سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آلفا-بانک روسیه به شبکه مالی تجارت بلاکچین تحت حمایت HSBC می پیوندد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک شبکه تجارت جهانی بلاک چین از یکی از بزرگ ترین بانک های روسیه استقبال می کند. Alfa-Bank، یکی از بزرگ ترین بانک های تجاری خصوصی در روسیه به یک شبکه مالی تجارت بلاک چین با پشتیبانی HSBC پیوست.

طبق یک اعلامیه رسمی، Alfa-Bank اولین بانک روسی است که به عضویت Contour – یک پلتفرم بلاک چین متصل به موسسات مالی بزرگ جهان مانند HSBC ، ING و Citi – در آمده است. این شبکه به مشتریان این بانک امکان می دهد تا پردازش و اصلاح معاملات مالی تجاری را ردیابی کرده و هزینه های عملیاتی را کاهش دهند.

اوگنیا فومینا (Evgenia Fomina)، رئیس اداره وام های آلفا بانک با بیان اینکه طرح آزمایشی مبتنی بر Contour در بازار روسیه قصد دارند کیفیت تراکنش های مرزی را بهبود بخشند، اظهار داشت:

“پیوستن به پلتفرم Contour و راه اندازی پروژه های آزمایشی در بازار روسیه، استراتژی توسعه محصولات برای تراکنش های برون مرزی را به خوبی تنظیم می کند. درخواست های مشتری پیچیده تر می شود و ما همیشه به دنبال ارائه بهترین راه حل ها هستیم. “

Contour که قبلاً با عنوان “Voltron” شناخته می شد، بر روند تهیه و صدور اعتبار نامه با استفاده از بلاک چین C3 R3 متمرکز است. این ابتکار در سال ۲۰۱۸ توسط R3 و هشت بانک جهانی شامل HSBC ، ING ، Citi ، Bangkok Bank ، BNP Paribas ، Standard Chartered ، SEB و CTBC راه اندازی شد.

علی رغم راه اندازی این پروژه در دو سال گذشته، شبکه Contour سرانجام در ماه گذشته فعال شد. براساس Global Trade Review شبکه Contour در اوایل اکتبر سال ۲۰۲۰ پس از یک راه اندازی بتای تجاری در ابتدای سال ۲۰۲۰، این طرح بتا را ترک کرد. در تاریخ ۱ نوامبر، شعبه بنگلادش از شرکت بانکی جهانی HSBC از تکمیل اولین تراکنش اعتبار نامه مبتنی بر بلاک چین Contour خبر داد.

کارل وگنر (Carl Wegner)، مدیرعامل کانتور عنوان کرد که ورود آلفا بانک به شبکه نقطه عطف دیگری برای این پروژه است. وگنر در ادامه اظهار داشت: “مشارکت آنها برای ایجاد یک شبکه فراگیر ادامه خواهد داشت که این مسئله، تجارت را در سراسر جهان بهبود می بخشد.”

دفتر مرکزی آلفا-بانک در مسکو قرار دارد. این بانک با فناوری بلاک چین غریبه نیست. این بانک همچنین از سال ۲۰۱۸ عضو کنسرسیوم بزرگ blockchain R3 بوده است. در اکتبر ۲۰۱۹، آلفا-بانک از طریق R3’s Marco Polo شبکه یک طرح آزمایشی را راه اندازی کرد تا پرداخت های برون مرزی بین روسیه و آلمان را آزمایش کند. پیش از این نیز، آلفا-بانک به طور مشترک خدمات مدیریت نقدینگی را بر اساس Waves بلاک چین سازمانی راه اندازی کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location