video thumb

ایران، بیت کوین را برای تجارت بین‌المللی مورد پذیرش قرار می‌دهد

دولت ایران با عمیق شدن بحران اقتصادی کشور همراه با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، تضعیف ریال و تشدید تحریم های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده، بیت کوین

مشکلات اقتصادی ایران بزرگ شده است

ایران با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در کشور دچار یک بحران اقتصادی شدید است. وزارت بهداشت ایران می گوید در کمتر از دو ماه تعداد موارد ابتلای روزانه Covid-19 بیش از چهار برابر شده است. علاوه بر این، تعداد تحریم های بیشتری توسط دولت ایالات متحده علیه ایران اعمال شده است، این در حالی است که ریال، واحد پول محلی همچنان سقوط چشمگیری می کند.

استیو اچ. هانک (Steve H. Hanke)، استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جان هاپکینز و یک متخصص ابر تورم، اوضاع ایران را “یک مارپیچ مرگ کلاسیک” توصیف کرد. وی توضیح داد:

از تاریخ ۱/۱/۲۰ ، ارزش ریال ۵۴٫۲۳٪ در برابر دلار در بازار آزاد کاهش یافته و تورم از ۲۱٫۸۹٪ در سال به ۱۵۸٫۳۱٪ در سال رسیده است.

بیت کوین: راه حلی برای مشکلات ایران

در حالی که ایران مدت هاست طرفدار بیت کوین می باشد و از آگوست ۲۰۱۹ صنعت ارز دیجیتال را قانون گذاری کرده است، این کشور هفته گذشته اقدام اساسی برای انتقال ارز دیجیتال به سطح بعدی انجام داد. نشریه ایرنا گزارش داده که کابینه ایران قانون پیشنهادی ارز دیجیتال را براساس پیشنهاد مشترک CBI و وزارت انرژی ایران اصلاح کرده تا بانک مرکزی بتواند از ارز دیجیتال برای پرداخت واردات استفاده کند. این امر همچنین می تواند به بانک مرکزی در جلوگیری از محدودیت های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده کمک کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال

در حالی که دولت هنوز در حال جزییات نحوه انجام این کار است، این نشریه گزارش داد که ماینرهای مجاز بیت کوین در این کشور مجبورند کوین های خود را مستقیماً به بانک مرکزی بفروشند. ایران دیلی شرح داد:

دولت ایران مقررات خود را در مورد ارزهای دیجیتال اصلاح کرد تا اجازه دهد آنها در زمان افزایش فشار بر استفاده عادی از ارزهای سخت کشور برای تأمین بودجه واردات مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه این خبر آمده است: براساس قوانین، ارزهای دیجیتالی که به طور قانونی در ایران استخراج می شوند، فقط درصورتی قابل مبادله هستند که از آنها برای تأمین مالی واردات از کشورهای دیگر استفاده شود. ماینرها قرار است ارز دیجیتال اصلی را مستقیماً و در حد مجاز به کانال های معرفی شده توسط CBI عرضه کنند.” علاوه بر این، سقف قانونی برای مقدار ارز دیجیتال برای هر ماینر توسط سطح انرژی یارانه ای مورد استفاده برای فرآیند استخراج و براساس دستورالعمل های منتشر شده توسط وزارت نیرو تعیین می شود.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس