video thumb

آژانس جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد به کنیا توصیه می‌کند از بلاک چین علیه فساد استفاده کند

به گفته یک مقام مسئول در آژانس جرایم و مواد مخدر سازمان ملل، فناوری بلاک چین

دیوید رابینسون (David Robinson)، مشاور مبارزه با فساد منطقه ای در دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد بر این باور است که فن آوری های جدید مانند بلاک چین به کنیا در مبارزه با فساد دولتی و سایر جرایم اقتصادی کمک می کند.

طبق گزارش Nation Media Group، رابینسون ادعا کرد که راه حل های مبتنی بر بلاک چین می توانند قابلیت ردیابی کامل تراکنش ها را فراهم کنند و از ثبت عمومی در برابر کلاهبرداری و جعل محافظت کنند. این مقام مسئول گفت:

“فناوری بلاک چین برای جامعه جهانی و سازمان های بین المللی جذاب می شود زیرا ابزاری است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به طور بالقوه از فساد جلوگیری کند و ثبت های عمومی را از تقلب و دستکاری محافظت کند.”

رابینسون عنوان کرد که فناوری هایی مانند بلاک چین، ابزاری مهم برای افزایش اعتماد است. وی در این باره اظهار داشت: “اعتماد آنلاین به یک دارایی مهم در زمینه تراکنش ها بین افراد غریبه تبدیل شده موجب ایجاد اعتماد دولت می شود.”

گفته می شود که کنیا هر ساله به دلیل کمبود تجهیزات و فناوری مدرن برای مبارزه با این امور، حدود یک سوم بودجه خود را به دلیل فساد از دست می دهد. گفته می شود عدم پیگیری پرونده های فساد باعث می شود که کشور سالانه بالغ بر ۶ میلیارد دلار ضرر کند.

تعدادی از کشورهای جهان به فناوری بلاک چین و ارزدیجیتال به عنوان ابزاری بالقوه برای مبارزه با فساد نگاه کرده اند. در سپتامبر ۲۰۲۰، وزارت امور خارجه دانمارک گزارشی را منتشر کرد که در آن استفاده از بلاک چین در مبارزه با فساد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در ماه ژوئیه، رئیس سرویس ضد فساد قزاقستان از این کشور خواست که یک ارز دیجیتال ملی برای مبارزه با فساد در این کشور تولید کند.