بیت مین و ۵۰ GPU اتریوم است.

مدیران شرکت MGT اعلام کرده‌اند که با وجود کاهش ارزش بیت کوین این کمپانی تمایل دارد باز هم فرصت‌های جدیدی را در این زمینه کشف کند و به استخراج بیت کوین ادامه دهد.

قانون‌گذاری و بخش استخراج

بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان در حال برنامه‌ریزی برای قانون‌گذاری در زمینه رشد کمپانی‌های استخراج ارز دیجیتال هستند. مقامات دولتی در کره جنوبی ژاپن و ایالات متحده با در اختیار گذاشتن برق با قیمت ارزان از شرکت‌های استخراج کننده ارزهای دیجیتال استقبال کرده‌اند. کشورهایی که قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد ارزهای دیجیتال دارند مانند چین و روسیه در مورد استخراج ارزهای دیجیتال مواضع سختگیرانه اتخاذ نکرده‌اند.

طی ۱۵ ماه گذشته چین تمام مشاغلی که با ارزهای دیجیتال ارتباط یا در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته‌اند را متوقف کرده است. البته در مورد استخراج ارزهای دیجیتال هنوز ممانعت ایجاد نکرده است.

چند دولت محلی در روسیه با باز کردن شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال باعث شده است که رقابت در این زمینه در کشور افزایش یابد.

در ماه آگوست فرماندار منطقه لنین‌گراد در هنگام افتتاح یک شرکت استخراج ارزهای دیجیتال در این منطقه گفت که امیدوار است که مراکز بیشتری در سال‌های آینده در این زمینه ایجاد شوند و با قیمت‌های نازل انرژی الکتریسیته و استفاده است سرمایه محیط با کمترین هزینه بتوانند به استخراج این ارزها بپردازند.

ارزهای دیجیتال بیت کوین بلاک سیف

جنگ تجاری ایالات متحده و چین

اختلاف بین ایالات متحده و چین باعث شد که تولید کنندگان تراشه‌ها و ابزار استخراج ارزهای دیجیتال در چین مخصوصاً بیت مین تحت تأثیر قرار بگیرند. میزان ۲۷٪ تعرفه‌ای که برای سخت افزارهای انتماینر این شرکت اعمال شده باعث افزایش قابل توجه قیمت برای خریداران آسیایی شده است.

قبلاً بیت مین می‌توانست سخت افزارهای استخراج خود را بدون تعرفه به عنوان ماشین تجزیه و تحلیل دیتا به کشورهای مختلف بفرستد. تعیین ناگهانی تعرفه برای ابزار الکتریکی که این ماشین‌ها را هم در بر می‌گرفت برای تولید کنندگان چینی بسیار گران تمام شد.

این تعرفه‌ها در زمانی اجرا شد که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ دغدغه‌هایش را در مورد عدم وجود دستورالعمل‌هایی در این زمینه بین دو کشور اعلام کرد. سال‌ها بود که چین می‌توانست محصولاتش را با تعرفه و مالیاتی در حدود صفر به آمریکا بفرستد، یکی از مدیران سایت آمازون در این زمینه می‌گوید:

“فرستادن یک بسته با وزن یک پوند از کارولینای جنوبی به نیویورک تقریباً ۶ دلار هزینه بر می‌دارد ولی از پکن به نیویورک ۳/۶۶ هزینه دارد.”

البته کره جنوبی و ژاپن از این تعرفه‌ها معاف هستند و در نتیجه شرکت سامسونگ و شرکت GMO همچنان می‌توانند به تجارت خود در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال با موفقیت ادامه دهند.

در حال حاضر با وجود افت شدید قیمت ارزهای دیجیتال، تقاضا برای استخراج این ارزها همچنان در حال افزایش است و همین باعث گسترش تجارت سامسونگ بیت مین و GMO شده است.

اکثر مناطق قانون‌هایی به نفع استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال وزن کرده‌اند که ممکن است باعث افزایش ایجاد کمپانی‌های استخراج ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این زمینه شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location