video thumb

چرا میلیاردرها به طور ناگهانی در حال جمع آوری بیت کوین هستند؟

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که سرمایه گذاران به طور فزاینده ای بیت کوین

عملکرد بیت کوین از سال ۲۰۱۵٫ منبع: TradingView.com

چهار دلیل مهم وجود دارد که بیت کوین برای سرمایه گذاران بزرگ بیشتر جذاب می شود. از جمله دلایل آن عبارت است از: اثربخشی بیت کوین به عنوان یک متنوع کننده سبد سهام، پوشش ریسک تورم ، جایگزین طلا و پتانسیل بزرگ پاداش-ریسک می باشد.

سرمایه گذاران به طور فزاینده ای بیت کوین را “طلای ۲٫۰” می دانند

طلا یک ذخیره ارزش مهم و یک دارایی امن برای سرمایه گذاران نهادی است. این دارایی به عنوان یک پوشش ریسک در برابر تورم و به عنوان یک پوشش ریسک در برابر روند نزولی بالقوه بازار عمل می کند.

سرمایه گذاران طلا مانند بیشتر روش های بیمه می دانند که سبدهای سهام را از اصلاحات بازار و عدم اطمینان کلان حفظ کند. به همین ترتیب، دارایی های امن به طور معمول در کوتاه مدت و میان مدت سود زیادی به دست نمی آورند. گفتنی است که بیت کوین توانایی دستیابی به هر دو مورد را دارد، زیرا در حال تبدیل شدن به یک دارایی امن با پتانسیل رشد گسترده است.

ارزش بازار طلا حدود ۹ تریلیون دلار تخمین زده شده است. در مقابل، ارزش بیت کوین ۲۸۵ میلیارد دلار است که فاصله زیادی بین ارزیابی دو دارایی باقی می گذارد.

درکنن میلر در مصاحبه ای با CNBC تأکید کرد که برند بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش فقط با گذشت زمان بهبود می یابد. وی در این باره عنوان کرد:

“بیت کوین می تواند یک کلاس دارایی باشد که به عنوان ذخیره ارزش برای نسل هزاره جذابیت زیادی داشته باشد، همانطور که می دانید، آنها مقدار زیادی از آن را بدست آورده اند. بیت کوین ۱۳ سال است که وجود دارد و با گذشت زمان، بیشتر خود را به عنوان یک برند به اثبات می رساند.”

پتانسیل بزرگ ریسک – پاداش

دراککن میلر در طول مصاحبه خود خاطرنشان کرد که وی بسیار بیشتر از اینکه بیت کوین داشته باشد، دارای طلا است. اما این سرمایه گذار میلیاردر تأکید کرد که اگر قیمت طلا افزایش یابد، بیت کوین نیز با دستاوردهای عظیم روبرو خواهد شد و “احتمالاً بهتر عمل خواهد کرد”.

این سرمایه گذار در ادامه عنوان کرد: بیت کوین در مقایسه با طلا ، ارز دیجیتال غالب نقدتری است. از این رو، پتانسیل صعودی بیشتری برای آن وجود دارد، حتی اگر بیت کوین درصد کمتری از سبد سهام را به نسبت طلا تشکیل دهد.

همچنین باید عنوان کرد که بیت کوین هر چهار سال یکبار پاداش بلاک خود را نصف می کند. از آنجا که این ارز دیجیتال ۲۱ میلیون عرضه ثابت دارد، نرخ استخراج روزانه بیت کوین پس از هر رویداد هاوینگ (رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین) ۵۰ درصد کاهش می یابد.

اگر عرضه بیت کوین کاهش یابد اما تقاضا برای آن افزایش پیدا کند، می تواند در طولانی مدت باعث فشار عرضه و در نتیجه افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود.

تورم

قیمت بیت کوین اغلب با شاخص دلار آمریکا رابطه معکوس دارد. همانند طلا، وقتی دلار کاهش می یابد، بیت کوین تمایل به افزایش دارد.

همبستگی معکوس بین بیت کوین و DXY. منبع: TradingView.com

در بلند مدت، سرمایه گذاران از جمله تودور جونز، بیت کوین را به عنوان یک بازی تورمی ایده آل در نظر می گیرند. به خصوص پس از آنکه فدرال رزرو استراتژی متوسط تورم ۲ درصد را معرفی کرد، بیت کوین برای موسسات پوشش ریسک در برابر تورم، جذاب تر شده است.

متنوع سازی سبد سهام

بیت کوین لازم نیست یک سرمایه گذاری جداگانه باشد. این ارز دیجیتال در طول تاریخ عملکرد خوبی به عنوان دارایی سبد سهام داشته و سود مناسبی را به سبد سهام برگردانده است. ماه گذشته، دن تاپیرو (Dan Tapiero)، بنیان گذار ۱۰T Holdings  در این خصوص نوشت:

“فقط ۳٪ دارایی بیت کوین در ۵ سال گذشته باعث افزایش عملکرد سبد سهام ۶۰/۴۰ از ۶٫۸٪ به ۱۰٫۲٪ می شد.”

عملکرد سبدهای سهام دارای بیت کوین. منبع: بلومبرگ، یاهو فایننس، Fidelity Digital Assets، دن تاپیرو

ترکیبی از چهار عامل ذکر شده باعث می شود بیت کوین به عنوان یک دارایی خوب برای مدیران جذابیت پیدا کند.