video thumb

۳ راهی که ممکن است قیمت بیت کوین و سهام نسبت به ریاست جمهوری بایدن واکنش نشان دهند

بر اساس گزارش های منتشر شده، رسانه های مهم جو بایدن را برنده انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرده اند و همین مسئله باعث شده تا تحلیلگران در مورد اینکه چگونه ریاست جمهوری بایدن بر قیمت بیت کوین

در روز گذشته، چندین رسانه مهم اعلام کردند که جو بایدن پس از ۴ روز شمارش دقیق آرا در ایالت های مهم، موفق به کسب آرای انتخاباتی کافی برای دستیابی به چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده شده است.

از آنجا که شور و هیجان ناشی از یک انتخابات شروع به کاهش می کند، تحلیلگران نگاه دقیق تری به نحوه تأثیر ریاست جمهوری بایدن بر بازارهای سنتی و قیمت بیت کوین خواهند داشت. سه عامل اساسی که در این زمینه باید در نظر گرفته شود، عبور نهایی از دور جدید محرک های اقتصادی، تقویت دلار آمریکا و احتمال بهبود بازار سهام می باشد.

بیت کویننمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView.com

محرک اقتصادی می تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین شود

پیش از انتخابات، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده عنوان کرده بود که قصد دارد بحث محرک های اقتصادی را تا بعد از انتخابات به تأخیر بیندازد. در نتیجه، دموکرات ها و جمهوری خواهان در رسیدن به یک توافق تلاش کردند.

انتخابات بایدن چشم انداز بسته محرک را تا پایان سال روشن می کند. دموکراتها در کنگره آمریکا قبلاً در ماه اکتبر لایحه ارائه محرکی به ارزش ۲٫۲ تریلیون دلار را پیشنهاد کرده بودند، اما این طرح نتوانست از حمایت مجلس سنا برخوردار شود.

دور دوم محرک می تواند بیت کوین را تحت تأثیر مثبت قرار دهد، زیرا به طور قابل توجهی شرایط مالی در ایالات متحده را آرام می کند و همچنین باعث تقویت اقتصاد ایالات متحده می شود و به نوبه خود اشتهای سرمایه گذاران را برای دارایی های پر خطر تحریک می کند.

درک بیت کوین در ماه های اخیر از یک دارایی پر ریسک به یک دارایی امن تبدیل شده است. با وجود این، هنوز چندین مورد وجود دارد که قیمت بیت کوین همزمان با بازار سهام حرکت می کند، بنابراین در صورت عدم انگیزه برای دارایی های دارای پر ریسک، قیمت بیت کوین هنوز هم می تواند افزایش یابد.

تقویت دلار آمریکا

اگر دولت بایدن یک بسته محرک را تأیید کند، دلار آمریکا تقویت خواهد شد. به عنوان نمونه، منطقه یورو پس از تصویب یک پیشنهاد محرک مهم، شاهد افزایش ارزش یورو بود.

دلار آمریکا از ماه مارس در مقابل ارزهای ذخیره عملکررد خوبی نداشته است. در نتیجه، به بهبود طلا، بیت کوین و سایر فروش ذخیره های ارزش دیگر کمک کرد، زیرا آنها در برابر دلار قیمت گذاری می شوند.

به همین ترتیب، این احتمال نیز وجود دارد که دور دوم محرک های مالی و افزایش اعتماد سرمایه گذاران در ابتدا بتواند تأثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. یادآوری این نکته نیز مهم است که با گذشت زمان، تقویت دلار می تواند فشار فروش بیشتری بر بیت کوین و طلا وارد کند.

بازارهای سهام ممکن است اکنون که انتخابات “تمام شده” با افزایش روبرو شوند

تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند که بازار سهام ایالات متحده پس از تأیید نتیجه انتخابات بهبود یابد. اگرچه بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که ممکن است سیاست های مالیاتی و زیست محیطی بایدن در نهایت منجر به کسادی بازار سهام شود، اما احتمال بالا رفتن ارزش سهام در کوتاه مدت وجود دارد.

بازار سهام در طول ماه های آگوست و سپتامبر با افت شدیدی روبرو شد، زیرا تحلیلگران نسبت به انتخابات مورد بحث هشدار دادند. بعید است گمانه زنی ها در مورد نتیجه انتخابات باعث افزایش فروش دارایی های دارای پر ریسک شود. ترس از ادامه انتخابات بدون پیروزی مشخص باعث ایجاد جنجال در بازارها شد.

پس از پایان رقابت ۲۰۲۰، عدم اطمینان در بازارها کمتر است و این می تواند بازار سهام را در کنار سایر دارایی های دارای پر ریسک بهبود بخشد.

از نظر مقررات، جیک سروینسکی (Jake Chervinsky)، مشاور عمومی Compound Finance عنوان کرد که بایدن هیچ موضع گیری عمومی نسبت به ارز دیجیتال ابراز نکرده است. او در این زمینه نوشت:

“رئیس جمهور منتخب بایدن در مورد دیدگاه های خود در مورد ارزهای دیجیتال به طور علنی چیزی را مطرح نکرده است. در حال حاضر، این واقعا یک مسئله کافی نیست که بتواند توجه او را جلب کند. چهار سال آینده سیاست ارز دیجیتال در ایالات متحده بستگی به این دارد که چه کسی را در سمت های اصلی منصوب کند. اما با گذشت زمان و جابجایی ها همه چیز مشخص خواهد شد.”

در حالی که رسانه ها اعلام کرده اند که جو بایدن برنده انتخابات ۲۰۲۰ است، پرزیدنت ترامپ هنوز تسلیم این رقابت نشده است و انتظار می رود تیم حقوقی ترامپ در مورد نتایج شکایت کرده و سعی در بازشماری مجدد در هر ایالت داشته باشد.

اگر این اتفاق بیفتد، ترس و نوسان می تواند به سرعت وارد بازار شود و منجر به عقب نشینی قیمت سهام و ارزهای دیجیتال شود.