video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پس از رسیدن قیمت بیت کوین

دیروز قیمت بیت کوین (BTC) سطح مقاومت ۱۴،۱۰۰ دلاری را تحت فشار قرار داد تا قبل از اینکه دوباره به عنوان پشتیبانی ۱۴،۱۰۰ دلار دوباره امتحان کند، به بالاترین قیمت سال ۲۰۲۰ خود یعنی به ۱۴۲۵۹ دلار برسد.

اگرچه این سطح، مقاومت مهمی را نشان می دهد، اما داده ها حاکی از آن است که نهنگ های بیت کوین با عجله موقعیت های خود را نمی بندند زیرا انتظار دارند افزایش قیمت فعلی ادامه داشته باشد. این اعتماد قوی به این ارز دیجیتال حتی در صورت وجود عدم اطمینان در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نشان می دهد که فعالان بازار انتظار دارند قیمت بیت کوین بدون توجه به پیروزی در انتخابات بالاتر برود.

یکی دیگر از علائم صعودی بیت کوین، رکورد ورودی ۲۱۵ میلیون دلار به Grayscale Bitcoin Trust در هفته گذشته است. این رقم نشان می دهد که علاوه بر نهنگ ها، سرمایه گذاران نهادی نیز در مورد چشم انداز بیت کوین صعودی هستند.

اگر سرمایه گذاران همچنان با نرخ فعلی، پول خود را وارد Grayscale کنند، صندوق ممکن است در مدت زمان تقریباً سه هفته حدود ۲٫۷٪ از عرضه بیت کوین را در اختیار داشته باشد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

در طول بازار گاوی سال ۲۰۱۷، عامل اصلی اقدام قیمت بیت کوین بازار اسپات بود. با این حال، طبق گزارشماه نوامبر صرافی کراکن، حجم مشتقات ارز دیجیتال افزایش یافته است.

همچنین در این گزارش آمده است که حجم اسپات در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۵۷۰ میلیارد دلار بود اما “تقریباً دو سال بعد” به ۱۰۴ میلیارد دلار کاهش یافت، اما حجم تصور مشتقات از زیر ۶ میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱٫۷تریلیون دلار در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

در حالی که داده ها حاکی از مشارکت بیشتر معامله گران حرفه ای و سرمایه گذاران نهادی است، آیا پروژه فنی برای بیت کوین و آلت کوین ها وارونه تر است؟

بیت کوین / دلار

در چند روز گذشته خرس ها حتی نتوانستند بیت کوین (BTC) را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۳٫۰۵۷ دلار) کاهش دهند که نشان می دهد گاوها عجله ای برای ذخیره سود ندارند. این می توانست دور دیگری از خرید را به دنبال داشته باشد که باعث افزایش قیمت به بالاترین قیمت ۲۰۲۰ در سطح ۱۴۲۵۹ دلار شود.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک شیب دار و شاخص مقاومت نسبی در منطقه خرید بیش از حد، نشانگر کنترل گاوهاست. اگر آنها بتوانند قیمت بالاتر از ۱۴۱۰۲ دلار را حفظ کنند، مرحله بعدی حرکت صعودی احتمالاً آغاز می شود. مقاومت عمده بعدی نزدیک به ۱۶۲۰۰ دلار است.

با این حال، RSI هنوز نشانه هایی از واگرایی منفی را نشان می دهد که معمولاً به عنوان یک هشدار قابل اعتماد است که نشان می دهد مومنتوم ممکن است در حال تضعیف شدن باشد. اما در یک روند صعودی قوی، واگرایی ممکن است یک سیگنال جعلی باشد مگر اینکه قیمت کاهش یابد.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و جفت ارز BTC / USD به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این نمای صعودی باطل خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها در حال بازگشت هستند و اگر این جفت ارز به زیر حمایت ۱۲،۴۶۰ دلاری برسد، احتمالاً آنها قدرت خواهند گرفت.

اتریوم / دلار

گاوها روند نزولی را در خط روند صعودی در تاریخ ۳ نوامبر خریداری کردند و با شکسته شدن روند نزولی و مقاومت ۳۹۵ دلار امروز آن را دنبال کردند. این نشان می دهد که اصلاح کوتاه مدت در اتر (ETH) به پایان رسیده است.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۸ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به منطقه مثبت پریده است که نشان می دهد گاوها برتری دارند. اگر آنها بتوانند قیمت جفت ارز ETH / USD را به بالای ۴۲۰ دلار برسانند، افزایش قیمت ممکن است تا ۴۵۰ دلار ادامه یافته و سپس به ۴۸۸٫۱۳۴ دلار برسد.

اگر این جفت ارز از سطح فعلی یا مقاومت پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۲ دلار) برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

XRP/ دلار

گاوها بار دیگر در ۳ نوامبر با حمایت ۰٫۲۲۹۵ دلار افت کردند اما آنها نتوانستند XRP را بالاتر از میانگین متحرک قرار دهند. این نشان می دهد که خرس ها با تهاجمی از این مقاومت دفاع می کنند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۴ دلار) و RSI در منطقه منفی حاکی از کنترل بازار توسط خرس هاست. اگر آنها بتوانند قیمت زیر ۰٫۲۲۹۵ دلار را غرق کنند، جفت ارز XRP / USD ممکن است به ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار کاهش یابد. شکست در زیر این سطح حمایت ممکن است روند نزولی را از سر بگیرد و حمایت بعدی ۰٫۱۹ دلار باشد.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح فعلی بازگردد و از میانگین متحرک بالاتر رود، چند روز دیگر اقدام range-bound است.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۳ نوامبر به ۲۳۱٫۹۳ دلار سقوط کرد اما همانطور که از دنباله بلند روی شمعدان دیده می شود گاوها در این سطح خرید خود را انجام دادند. دیروز دوباره، خریداران وارد عمل شدند و با افت قیمت به سطح ۲۳۰٫۹۰ دلار خرید خود را انجام دادند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

این بازگشت قدرتمند نشان می دهد که گاوها در تلاشند تا از حمایت ۲۳۱٫۹۳ دلار به صورت تهاجمی دفاع کنند. با این حال، کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۵ دلار) و RSI زیر ۴۲ نشان می دهد که خرس ها در راس هستند.

از این رو، خرس ها احتمالاً در افزایش قیمت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فروش خود را انجام می دهند. اگر جفت ارز BCH / USD از سطح فعلی یا مقاومت کاهش پیدا کرده و به زیر ۲۳۱٫۹۳ دلار برسد، این کاهش قیمت می تواند تا ۲۱۰ دلار و سپس به ۲۰۰ دلار ادامه یابد.

اگر این جفت ارز شتاب بگیرد و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بالاتر رود، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند دوباره به منطقه مقاومت ۲۷۲ تا ۲۸۰ دلار برسد.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) دیروز زیر خط روند صعودی شکسته شد، اما گاوها به هنگام کاهش به سطح حمایت ۹٫۷۶۶۵ دلار خرید خود را انجام دادند. با این وجود، خرس ها سعی می کنند که این پولبک را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱ دلار) و سپس در ۱۱۱۹۹ دلار متوقف کنند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک در حال کاهش هستند و RSI به زیر ۴۴ رسیده است که نشان می دهد خرس ها برتری دارند. اگر خرس ها بتوانند قیمت خود را به زیر ۹٫۷۶۶۵ دلار برسانند، جفت ارز LINK / USD ممکن است به ۸٫۳۸۱۷ دلار و سپس به ۶٫۹۰ دلار کاهش یابد.

اگر گاوها بر روی این جهش قیمت فعلی حرکت کرده و قیمت را به بالاتر از ۱۱٫۱۹۹ دلار برسانند، این نمای نزولی باطل خواهد شد. چنین اقدامی احتمال افزایش به ۱۳٫۲۸ دلار را افزایش می دهد.

بایننس کوین / دلار

Binance Coin (BNB) در تاریخ ۲ نوامبر زیر ۲۸٫۴۳ دلار بسته شد. هدف این ارز دیجیتال رسیدن به ۲۴٫۸۶ دلار است اما گاوها در حال حاضر در تلاش هستند تا از حمایت ۲۵٫۶۶۵۲ دلار دفاع کنند.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

با این حال، نزولی ۲۰ روزه میانگین متحرک ساده (۲۸ دلار) و RSI زیر ۳۷، نشان دهنده این است که این مسیر کمترین مقاومت را به سمت نزولی داراست. اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر ۲۵٫۶۶۵۲ دلار برسانند، این حرکت نزولی می تواند از سر گرفته شود و حمایت اصلی بعدی آن ۲۲ دلار باشد.

اگر گاوها در افت قیمت فعلی خرید حود را انجام بدهند و جفت ارز BNB / USD را به بالای ۲۸٫۴۳ دلار برسانند، این نمای نزولی باطل خواهد شد. چنین حرکتی امکان افزایش قیمت تا ۳۲ دلار را فراهم می کند.

لایت کوین / دلار

گاوها با تهاجم لایت کوین (LTC) را در تاریخ ۳ نوامبر با کاهش به ۵۱٫۲۰۲۷ دلار خریداری کردند و امروز نیز همانطور که از دنباله های طولانی روی شمعدان ها دیده می شود، دیروز این جفت ارز را با قیمت ۵۱٫۶۱۰۹ دلار خریداری کرده اند. این نشان می دهد که گاوها از منطقه پشتیبانی ۵۲٫۳۶ تا ۵۱ دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳ دلار) را حفظ کنند، افزایش قیمت تا ۵۶٫۵۰ دلار امکان پذیر است. با این حال، میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI درست بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر جفت ارز LTC / USD از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت را زیر منطقه پشتیبانی فرو ببرند. در صورت موفقیت، فروش ممکن است تشدید شود و این جفت ارز با سقوط به ۴۶ دلار به سطح حمایت بعدی سقوط کند.

DOT/ دلار

خرس ها در تلاش هستند Polkadot (DOT) را زیر ۳٫۸۰ دلار فرو ببرند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، این آلت کوین می تواند تا سطح حمایت مهم ۳٫۵۳۲۱ دلار سقوط کند. وقفه در زیر این حمایت می تواند روند نزولی جدیدی را آغاز کند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک در حال کاهش هستند و RSI به تجارت در منطقه منفی ادامه می دهند که نشان دهنده این است که خرس ها کنترل بازار را در اختیار خود دارند. با شکست این جفت ارز در زیر ۳٫۵۳۲۱ دلار، این کاهش می تواند تا ۲٫۶۰ دلار ادامه داشته و سپس به ۲٫۰۰ دلار برسد.

اگر گاوها از منطقه پشتیبانی ۳٫۸۰ تا ۳٫۵۳۲۱ دلار دفاع کنند و قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، این نمای نزولی باطل خواهد شد. چنین حرکتی می تواند جفت ارز DOT / USD را برای چند روز دیگر range-bound نگه دارد.

ADA/ دلار

دنباله طولانی روی شمعدان ۳ نوامبر نشان می دهد که گاوها با کاهش قیمت ۰٫۰۸۹۳ دلار کاردانو (ADA) را می خرند ، اما اقدامات قیمت دیروز نشان می دهد که آنها قادر به ادامه حرکت در سطوح بالاتر نیستند.

 نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۰۹۹۰ دلار) و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که خرس ها برتری دارند. از این رو، آنها ممکن است تلاش کنند که ارز دیجیتال خود را در این پولبک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بفروشند. اگر جفت ADA / USD به زیر ۰٫۰۸۹۳ دلار برسد، ممکن است به ۰٫۰۷۵۵۷۰۱ دلار کاهش یابد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. در چنین شرایطی، انتقال به ۰٫۱۰۴۰۴۴ دلار و سپس به ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار امکان پذیر است.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) در ۳ نوامبر ۱۴۵٫۲۰ دلار برگشت و گاوها نیز دوباره تلاش می کنند تا از سطح ۱۴۶٫۱۲ دلار جهش کنند. این نشان می دهد که گاوها در حال سقوط به منطقه پشتیبانی ۱۴۶٫۲۰ تا ۱۳۵ دلار هستند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

با این حال، اگر تا چند روز آینده گاوها قیمت را به بالاتر از خط روند صعودی و میانگین متحرک نرسانند، خرس ها دوباره سعی می کنند جفت ارز BSV / USD را در زیر منطقه حمایت فرو ببرند.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند روند نزولی جدیدی را شروع کند که می تواند منجر به افت به ۱۰۰ دلار شود. افت متوسط ۲۰ روزه میانگین متحرک ساده (۱۶۴ دلار) و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت نزولی می باشد.