video thumb

رئیس PBoC: برنامه های آزمایشی یوان دیجیتال چین تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار پردازش کرده اند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که برنامه آزمایشی یوان دیجیتال چین سرعت گرفته است. رئیس کل بانک مرکزی چین جزئیات بیشتری درباره برنامه آزمایشی ارز دیجیتال این کشور ارائه داده است

یی گانگ (Yi Gang)، رئیس بانک خلق چین اظهار داشت که برنامه های آزمایش یوان دیجیتال تاکنون بیش از چهار میلیون تراکنش را پردازش کرده اند که مجموعاً بیش از ۲ میلیارد یوان (۲۹۹ میلیون دلار) است. بلومبرگ گزارش داد که این مقام آخرین سخنان خود را در کنفرانس هفته فین تک هنگ کنگ ارائه کرده است. طبق گفته یی، این برنامه های آزمایشی تاکنون در چهار شهر انجام شده اند.

یی در ادامه اظهار داشت که رشد تقاضا برای روش های پرداخت دیجیتال و بدون تماس در میان شیوع ویروس کرونا چالش های بزرگی را برای بانک های مرکزی ایجاد کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرکت های فین تک از نظر ایجاد پایگاه مشتری و مدیریت ریسک، دارای مزایای اساسی نسبت به بانک های تجاری هستند.

بانک خلق چین (PBoC) اولین برنامه های آزمایشی را برای یوان دیجیتال آینده خود در آوریل ۲۰۲۰ راه اندازی کرد. گزارش شده است که برنامه آزمایشی اولیه شامل چهار شهر بزرگ: شنژن، چنگدو، سوژو و Xiongan است. گزارش شده است که این برنامه به ۹ شهر از جمله گوانگژو، هنگ کنگ و ماکائو نیز گسترش یافته است.

در اوایل ماه اکتبر، بانک خلق چین رسماً اعلام کرد که کیف پول های دیجیتال یوان ۱۶۲ میلیون دلار را در تراکنش های بین ماه های آوریل و آگوست سال ۲۰۲۰ پردازش کرده اند.

لازم به ذکر است که شرکت های بزرگ فناوری، آماده سازی برای راه اندازی به ظاهر اجتناب ناپذیر یوان دیجیتال را آغاز کرده اند. به عنوان مثال، هواوی به تازگی اعلام کرده است که جدیدترین تلفن هوشمند Mate40 این شرکت، کیف پول مخصوص این ارز را در خود جای داده و به کاربران امکان می دهد تا با آن تراکنش خود را پردازش کنند، حتی در حالت آفلاین.