video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین

معمولا معامله گران حرفه ای باهوش تصور می شوند، زیرا آنها قبل از سرمایه گذاری در یک کلاس دارایی، خطرات را ارزیابی می کنند. در مقابل آن، بیشتر معامله گران خرده فروشی فقط چشم به سود احتمالی دارند و ریسک آن را قبل از سرمایه گذاری نادیده می گیرند.

بنابراین، این مسئله که تعداد آدرس های بیت کوینی (BTC) که بیش از ۱۰۰ بیت کوین نگهداری می کنند، به بالاترین سطح هفت ماهه یعنی ۱۶۲۷۱ رسیده است، می تواند به عنوان یک نشانه صعودی در نظر گرفته شود. علاوه بر این، میزان کم جستجو برای کلمه کلیدی “بیت کوین” نشان می دهد که افزایش قیمت فعلی با یک خرید خرده فروشی شدید همراه نیست،همانطور که در بازار گاوی قبلی در سال ۲۰۱۷ نیز مشاهده شد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

PlanB، خالق مدل انباشت به جریان، موضع صعودی خود را در مورد بیت کوین حفظ کرده است، زیرا انتظار دارد که قیمت این ارزدیجیتال تا دسامبر ۲۰۲۱ حداقل به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد، ارزش بازار بیت کوین بخ حدود ۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

در حالی که تحلیلگران ارز دیجیتال پیش بینی های صعودی برای بیت کوین را ابراز می کنند، نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، اقتصاددان همچنان نسبت به این موضع نگرشی منفی دارد، زیرا پیش بینی می کند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در حدود سه سال یک انقلاب بزرگ را آغاز کنند. روبینی در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که: “نه تنها به ارز دیجیتال احتیاج ندارید، بلکه حتی به Venmo هم احتیاج ندارید.”

در سایر خبرها، بازارهای سهام ایالات متحده با وجود اخباری مبنی بر موفقیت فایزر در آزمایشات واکسن COVID-19 ، افزایش بیشتری یافتند. در زمان نگارش این مطلب، قیمت طلا و بیت کوین به شدت اصلاح شد، اما به نظر می رسد که سرمایه گذاران ارز دیجیتال این اصلاح قیمت ها را به عنوان فرصت های خرید در نظر می گیرند.

بیایید نگاهی به دارایی های دیجیتال برتر بیندازیم تا ببینیم عملکرد امروز آنها چگونه است.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) روندی صعودی دارد اما در حال حاضر با مقاومت سختی در حدود ۱۶۰۰۰ دلار مواجه است. عدم صعود به بالاتر از سطح مقاومت می تواند باعث جلب سود معامله گران کوتاه مدت و شکست خرس های تهاجمی شود.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

اگر جفت ارز BTC / USD به زیر ۱۵،۶۵۰ دلار برسد، می تواند تا سطح حمایت اصلی ۱۴۰۰۰ دلار سقوط کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۳۹۳۵ دلار) دقیقاً زیر این سطح حمایت قرار دارد. بنابراین، گاوها احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع می کنند.

جهش شدید در برابر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشانگر تجمع گاوها در سطوح پایین تر است. قیمت این ارز دیجیتال ممکن است چند روز قبل از شروع حرکت بعدی روند، بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار ثابت بماند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۶۰۰۰ دلار برسانند، افزایش قیمت به ۱۷۲۰۰ دلار و سپس رسیدن به بالاترین حد ممکن امکان پذیر است. برعکس، شکست در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند منجر به سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۲۱۳۷ دلار) شود.

اتریوم / دلار

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای خط مقاومت در برابر افزایش الگوی wedge برسانند. اتر (ETH) در ۸ نوامبر الگوی شمعی روزانه را تشکیل داد و در حال حاضر با دامنه محدودی معاملات را انجام می دهد. این نشان دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس هاست.

نمودار ETH / USD  روزانه منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت را به زیر ۴۳۲ دلار برسانند، احتمال افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰۹ دلار) افزایش می یابد. شکست زیر خط حمایت wedge نشان دهنده برتری خرس ها خواهد بود.

با این حال، افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی در منطقه مثبت مزیت گاوها را نشان می دهد. اگر آنها بتوانند قیمت را از بالای wedge افزایش دهند، جفت ارز ETH / USD می تواند تا ۴۸۸٫۱۳۴ دلار افزایش یابد.

شکست این مقاومت می تواند روند صعودی را با هدف بعدی ۵۲۰ دلار و سپس ۵۵۰ دلار از سر بگیرد.

ریپل / دلار

XRP در تاریخ ۷ نوامبر تلاش کرد تا از این محدوده خارج شود اما خرس ها قیمت را به عقب برگرداندند. گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از میانگین های متحرک دفاع کنند. در صورت موفقیت به این انجام این کار، تلاش دیگری برای افزایش قیمت به بالاتر از ۰٫۲۶ دلار محتمل است.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

اگر قیمت برای یک روز بالاتر از ۰٫۲۶ دلار باشد، جفت ارز XRP / USD می تواند روند صعودی جدیدی را با هدف اول ۰٫۳۰ دلار شروع کند.

با این حال، میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. در صورت لغزش قیمت به زیر میانگین متحرک، این جفت ارز می تواند طی چند روز آینده بین ۰٫۲۶ تا ۰٫۲۲۹۵ دلار remain range-bound باشد.

شکست در زیر منطقه پشتیبانی ۰٫۲۲۹۵ دلار تا ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار ، مزیت را به سود خرس ها متمایل می کند.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) طی دو روز گذشته بالاتر از ۲۷۲ دلار بود اما نتوانست سطوح بالاتر را حفظ کند. رد قیمت مکرر نشان می دهد که خرس ها به شدت از منطقه مقاومت ۲۷۲ تا ۲۸۰ دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۷ دلار) کاهش دهند، جفت ارز BCH / USD ممکن است به ۲۴۲ دلار و سپس به ۲۳۱ دلار کاهش یابد. چنین حرکتی احتمال یک اقدام range-bound بین ۲۳۱ تا ۲۸۰ دلار را برای چند روز نشان خواهد داد.

با این حال، میانگین متحرک شیب دار و RSI در منطقه مثبت مزیت جزئی برای گاوها است. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارزدیجیتال را به بالای منطقه مقاومت برسانند، افزایش قیمت به ۳۰۰ دلار و سپس به ۳۲۶٫۳۰ دلار امکان پذیر است.

LINK/ دلار

گاوها در تاریخ ۷ نوامبر سعی کردند LINK چین لینک را به بالاتر از مقاومت ۱۳٫۲۸ دلار برسانند اما در انجام این کار موفق نبودند. با این حال، نکته مثبت این است که این آلت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱٫۴۶ دلار) برگشت و گاوها دوباره در تلاشند قیمت را به بالای سطح مقاومت برسانند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام چنین کاری شوند، یک الگوی سر و شانه معکوس صعودی را تکمیل می کند که هدف آن ۱۹٫۲۷۳۱ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱٫۴۶ دلار) به تدریج افزایش می یابد و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، که این یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

با این حال، اگر قیمت مجدداً از سطح مقاومت پایین بیاید  خرس ها سعی می کنند جفت ارز LINK / USD را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند. در صورت موفقیت به انجام این کار، کاهش قیمت به ۹٫۷۶۶۵ دلار امکان پذیر است.

بایننس کوین / دلار

در طی چند روز گذشته بایننس کوین (BNB) بین ۳۲ تا ۲۵٫۶۶۵۲ دلار معامله می شود. گاوها در تاریخ ۷ نوامبر تلاش کردند تا قیمت این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، اما در انجام این کار موفق نشدند.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸ دلار) و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که خرس ها برتری دارند. اگر قیمت زیر میانگین متحرک باقی بماند، افت به ۲۵٫۶۶۵۲ دلار امکان پذیر است.

جهش از این سطح حمایت می تواند مدت اقامت در این محدوده را برای چند روز دیگر افزایش دهد، در حالی که وقفه در زیر این سطح می تواند روند نزولی جدیدی را آغاز کند.

اگر جفت ارز BNB / USD از سطح فعلی تغییر کند و سطح ۳۰ دلار را بشکند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال و رسیده به سطح ۳۲ دلار شود.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۷ نوامبر یک بار دیگر از سطح مقاومت ۶۴ دلار کاهش یافت. با احتساب شکست در ۱۷ آگوست، قیمت در سه نوبت از این سطح مقاومت کاهش یافته است.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

RSI در حال شکل گیری یک واگرایی نزولی است که نشان می دهد این مومنتوم ممکن است در حال ضعیف شدن باشد.

اگر جفت ارز LTC / USD از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶ دلار) سقوط کند، احتمال افت قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰ دلار) را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کن ، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای ۶۴ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام این کار، رسیدن به ۶۸٫۹۰۰۸ دلار امکان پذیر است.

DOT/ دلار

DOT در حال حاضر در محدوده کوچکی معامله می شود که در سطح ۴٫۹۵ دلار با مقاومت و در سطح ۳٫۸۰ دلار پشتیبانی دارد. قیمت این ارز دیجیتال ر تاریخ ۷ نوامبر از ۴،۸۵۸۶ دلار کاهش یافت که نشان دهنده این است که خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

با این حال، گاوها سعی بر این دارند که قیمت این ارز دیجیتال را بالاتر از میانگین متحرک نگه دارند و RSI نیز در سطح ۵۰ حمایت دارد. اگر RSI بتواند از خط روند نزولی خارج شود، این یک مزیت برای گاوها است.

اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۴٫۹۵ دلار برسانند، احتمالاً افزایش قیمت تا ۵٫۵۸۹۹ دلار وجود دارد. خرس ها ممکن است دوباره با تهاجمی از این سطح دفاع کنند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را بیشتر از آن افزایش دهند، روند صعودی جدیدی ممکن است آغاز شود.

ADA/ دلار

ADA کاردانو از مقاومت ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار در تاریخ ۷ نوامبر کاهش یافت، که نشان می دهد خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند. با این حال، نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند که قیمت این ارز دیجیتال به زیر میانگین متحرک کاهش یابد.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

بازگشت شدید متوسط میانگین متحرک در تاریخ ۸ نوامبر نشان می دهد که تمایل به خرید در افت قیمت وجود دارد. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت برسانند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز ADA / USD می تواند به ۰٫۱۲۸ دلار و سپس به ۰٫۱۴۴۵ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت دوباره از ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار کاهش یابد، ممکن است اقدام range-bound طی چند روز دیگر ادامه یابد. شکست زیر میانگین های متحرک نشان دهنده ضعف است و خرس ها سپس سعی می کنند قیمت این جفت ارز را به زیر ۰٫۰۸۹۳ دلار برسانند.

بیت کوین اس وی / دلار

تجارت بیت کوین اس وی (BSV) در بازه وسیعی از ۱۴۶ تا ۱۸۱ دلار ادامه دارد. قیمت این ارز دیجیتال طی سه روز گذشته در بالا و پایین میانگین متحرک در حال نوسان است که نشان می دهد معامله گران در مورد حرکت بعدی قیمت بلاتکلیف هستند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک ثابت و RSI، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. اگر قیمت پایین تر از میانگین متحرک باقی بمان ، خرس ها سعی می کنند تا جفت ارز BSV / USD را در سطح حمایت اصلی ۱۴۶ دلار کاهش دهند.

بازگشت به پایین این سطح می تواند عملکرد range-bound را برای چند روز دیگر افزایش دهد. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت ۱۸۱ دلار افزایش دهند، این روند به نفع گاوها تغییر خواهد کرد.