سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اخیراً عنوان کرده که محرک های مالی اضافی می توانند منجر به بهبودی بیشتری شوند. وی همچنین تأکید کرد که بانک فدرال از ابزار کافی برای حمایت از اقتصاد برخوردار است.

پس از اعلام برنده انتخابات ایالات متحده، تمرکز نمایندگان مجلس می تواند به بسته محرک بعدی تغییر یابد. با این حال، چاپ پول اضافی تنها بدهی ملی موجود را که در حال حاضر ۲۷٫۲ تریلیون دلار می باشد، افزایش می دهد.

حتی ممکن است در کوتاه مدت برای کاهش تأثیر بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 دور جدیدی از اقدامات محرک مورد نیاز باشد، تحلیلگران بر این باورند که در آینده ممکن است بانک فدرال قادر به بازگرداندن اقدامات نباشد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

به همین دلیل، سرمایه گذاران نهادی پرتفوی خود را با طلا پوشش ریسک کرده اند و چند نفر دیگر مانند مدیر صندوق سرمایه گذاری پاول تودور جونز طرفدار خرید بیت کوین (BTC) هستند.

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل و سرمایه گذار Galaxy Digital بر این باور است که بیت کوین در مرحله بازار گاوی قرار دارد. از این رو، وی اخیراً به هودل کنندگان بیت کوین توصیه کرده است که برای مقابله با احساسات پس از افزایش اخیر، تلفن های خود را کنار بگذارند و به اخبار کاری نداشته باشند.

در حالی که سرمایه گذاران بلندمدت می توانند موقعیت های خود را حفظ کنند، معامله گران کوتاه مدت باید هوشیار باشند تا مبادا بخش زیادی از سودهای غیر واقعی خود را بازگردانند.

بیایید تا در ادامه نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا ببینیم که آیا این افزایش قیمت، متوقف شده یا می تواند بیشتر شود.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) در تاریخ ۴ نوامبر بالاتر از ۱۴۰۰۰ دلار بسته شد و با یک افزایش قیمت شدید در ۵ نوامبر این حرکت را دنبال کرد. قیمت بیت کوین به بالاترین قیمت روزانه خود یعنی ۱۵۹۵۶٫۲۶ دلار رسید که در حال حاضر به عنوان یک مقاومت عمل می کند.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

با این حال، این روند به وضوح به نفع گاوهاست و احتمال دارد هر گونه افت قیمت به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود. اگرچه شاخص مقاومت نسبی واگرایی منفی را فاقد اعتبار کرده است، اما عمق قلمرو خرید بیش از حد، افزایش یافته است که نشان می دهد چند روز ادغام یا اصلاح ممکن است رخ دهد.

اگر گاوها در شیب بعدی تا ۱۴۰۰۰ دلار خرید های خود را انجام دهند، نشان دهنده این است که مقاومت قبلی برای حمایت رو به افزایش است و ممکن است این سطح در طی افت های بعدی مانند کف عمل کند.

گاهی اوقات، در حین شور و هیجان خرید، RSI می تواند برای مدت طولانی در منطقه خرید بیش از حد زیاد باقی بماند. از این رو، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۶۰۰۰ دلار برسانند، انتقال به منطقه مقاومت ۱۷۰۰۰ تا ۱۷۲۰۰ دلار امکان پذیر می باشد. این آخرین مانع قبل از رسیدن به اوج های خود است.

با این حال، محور عمودی به ندرت ادامه می یابد و معمولاً با افت شدید پایان می یابد. از این رو، حتی اگر روند صعودی ادامه یابد، معامله گران باید احتیاط کنند. اگر جفت ارز BTC / USD کاهش یابد و زیر سطح حمایت ۱۴۰۰۰ دلاری سقوط کند، این نمای صعودی باطل خواهد شد.

اتریوم / دلار

قیمت اتر (ETH) پس از آنکه گاوها قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی در ۴ نوامبر رساندند، شتاب گرفت. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹۵ دلار) و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

هدف بعدی این روند صعودی ۴۵۰ دلار است و اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از این مقاومت بالا ببرند، جفت ارز ETH / USD ممکن است به ۴۸۸٫۱۳۴ دلار برسد. حتی اگر خرس ها مقاومت ۴۵۰ دلاری را ارائه دهند، گاوها به دلیل مثبت شدن احساسات، در هنگام افت قیمت خرید خود را انجام می دهند.

اولین نشانه ضعف، شکست زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود و اگر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۴ دلار) شکسته شود، این مزیت به نفع خرس ها خواهد بود.

XRP/ دلار

طی هفته های گذشته XRP تا حد زیادی بین ۰٫۲۲۹۵ تا ۰٫۲۶ دلار range-bound شده است. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارزدیجیتال را بالاتر از ۰٫۲۶ دلار برسانند و حفظ کنند ، جفت ارز XRP / USD می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند که ممکن است منجر به افزایش ۰٫۳۰۳۷۴۶ دلار شود. RSI برای اولین بار از ماه آگوست به بالای ۶۰ رسیده است که نشان می دهد گاوها یک بازگشت قوی دارند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید یا نتواند بیش از ۰٫۲۶ دلار را حفظ کند، احتمالاً چند روز دیگر اقدام range-bound وجود دارد. اگر این جفت ارز به زیر سطح حمایت ۰٫۲۲۹۵ تا ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار سقوط کند، روند به نفع خرس ها تغییر خواهد کرد.

بیت کوین کش / دلار

بسطح حمایت ۲۳۱٫۹۳ دلار به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۵ دلار) رسیده است که خرس ها ممکن است مقاومت کنند. اگر بیت کوین کش (BCH) از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت این ارزدیجیتال را به زیر ۲۳۱٫۹۳ دلار برسانند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، جفت ارز BCH / USD می تواند تا منطقه مقاومت ۲۷۲ تا ۲۸۰ دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI تا نقطه میانی صعود کرده است که این امر یک اقدام range-bound در کوتاه مدت را نشان می دهد.

شکست ۲۸۰ دلاری می تواند آغاز یک حرکت صعودی باشد که ممکن است به ۳۲۶ دلار افزایش یابد در حالی که شکست در زیر ۲۳۱٫۹۳ دلار ممکن است منجر به سقوط به ۲۰۰ دلار شود.

LINK/ دلار

دنباله های طولانی روی شمعدان های سه روز گذشته نشان می دهد که گاوها در زیر خط روند صعودی تجمع می کنند. آنها در حال حاضر Chainlink (LINK) را بالاتر از خط روند نزولی قرار داده اند که نشان می دهد اصلاح قیمت ممکن است به پایان رسیده باشد.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

گاوها اکنون سعی می کنند قیمت را به مقاومت بعدی با ۱۳٫۲۸ دلار برسانند. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت می تواند الگوی معکوس سر و شانه را تکمیل کند.

با این حال، میانگین متحرک ثابت و RSI کمی بالاتر از ۵۵ یک اقدام range-bound  را طی چند روز آینده نشان می دهد.

اگر جفت ارز LINK / USD از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۹٫۷۶۶۵ دلار برسد، این نمایه باطل خواهد شد.

بایننس کوین / دلار

روند بایننس کوین (BNB) از ۲۵٫۶۶۵۲ دلار در ۴ نوامبر معکوس شد و گاوها در حال حاضر در تلاش هستند تا قیمت این ارز دیجیتال را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۸۳ دلار) حفظ کنند. این حرکت نشان می دهد که خرس ها قدرت خود را از دست می دهند.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

اگر قیمت این ارز دیجیتال بالاتر از میانگین متحرک باقی بماند، گاوها سعی می کنند قیمت جفت ارز BNB / USD را به مقاومت ۳۲ دلار برسانند. با این حال، اگر این جفت ارز از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها مجدداً تلاش می کنند تا حمایت ۲۵٫۶۶۵۲ دلاری را بشکنند.

میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. این اقدام می تواند منجر به چند روز اقدام range-bound  بین ۲۵٫۶۶۵۲ دلار و ۳۲ دلار شود.

لایت کوین / دلار

بازآزمایی موفقیت آمیز سطح شکست الگوی معکوس سر و شانه در ۳ و ۴ نوامبر باعث خرید عمده ای از سوی گاوهایی شد که لایت کوین (LTC) را به بالای ۶۰ دلار رسانده اند.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دارند و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش از حد رسیده است که نشان می دهد گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند. اگر گاوها این جنبش را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از ۶۴ دلار برسانند، جفت ارز LTC / USD می تواند به ۶۸٫۹۰۰۸ دلار برسد.

با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها در حال حاضر تلاش می کنند تا این روند صعودی را با ۶۴ دلار متوقف کنند اما تا زمانی که قیمت را به زیر ۶۰ دلار برسانند، این مزیت برای گاوها باقی خواهد ماند.

DOT/ دلار

شکست خرس ها در پایین آوردن قیمت Polkadot (DOT) به زیر ۳٫۸۰ دلار در تاریخ ۳ و ۴ نوامبر باعث خرید این دارایی شد و گاوها قیمت را از میانگین متحرک افزایش دادند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

در حال حاضر جفت ارز DOT / USD بین ۳٫۸۰ تا ۴٫۹۵ دلار range-bound شده است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از ۴٫۶۱۱۲ دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است تلاش کند تا بالاتر از ۴٫۹۵ دلار شکسته شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، رسیدن به قیمت ۵٫۵۸۹۹ دلار امکان پذیر است.

هر دو میانگین متحرک ثابت هستند و RSI به منطقه مثبت صعود کرده است که این یک مزیت جزئی برای گاوها می باشد. با این حال، اگر قیمت این ارز دیجیتال از ۴٫۶۱۱۲ دلار یا ۴٫۹۵ دلار کاهش پید کند، این جفت ارز ممکن است جایگاه خود را در این محدوده برای چند روز دیگر تمدید کند.

کاردانو / دلار

پس از آنکه گاوها کاردانو (ADA) را به بالاتر از میانگین متحرک رساندند، روند بازگشت سطح حمایت ۰٫۰۸۹۳ دلاری شتاب گرفت. این آلت کوین در حال حاضر در تلاش است تا به سطح مقاومت ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار افزایش پیدا کند.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

اگر قیمت این جفت ارز از سطح مقاومت پایین بیاید، جفت ارز ADA / USD می تواند برای چند روز در محدوده ۰٫۰۸۹۳ و ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار باقی بماند.

با این حال ، میانگین متحرک مسطح و RSI بالای ۶۰ نشان می دهد که گاوها در حال بازگشت هستند. اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار برسانند، افزایش قیمت به ۰٫۱۲۸ دلار و سپس به ۰٫۱۴۴۵ دلار امکان پذیر می باشد. اگر این جفت ارز از سطح فعلی پایین تر رفته و به زیر ۰٫۰۸۹۳ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد.

بیت کوین اس وی / دلار

گاوها به هنگام کاهش قیمت بیت کوین اس وی (BSV) به ۱۴۶٫۲۰ دلار در ۳ و ۴ نوامبر، این دارایی دیجیتال را خریداری کردند،. حرکت جهشی این ارز دیجیتال در ۵ نوامبر افزایش یافت و این آلت کوین در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک است.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را در بالاتر از میانگین متحرک حفظ کنند، جفت ارز BSV / USD می تواند تا ۱۸۰٫۶۳ دلار افزایش یابد. خرس ها ممکن است از این سطح به صورت تهاجمی دفاع کنند زیرا این جفت ارز در سه بار گذشته جهت خود را از این مقاومت معکوس کرده بود.

هر دو میانگین متحرک ثابت هستند و RSI تا نقطه میانی افزایش یافته است که نشان می دهد اقدام range-bound احتمالاً برای چند روز دیگر ادامه دارد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۸۰٫۶۳ دلار برسانند و آن را حفظ کنند یا خرس ها جفت ارز را در زیر منطقه پشتیبانی ۱۴۶٫۲۰ دلار تا ۱۳۵ دلار کاهش دهند، می تواند نشان دهنده یک حرکت رو به رشد برای این ارز دیجیتال باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location