video thumb

استخراج ارز دیجیتال درحال جذب بهترین تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان

گزارش های منتش شده حاکی از آن است که En + Group، بزرگ ترین تولید کننده آلومینیوم کم کربن در جهان و بزرگ ترین تولیدکننده برق آبی در بخش خصوصی، وارد اولین سرمایه گذاری مشترک استخراج ارز دیجیتال

این سرمایه گذاری جدید که Bit + نام دارد، بر ایجاد امکاناتی متمرکز خواهد بود که از استخراج ارز دیجیتال با اثر کربن کم پشتیبانی می کنند. شریک En + Group در Bit +، شرکت روسی BitRiver می باشد که خدمات میزبانی و راه حل های کلیدی را در اختیار عملیات های استخراج ارز دیجیتال نهادی بزرگ می گذارد.

BitRiver در حال حاضر بزرگ ترین مرکز داده را ارائه می دهد که خدمات استخراج را برای استخراج بیت کوین (BTC) در فدراسیون روسیه ارائه می دهد و خدمات مشابهی را نیز در سراسر کشور و همسایگان CIS ارائه می دهد.

اولین نتیجه سرمایه گذاری Bit + نصب یک مرکز جدید نزدیک به مرکز داده موجود BitRiver در Bratsk ، واقع در منطقه ایرکوتسک فدراسیون روسیه است. En + Group متعهد شده است تا ۱۰  مگاوات برق به تاسیساتی که از واحدهای استخراج ارز دیجیتال مدولار تشکیل شده و از قبل عملیاتی شده است، ارائه دهد. این شرکت ها قصد دارند ظرفیت تاسیسات را تقریباً به ۴۰ مگاوات مقیاس بندی کنند.

در فاز اولیه این اقدام، این مرکز از ۱۴ واحد مدولار تشکیل شده است که هر یک از آنها یک کانتینر حمل و نقل تبدیل شده به بزرگی یک مرکز داده استخراج ارز دیجیتال در مقیاس کامل است. هر واحد می تواند تا ۴۰۰ نفر از استخراج کنندگان بیت مین S19 Pro را در خود جای دهد.

در یک بیانیه رسمی آمده است که، En + Group زمینه هایی را در مورد انتخاب منطقه ایرکوتسک و تداوم آشکار آن برای راه حل های کم کربن برای استخراج ارز دیجیتال ارائه داده است. در این بیانیه آمده است:

“دارایی های انرژی ما در منطقه [ایرکوتسک] برق کم کربن و ارزان از منابع تجدیدپذیر تولید می کنند و ما قادر به ارائه انرژی مازاد به این مشارکت ها هستیم. علاوه بر این، دمای متوسط سالانه انرژی مورد نیاز مراکز داده را کاهش می دهد و باعث کارآیی بیشتر آنها می شود و اثر کربن آنها به حداقل می رسد. “

همانطور که گزارش شده است، مصرف زیاد انرژی برای بخش ارز دیجیتال به ویژه برای کوین هایی مانند بیت کوین که الگوریتم اجماع آنها از نظر محاسباتی فشرده است نیاز به میزان بسیار زیادی انرژی دارد، همچنان نقطه ضعف آن است.

گفتنی است که چندین متخصص انرژی سعی کرده اند تا بحث انرژی پیرامون بیت کوین را به دور از مصرف انرژی تغییر جهت دهند. آنها در عوض بر روی تجزیه و تحلیل محل تولید آن انرژی و چگونگی تولید آن متمرکز شده اند و استدلال کرده اند که اطمینان از انجام انتخاب های کمتر مضر در مرحله تولید برق از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

حال باید مشاهده کرد که ورود فعالان مالی و ژئوپلیتیکی به عملیات نهایی سیاست های آب و هوای جهانی،  تا چه حد برای پایدار کردن این بخش موثر خواهد بود.