سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین

یی گانگ (Yi Gang)، رئیس بانک مرکزی چین عنوان کرد که پروژه های آزمایشی یوان دیجیتال این کشور تراکنش های با ارزش بیش از ۲۹۹ میلیون دلار را بدون هیچ مشکل اساسی انجام داده اند. این موضوع نشان می دهد که چین در توسعه و مطالعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بسیار جلوتر از رقبا قرار دارد.

با این حال، بانک مرکزی اروپا نمی خواهد در این زمینه عقب بماند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا مردم را به ارائه نظرات خود در مورد اینکه آیا “آنها راضی به استفاده از یوروی دیجیتال صرفا به همان شیوه استفاده از سکه یورو یا اسکناس یورو هستند یا خیر”، دعوت کرده است.

یکی دیگر از بانک های مرکزی که تلاش می کند در این زمینه با سایر کشورها همگام شود، بانک مرکزی استرالیا است. میشل بولاک (Michele Bullock)، معاون رئیس بانک مرکزی استرالیا عنوان کرد: بانک مرکزی با بانک ها، موسسات مالی و شرکت های نرم افزاری برای بررسی “پیامدهای ارز دیجیتال بانک مرکزی در زمینه بهره وری، مدیریت ریسک و نوآوری در تراکنش های عمده فروشی بازار مالی” همکاری کرده است.

اخبار چندین کشور در مورد راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی مثبت است اما این خبر ممکن است بر عملکرد کوتاه مدت قیمت که ناشی از احساسات بازار است، تأثیر نگذارد.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مطالعه کنیم تا دریابیم آیا تمایل به خرید به هنگام افت قیمت وجود دارد یا تمایل به فروش به هنگام افزایش قیمت ها.

بیت کوین/ دلار

عدم موفقیت بیت کوین (BTC) به صعود و پایداری بالاتر از سطح مقاومت ۱۳۹۷۳ دلار و ۵۰ سنت در چند روز گذشته، می تواند باعث جلب توجه برخی از معامله گران کوتاه مدت و جذب خرس های تهاجمی شود.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

با این حال، نشانه مثبت این است که گاوها اجازه نمی دهند خرس ها راه خود را داشته باشند. دنباله بلند روی شمعدان خرید، پیشنهاد خرید در سطوح پایین را دارد.

اگر جفت ارز BTC / USD از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را از منطقه مقاومت ۱۳۹۷۳،۵۰ دلار – ۱۴۱۰۱،۹۱ دلار بالاتر ببرند. در صورت موفقیت، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود.

اگرچه هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند، اما واگرایی نزولی در شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این حرکت تضعیف شده است. وقفه ای کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲۸۱۹ دلار) اولین نشانه قدرت برای خرس ها خواهد بود.

اگر خرس ها بتوانند از این قدرت استفاده کنند و این جفت ارز را زیر ۱۲،۴۶۰ دلار فرو ببرند، اصلاح عمیق تر برای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱،۵۶۷ دلار) امکان پذیر است.

اتریوم / دلار

گاوها امروز اتر (ETH) را به بالای خط روند نزولی رسانده اند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها در افزایش های جزئی در حال فروش هستند. خرس ها در حال حاضر قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۶ دلار) کاهش داده اند.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

شکستن و بسته شدن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند قیمت را به خط روند صعودی بکشاند. میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۱ دلار) نزدیک به این حمایت است، از این رو گاوها احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع می کنند.

اگر جفت ارز ETH / USD از خط روند صعودی بازگردد، گاوها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت بالای سر ۴۰۵ دلار حرکت دهند. در صورت موفقیت، احتمال رشد قیمت به ۴۲۰ دلار و سپس به ۴۵۰ دلار افزایش می یابد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت را در زیر خط روند صعودی فرو ببرند، سقوط به ۳۶۰ دلار و سپس به ۳۳۳ دلار امکان پذیر است.

میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. این نشان دهنده یک فرصت برابر برای گاوها و خرس ها در انحراف برتری به نفع خودشان می باشد.

XRP/ دلار

بازگشت از سطح حمایت ۰٫۲۲۹۵ دلار در XRP با مانعی در میانگین متحرک مواجه شد و قیمت از آنجا کاهش یافته است. در حال حاضر خرس ها در تلاشند تا این آلت کوین را در زیر منطقه پشتیبانی ۰٫۲۲۹۵ – ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار فرو ببرند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

در صورت موفقیت، جفت ارز XRP / USD می تواند روند نزولی جدیدی را شروع کند که ممکن است به ۰٫۱۹ دلار برسد. افت متوسط ۲۰ روزه (۰٫۲۴ دلار) و RSI زیر ۳۸ نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار این ارز دیجیتال را در اختیار دارند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند از این منطقه پشتیبانی دفاع کنند و این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک برگردانند، تجمع در سطوح پایین تر را نشان می دهد. در چنین شرایطی، ممکن است این این جفت برای چند روز دیگر range-bound باقی بماند.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) بار دیگر از مقاومت ۲۷۲ دلاری رد شده و خرس ها در حال حاضر در تلاشند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۸٫۵۸ دلار) و حمایت فوری ۲۵۳٫۱۴ دلار برسانند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

اگر خرس ها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BCH / USD می تواند تا سطح حمایت بعدی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴۰٫۵۷ دلار) سقوط کند.

اگرچه میانگین های متحرک هنوز به تدریج در حال شیب هستند، RSI از یک مثلث متقارن شکسته و نزدیک به نقطه میانی سقوط کرده است. این نشان می دهد که خرس ها سعی در بازگشت دارند.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب برود و از منطقه مقاومت ۲۷۲ تا ۲۸۰ دلار شکسته شود، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد شد.

LINK/ دلار

گاوها Chainlink (LINK) را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱٫۲۱ دلار) در تاریخ ۱ نوامبر رساندند. اما امروز، قیمت دوباره به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزول کرد و خرس ها در حال حاضر در تلاش هستند تا حمایت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰٫۵۱ دلار) را بشکنند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

شکسته شدن و بسته شدن در زیر خط روند صعودی اولین علامت بازگشت خرس ها خواهد بود. پشتیبانی ناچیزی با قیمت ۹٫۷۶۶۵ دلار وجود دارد اما اگر خرس ها بتوانند قیمت زیر آن را فرو ببرند، امکان سقوط به ۸٫۳۸۱۷ دلار وجود خواهد داشت.

اگر جفت ارز LINK / USD از سطح فعلی بالا برود یا از خط روند صعودی خارج شود و از ۱۲ دلار بالاتر رود، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند منجر به صعود این جفت ارز به ۱۳٫۲۸ دلار شود.

میانگین متحرک ثابت و RSI زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. از این رو، نه گاوها و نه خرس ها یک مزیت آشکار ندارند.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) طی سه روز گذشته در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸ دلار) معامله شده است، این نشان می دهد که گاوها سعی در دفاع از این حمایت دارند. با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی از مزیت خود چشم پوشی کنند.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

آنها امروز دارایی های خود به هنگام افزایش قیمت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹ دلار) فروختند و در حال حاضر سعی دارند قیمت را به زیر منطقه پشتیبانی ۲۸٫۴۲ – ۲۷٫۵۱ دلار برسانند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، قیمت جفت ارز BNB / USD ممکن است به ۲۴٫۸۶ دلار کاهش یابد.

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI زیر ۴۳ نشان می دهد که خرس ها برتری دارند. با این حال، اگر خرس ها نتوانند از مزیت خود استفاده کنند، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند تا ۳۲ دلار افزایش یابد.

لایت کوین/ دلار

لایت کوین (LTC) امروز بار دیگر از کمی بالاتر از سطح ۵۶٫۵۰ دلار کاهش یافته است که نشان می دهد خرس ها از این مقاومت دفاع می کنند. اکنون فروشندگان سعی می کنند این آلت کوین را در زیر سطح حمایت ۵۲٫۳۶ دلار تا ۵۱ دلار فرو ببرند.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز LTC / USD ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۹ دلار) سقوط کند و اگر این پشتیبانی نیز شکسته شود، ممکن است قیمت این جفت ارز به ۴۶ دلار کاهش یابد.

با این حال، گاوها احتمالاً در هنگام افت قیمت به منطقه پشتیبانی این دارایی را خریداری می کنند. میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۵۳ دلار) و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی یک عمل range-bound  را برای چند روز دیگر نشان می دهد.

اگر این گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از ۵۶٫۵۰ دلار رسانده و آن را حفظ کنند، این مزیت به نفع گاوها خواهد بود.

DOT/ دلار

با یک بازگشت از سطح حمایت ۳٫۸۰ دلار در Polkadot (DOT) ، این ارز دیجیتال به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۲۲ دلار) کاهش یافت. خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این جفت ارز را به زیر سطح حمایت فوری و ۳٫۸۰ دلار فرو ببرند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، امکان کاهش قیمت این ارز دیجیتال تا ۳٫۵۳۲۱ دلار وجود دارد.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش می کند و RSI در قلمرو منفی قرار دارد که این یک مزیت جزئی برای خرس هاست.

اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر ۳٫۵۳۲۱ دلار برسانند، جفت ارز DOT / USD ممکن است روند نزولی جدیدی را شروع کند که می تواند به ۲٫۶۰ دلار و سپس ۲٫۰ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها از منطقه پشتیبانی ۳٫۸۰ – ۳٫۵۳۲۱ دلار دفاع کنند، ممکن است این جفت ارز برای چند روز دیگر بین ۳٫۵۳۲۱ تا ۴٫۶۱۱۲ دلار range-bound  باقی بماند.

بیت کوین اس وی / دلار

عدم موفقیت گاوها در فشار دادن بیت کوین اس وی (BSV) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۶ دلار) در سه روز گذشته، عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می دهد. این باعث فروش دارایی خرس هایی شده است که در حال حاضر تلاش می کنند تا قیمت این جفت ارز را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

در صورت موفقیت آنها، جفت ارز BSV / USD می تواند به منطقه پشتیبانی ۱۴۶٫۲۰ – ۱۳۵ دلار سقوط کند. خرابی این منطقه می تواند منجر به فروش وحشت شود که ممکن است روند نزولی جدیدی را آغاز کند. حمایت بعدی در سطح نزولی ۱۰۰ دلار است.

با این حال، اگر گاوها از این منطقه پشتیبانی دفاع کنند، این جفت ارز می تواند بین ۱۴۶٫۲۰ – ۱۸۰٫۶۳ دلار برای چند روز دیگر range-bound  باقی بماند.

ADA/ دلار

بازگشت از حمایت ۰٫۰۸۹۳ دلار در کاردانو (ADA) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۰ دلار) برگشته است. این یک نشانه منفی است زیرا نشان می دهد خرس ها در هنگام افزایش قیمت این ارز دیجیتال در حال فروش دارایی های خود هستند.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر ۰٫۰۸۹۳ دلار فرو ببرند، جفت ارز ADA / USD می تواند تا سطح حمایت اصلی ۰٫۷۵۵۵۷۰۷۰۱ دلار سقوط کند. میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که کمترین مقاومت به سمت روند نزولی است.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز مجدداً از حمایت ۰٫۰۸۹۳ دلار بازگردد، این نشان می دهد که گاوها نزدیک به این سطح جمع می شوند. شکست در بالای ۰٫۱۰۴۰۴۴ دلار اولین نشانه بازگشت گاوها خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location