سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معرفی ارز دیجیتال Monero

کاربرهای دنیای دیجیتال همیشه ‌ترجیح می‌دهند به سمت ارزی حرکت کنند که امکان استخراج را به راحتی برای آن‌ها فراهم کند. به همین علت بعضی از پلتفرم‌ها سعی می‌کنند که سیستم خود را جوری رمزنگاری کنند که در استخراج مشکلی نداشته باشند. مونرو یا Monero هم یکی از این ارزها است. مونرو به راحتی توسط CPU رایانه استخراج می‌شود و هر کاربری می‌تواند از طریق سیستم رایانه خودش شروع به استخراج کند. البته در کنار سی پی یو، مونرو از طریق کارت گرافیک هم استخراج می‌شود. حتی کاربرها با استفاده از کارت گرافیک می‌توانند به سود دهی بهتری دست پیدا کنند. البته با تمامی ‌این تفاسیر، هنوز هیچ گونه الگوریتم و مداری برای استخراج مونرو معرفی نشده است و روش استخراج آن مانند بیت کوین و دیگر ارزها است.

معرفی مونرو Monero

اولین بار Monero در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و توکن‌های خود را با پسوند XMR روانه بازار کرد. مونرو کاملا متن باز است و به دنبال یک حریم خصوصی امن برای کاربر می‌باشد. در کنار این حریم خصوصی، Monero می‌خواهد مقیاس پذیری و تمرکز زدایی را در سیستم خود افزایش دهد. برخلاف بسیاری از ارزهای موجود، مونرو بر اساس بیت کوین ساخته نشده است و دارای یک الگوریتم جدا به نام Cryptonote است. Monero به دلیل رمزنگاری قوی و الگوریتم خود، توسط جامعه کاربری تشویق شده است و یکی از مهندس‌های برتر بیت کوین، مونرو را یکی از ارزهای برتر دانسته است. البته مونرو در همان ابتدای معرفی نتوانست به خوبی عمل کند اما در سال ۲۰۱۶ یک رشد چشمگیر را تجربه کرد که دلیل اصلی این رشد، استفاده از مونرو در AlphaBay بود.

کاربرها در ابتدا مونرو را، بیت مونرو صدا می‌زدند. دلیل این نام استفاده مونرو از سیستم Bytecoin بود که بعد از مدتی از آن سیستم جدا شد و به صورت مستقل فعالیت خودش را انجام داد. در سال ۲۰۱۶ یک حمله عظیم به ارز‌های دیجیتال وارد شد که مونرو هم یکی از آن ارزهایی بود که در این حمله صدمه دید. آن‌ها دوباره به فعالیت خود ادامه دادند و تراکنش‌های خود را توسعه دادند. یکی از دلیل‌های موفقیت آن‌ها، توسعه تراکنش بود. آن‌ها از الگوریتمی ‌که توسعه دهنده‌های بیت کوین آن را خلق کرده بودند، استفاده می‌کردند. این الگوریتم باعث شده بود که مبالغ موجود در تراکنش‌ها برای شخصی که در تراکنش نقشی ندارد، قابل مشاهده نباشد. در واقع با این الگوریتم، حریم شخصی کاربرها رشد چشمگیری را به خود دید.

ویژگی‌های مونرو Monero

مونرو در همان ابتدا تاکید زیادی بر حریم شخصی کاربرها داشت. در ارزهای دیگری مانند بیت کوین، شما در زنجیره آن می‌توانید مبلغ دقیق هر تراکنش و مبدا و مقصد آن را مشاهده کنید. توسعه دهنده‌های مونرو این الگوریتم را ضد حریم شخصی کاربر می‌دانستند و به دنبال تغییر تراکنش‌ها بودند. آن‌ها تراکنش‌هایی را در خود ایجاد کردند که علاوه بر امنیت بالا، حریم شخصی کاربرها را تامین می‌کرد. در واقع شما در تراکنش‌های مونرو، نمی‌توانید مقدار مبلغ، مبدا و مقصد آن را مشاهده کنید. چنین الگوریتمی ‌باعث شد که جامعه کاربری زیادی به سوی مونرو جذب شود. بخش اعظمی ‌از این جامعه کاربری، افرادی بودند که می‌خواستند به طور ناشناس در دنیای دیجیتال فعالیت کنند و نیاز به تراکنش‌های مخفی داشتند که مونرو هم توانسته بود این امکان را برای آن‌ها ایجاد کند.

بسیاری از ارزهای دیجیتال بر اساس اثبات کار و اثبات سهم، استخراج خودشان را انجام می‌دهند. یعنی این ارزها نمی‌توانند به خوبی تمرکز زدایی را انجام دهند. البته بسیاری از آن‌ها بیان کرده‌اند که به دنبال تمرکز زدایی‌اند اما تا زمانی که از این نوع استخراج استفاده کنند، نمی‌توانند به خوبی تمرکز زدایی را در دسترس کاربرها قرار دهند. مونرو هم از اثبات کار در استخراج خود استفاده می‌کند اما الگوریتم‌های فراوانی را در آن ایجاد کرده است که همگی باعث تمرکز زدایی پلتفرم شده‌اند. مثلا مونرو می‌تواند توسط چندین میلیارد سیستم هم استخراج شود و محدودیتی برای آن وجود نخواهد داشت. این یعنی کاربرهای عادی هم می‌توانند استخراج خود را انجام دهند و استخراج مونرو تنها تحت استعمار چند استخراج کننده نباشد. الگوریتم دیگر مونرو برای استخراج این است که سانسور تراکنش‌ها را در سیستم خود از بین برده است.

تمام ارزهایی که توسط بیت کوین ساخته شده‌اند یا توسعه یافته‌اند، مشکل مقیاس پذیری را دارند. بیت کوین و ارزهای زیادی در دنیای دیجیتال، محدودیت بلاکی دارند. یعنی بلاک هر ارز به طور مشخص شده، مطرح شده است و به تعداد آن اضافه نمی‌شود. همین محدودیت باعث توکن‌های گران قیمت در بیت کوین و تراکنش‌های گران قیمت در ارزهای دیجیتال شده است. مونرو سعی کرده است که در بلاک‌ها کاملا پویا عمل کند و برای کاربرها و استخراج کننده‌ها یک بلاک دائمی‌ ایجاد کند تا از افزایش قیمت بی دلیل در بازار جلوگیری کند. قیمت این بلاک‌های دائمی‌ در مونرو معمولا ثابت است و تغییری نمی‌کند.

بیت کوین و دیگر ارزها نمی‌توانند قابلیت تعویض را به شما ارائه دهند. زیرا آن‌ها همگی قابل ردیابی هستند و عملکرد تعویض در آن‌ها موجب نقض برخی قوانین می‌شود. اما مونرو قابلیت تعویض توکن را درون پلتفرم خود ایجاد کرده است. شما به همان مقداری که توکن دارید، می‌توانید آن را تعویض کنید و به همان مقدار قبلی توکن دریافت کنید. در این شرایط دیگر صرافی‌ها نمی‌توانند بهانه‌های بی دلیلی برای شما ایجاد کنند و به راحتی می‌توانید توکن خود را به فروش برسانید یا آن را تعویض کنید.

کار با مونرو

زمانی که می‌خواهید با پلتفرم مونرو فعالیت خود را آغاز کنید، دو راه را در مقابل خود خواهید دید. راه اول برای افرادی است که پهنای باند و فضای کافی را در سیستم خود دارند و می‌توانند نسخه کامل مونرو را نصب کنند. مونرو از فضای سیستم استفاده می‌کند و در همان ابتدا هم به شما تضمین می‌دهد که حریم شخصی تان آسیبی نمی‌بیند و حفظ می‌شود. مونرو برای این کاربرها یک برنامه گرافیکی مناسب ایجاد کرده است که درون آن برنامه‌ها، آموزش‌های کافی وجود دارد.

راه دوم برای افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد تراکنش هستند. این دسته از کاربرها می‌توانند به سایت خود مونرو مراجعه کنند و با ثبت نام در آن، فعالیت‌های خودشان را آغاز کنند. در هر دو روش کاربر به یک والت مشخص شده برای نگهداری توکن‌ها نیاز دارد که بهترین والت برای مونرو همان والتی است که در سایت مونرو معرفی شده است و حریم شخصی کاربرها را به خوبی حفظ می‌کند.

اگر روش اول را برای خود انتخاب کردید باید بدانید که علاوه بر سود دهی، به توسعه مونرو هم کمک کرده اید که پاداش کوچکی به شما تعلق خواهد گرفت. برای فعالیت در مونرو به سیستم قدرتمندی نیاز ندارید، شما می‌توانید حتی با یک سیستم متوسط هم فعالیت خود را آغاز کنید و به عنوان یک استخراج کننده، فعالیت‌ها و بلاک‌های خودتان را در سیستم مونرو ثبت کنید.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location