video thumb

داده ها نشان می‌دهد که افزایش قیمت بیت کوین ممکن است در ۱۶۰۰۰ دلار متوقف نشود

بر اساس گزارش های منتشر شده، قیمت بیت کوین

تحلیلگران، کاهش ذخایر صرافی ها بیت کوین، عرضه بی ثبات، افزایش “قدرت” و سودهای غیر واقعی را به عنوان عوامل تداوم این افزایش قیمت مشخص کرده اند.

تعداد بیت کوین نگهداری شده در صرافی ها کاهش می یابد

به تازگی، Delphi Digital ، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای مستقل در زمینه ارزهای دیجیتال، گزارشی از چشم انداز بازار بیت کوین منتشر کرده است. پاول بورلاژ (Paul Burlage)، تحلیلگر دلفی عنوان کرد که معیارهای موجود در بازار معمولاً افزایش قوی بیت کوین را نشان می دهند.

از تاریخ ۱۱ فوریه، ذخایر بیت کوین صرافی از ۲٫۹۶ میلیون به ۲٫۴۱ میلیون کاهش یافت. از نظر دلار، افت ۵۵۰،۰۰۰ بیت کوین معادل ۶٫۳۶ میلیارد دلار است.

کاهش ذخایر بیت کوین یک اتفاق خوش بینانه است زیرا به این معنی است که فروشندگان کمتری بیت کوین را در صرافی ها سپرده گذاری می کنند. بورلاژ اظهار داشت:

“در ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۰، بیت کوین دلار در صرافی ها به بالاترین قیمت خود در ۲٫۹۶ میلیون پوند رسید. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در صرافی ها ۲٫۴۱ پوند قیمت دارد. این روند فعلی شاهد انشعاب بین سهام بیت کوین و قیمت است که یک حرکت پایدارتر به سمت بالا برای بیت کوین را نشان می دهد.”

بیت کوینذخایر بیت کوین صرافی ها. منبع: Delphi Digital

افزایش میزان بیت کوین جابجا نشده

در حالی که فروشندگان کمتری بودجه خود را به صرافی ها منتقل کرده اند، میزان بیت کوین جابجا نشده همچنان بالاست. در تاریخ ۹ سپتامبر، بورلاژ توضیح داد که درصد بیت کوین جابجا نشده به بالاترین حد خود در ۶۳٫۵٪ رسیده است. از آن زمان تاکنون، با اندکی کاهش به ۶۲٪ رسیده است، اما با توجه به اینکه قیمت این ارز دیجیتال به طور قابل توجهی افزایش یافته است، این یک معیار مثبت است.

این نشان می دهد که سرمایه گذاران با وجود افزایش اخیر قیمت بیت کوین هلدینگ خود را افزایش می دهند و سود زیادی کسب نمی کنند.

در هفته های اخیر تعداد “دست های ضعیف” یا خریداران سفته باز به طور محسوسی کاهش یافته است، در حالی که دست های قوی تر تقویت می شوند.

خروج خریداران کوتاه مدت و ورود “هودل کنندگان” بلند مدت نشان می دهد که بیت کوین می تواند یک افزایش طولانی مدت را تجربه کند.

این روند همزمان با انعطاف پذیری بیت کوین به بالای ۱۵۰۰۰ دلار است و نشان می دهد که سطح مقاومت سنگین نزدیک به تحول در یک منطقه پشتیبانی است.

سود تحقق نیافته بیت کوین نشان می دهد که ممکن است افزایش قیمت ادامه داشته باشد

در جولای ۲۰۱۹، قیمت بیت کوین به حدود ۱۴۰۰۰ دلار رسید. در آن زمان، رافائل شولتزه-کرافت (Rafael Schultze-Kraft)، مدیر ارشد فنی Glassnode عنوان کرد که سود نسبی تحقق نیافته بیت کوین نسبتاً ۰٫۶۴ است.

در حال حاضر، علی رغم اینکه قیمت بیت کوین بالای ۱۵۰۰۰ دلار است، سود نسبی تحقق نیافته ۰٫۵۳ است. این نشان می دهد که بیت کوین این پتانسیل را دارد که قبل از عقب نشینی قوی، شاهد یک افزایش قیمت گسترده تر باشد.