video thumb

رشد بازارها با موفقیت ۹۰ درصدی آزمایش واکسن کرونا

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که معاملات قراردادهای آتی بیت کوین

شرکت فایرز عنوان کرده است که واکسن تولیدی این شرکت ۹۰ درصد موفقیت آمیز بوده و می تواند از مردم در برابر ویروس کووید ۱۹ محفاظت به عمل آورد.

یک مقام ارشد در سازمان بهداشت جهانی نیز  نتایج اعلام‌ شده از سوی فایزر را مثبت قلمداد کرده و اظهار داشته که استفاده از این واکسن می‌تواند بر روی روند همه‌ گیری کووید ۱۹ تغییرلتی اساسی اعمال کند.

این خبر، امیدها را برای اینکه به زودی ممکن است یک درمان موثر برای کووید ۱۹ وجود داشته باشد، زیاد می کند.

داده ها نشان می دهد که با انتشار این اخبار، بیت کوین با افزایش قیمت روبرو شده است.

این در حالی بود که معاملات آتی با S&P 500 بیش از ۱۰۰ واحد افزایش یافت و به رکورد ۳،۶۴۸ دلار رسید و معاملات آتی داو جونز نیز ۱۵۰۰ واحد افزایش پیدا کرد، در عین حال، طلا  از ۱۹۵۰ دلار به ۱۹۰۰ دلار کاهش یافت.

لازم به ذکر است که ویروس کرونا اقتصاد جهانی را در سه ماهه دوم تقریباً به بن بست رسانده است. بنابراین اخبار کشف واکسن کرونا نشانه خوبی برای سهام حساس به رشد و سایر دارایی های پرخطر است.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که افزایش ارزش بیت کوین از اکتبر که زیر ۱۰،۵۰۰ دلار بود طی چند روز گذشته در کمتر از ۱۶۰۰۰ دلار متوقف شده است، اما در روز یکشنبه، قیمت هفتگی این ارز دیجیتال به بالاترین قیمت سال گذشته خود رسید و همین مسئله درها را برای ادامه روند صعودی باز کرده است.