video thumb

وکیل سابق گوگل به کوین بیس پیوست !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که Coinbase Inc از انتصاب مدیر ارشد حقوقی سابق گوگل یعنی میلانا مک کلاغ (Milana McCullagh) به عنوان معاون مشاور حقوقی محصولات و تجارت خود خبر داده است.

بر اساس این گزارش ها، مک کلاغ که بیش از ۱۳ سال در گوگل کار کرده است، در بخش پشتیبانی حقوقی محصول در Coinbase مشغول به کار خواهد شد و به این شرکت کمک می کند تا مطابقت قانونی با محصولات جدید را انجام دهد. گفتنی است که انتصاب مک کلاغ بخشی از تلاش Coinbase برای جلب استعدادهای حقوقی است که از سال گذشته آغاز شده است.

بین ماه های آگوست و اکتبر، کوین بیس مشاور عمومی سابق در Dyson Ltd یعنی کاترین میناریک (Katherine Minarik) را به عنوان معاون مشاور عمومی؛ مشاور حقوقی ارشد سابق در Uber Technologies Inc در لندن یعنی کارلی نوزباخ لوئری (Carly Nuzbach Lowery) را به عنوان یک دستیار مشاور عمومی؛ وکیل سابق در Fenwick Jade Clemons را به عنوان مشاور تجاری و رئیس امور نظارتی در CLS Group Holdings AG یعنی جانیس پین (Janice Payne) را به عنوان مدیر پیروی از مقررات منصوب کرد.

این استخدام ها ممکن است بخشی از تلاش کوین بیس برای سرکوب ترس از مقررات سرمایه گذاران در آستانه احتمال عرضه اولیه صرافی باشد. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو در اوایل سال با شرکت های حقوقی و بانک های سرمایه گذاری در مورد IPO گفتگو کرد.

بعلاوه، این انتصابات همزمان با تصمیم اخیر این شرکت برای محدود کردن بحث های “سیاسی” و “اجتماعی” در محل کار است که منجر به درخواست ۶۰ کارمند برای استفاده از بسته های خروج ارائه شده توسط شرکت شد.

با این حال کوین بیس در هدف خود برای آوردن متخصصان عالی رتبه حقوقی در صنعت ارز دیجیتال، تنها نیست.

در ۸ اکتبر، شرکت مستقر در بلاک چین O (1) Labs Operating Corp از انتصاب سانگ جون کیم (Sang Joon Kim)، وکیل سابق داخلی در Goldman Sachs به عنوان مشاور عمومی خبر داد.

در ۷ اکتبر، صرافی ارز دیجیتال و متولی Gemini Trust Co. LLC رئیس سابق حقوقی بخش جرایم مالی جهانی مورگان استنلی یعنی اندی میهان (Andy Meehan) را به عنوان مدیر ارشد انطباق در منطقه آسیا اقیانوسیه منصوب کرد.

و چهارشنبه گذشته، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz، انتصاب مدیر ارشد سابق تنظیم مقررات در بورس اوراق بهادار نیویورک یعنی آنتونی آلبانیز (Anthony Albanese)، را برای کار در زمینه تنظیم مقررات ارز دیجیتال اعلام کرد.

لازم به ذکر است که این اقدامات همزمان با اقداماتی صورت می گیرد که رگولاتورهای ایالات متحده برای قانونی سازی صنعت ارز دیجیتال انجام داده اند. پیش از این، وزارت دادگستری ایالات متحده دستورالعمل های رسمی را برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال و پاسخگو بودن آن صادر کرده است.