video thumb

پیش نویس مقررات استیبل کوین و تحقیق در مورد CBDC در انگلستان

وزارت خزانه داری انگلستان عنوان کرده است که در حال پیش نویس پروپوزال هایی برای قانون گذاری استیبل کوین

ریشی سوناک (Rishi Sunak)، رئیس خزانه داری انگلیس در اطلاعیه ای، به پروپوزال قانون گذاری در کنار سایر اهداف برای صنعت خدمات مالی کشور اشاره کرد – از جمله بررسی رژیم لیست های انگلیس و حمایت از امور مالی سبز.

“فن آوری های جدید مانند استیبل کوین ها – ارزهای دیجیتال که به صورت خصوصی منتشر می شوند – می توانند نحوه ذخیره و مبادله پول مردم را تغییر دهند و پرداخت ها را ارزان تر و سریعتر انجام دهند.”

این خبر در حالی است که یک هفته مذاکرات قاطع بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر توافق تجاری پس از برگزیت انجام شده است. صدراعظم سوناک اظهار امیدواری کرد که بخش خدمات مالی انگلیس “گفتگوی جهانی درباره فناوری های جدید مانند پول های دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی” را به جلو سوق دهد. وی در این خصوص عنوان کرد:

“ما در حال آغاز فصل جدیدی در تاریخ خدمات مالی و تجدید موقعیت انگلیس به عنوان برجسته ترین مرکز مالی جهان هستیم. برنامه های ما تضمین خواهد کرد که انگلستان به عنوان یک بازار باز، جذاب و منظم به جلو حرکت می کند. “

در حالی که جزئیات ارائه شده کم است، در این اعلامیه ادعا می شود که پیش نویس دستورالعمل ها به ابتکارات استیبل کوینی نیاز دارد تا از حداقل استانداردهای موجود با سایر روش های پرداخت، پیروی کند.

این سند همچنین عنوان می کند که هم بانک مرکزی انگلستان و هم خزانه داری در حال تحقیق در مورد CBDC هستند، و وزیر امور خارجه از کار این دو بخش در زمینه تحقیق مورد “اینکه آیا بانک های مرکزی می توانند ارزهای دیجیتال خود را به عنوان مکمل پول نقد منتشر کنند”. استقبال کرده است.

پیامدهای نظارتی توکن های پایدار به دنبال اعلام فیس بوک در مورد برنامه خود برای راه اندازی ارز دیجیتال لیبرا در ژوئن ۲۰۱۹، موضوع اصلی این نگرانی شد.

از آن زمان، قانون گذاران اروپایی به طور مداوم خواستار این هستند که قبل از اینکه استیبل کوین ها در حوزه های قضایی آنها ریشه بدواند، تدوین دستورالعمل های نظارتی دقیق و روشنی اعمال شود.

در مقابل، به نظر می رسد که وزیر خزانه داری انگلیس ارزیابی کاملاً منصفانه تری از روند در حال رشد بخش استیبل کوین انجام داده و خاطرنشان کرده است که ابتکارات توکن پایدار با همان نظارت شرکت های پرداخت موجود روبرو خواهد شد.